افتتاح هنرستان «شهید سید رضی موسوی» قیدار

هنرستان «شهید سید رضی موسوی» شهر قیدار در هفته دولت با حضور استاندار زنجان افتتاح شد.

به گزارش نسیم اشراق؛ صبح امروز همزمان با پنجمین روز از هفته دولت هنرستان «شهید سید‌‌‌ رضی موسوی» شهر قیدار با حضور افشارچی استاندار زنجان، بیگدلی نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی، اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، اسلامی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان، تاراسی فرماندار شهرستان خدابنده، معاونان فرماندار، مسئولان ادارات استان و اعضای شورای اداری شهرستان خدابنده افتتاح شد.

حمیدرضا اسلامی در این برنامه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی تشکر کرد و گفت: این هنرستان با اعتبار بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال احداث شده است که مبلغ ۵۰ میلیارد ریال آن توسط بنیاد برکت تامین شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه با مشارکت مردمی از سال ۱۳۹۱ شروع شده است افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۲ به اتمام رسیده است و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به تخصیص تجهیزات آموزشی به مدارس از مهرماه سال جاری خاطرنشان کرد: پروژه هنرستان «شهید سید رضی موسوی» با مساحت دو هزار و 512 متر مربع و محوطه چهار هزار و 700 متر مربع احداث شده است وبا توجه به جانمایی صورت گرفته در ضلع جنوبی این محوطه یک پروژه ۱۲ کلاسه نیز قابل احداث است.

وی با بیان اینکه تا مهرماه امسال ۱۷ مدرسه با ۷۶ کلاس درس در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد گفت: سال گذشته از هدف‌گذاری ساخت ۲۳۴ کلاس درس در قالب ۴۴ پروژه، ۲۱۷ کلاس در قالب ۴۰ طرح به سرانجام رسید و تکمیل شد.

اسلامی ادامه داد: برای امسال هم ساخت ۲۰۷ کلاس درس در سطح استان هدف‌گذاری شده است.

استاندار زنجان نیز با قدردانی از مسئولان سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان گفت: طرح‌های متعددی در حوزه ساخت مدارس در سطح استان اجرا شده است که به زودی تکمیل می‌شود.

احمد بیگدلی نیز در این مراسم اظهار کرد: هر‌چقدر در حوزه زیرساخت‌های آموزش و پرورش و حل مطالبات جامعه فرهنگیان قدم برداریم، کشور وضعیت بهتری خواهد یافت و شاهد تحقق توسعه هر چند بیشتر خواهیم بود.

وی افزود: همه متعلق به یک نظام و مملکت هستیم و هر چقدر هم‌گرایی بین مسئولان بیشتر باشد، مسائل راحت‌تر حل و فصل خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و حوزه آموزش و پرورش جز اولویت‌های عمده شهرستان در پیگیری‌های ما است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات این حوزه‌ها گام‌های بزرگی برداشته شود.

داوود قاسملو معاون عمرانی فرماندار خدابنده نیز در این مراسم به ارائه گزارش عملکرد شهرستان در حوزه‌های مختلف پرداخت.