همکاری همه جانبه و عزم ملی مردم تنها راهکار مهم و اساسی تحقق اهداف در اقتصاد مقاومتی است

فرماندار خدابنده در نخستین جلسه دهیاران شهرستان خدابنده اظهار کرد:همکاری همه جانبه و عزم ملی مردم تنها راهکار مهم و اساسی تحقق اهداف در اقتصاد مقاومتی است. به گزارش اشراق آنلاین٬ باب‌الله فتحی در نخستین جلسه دهیاران شهرستان خدابنده اظهار کرد: دهیاران نماینده دولت در روستاها هستند که وظیفه حل مشکلات روستا را دارند و […]

فرماندار خدابنده در نخستین جلسه دهیاران شهرستان خدابنده اظهار کرد:همکاری همه جانبه و عزم ملی مردم تنها راهکار مهم و اساسی تحقق اهداف در اقتصاد مقاومتی است.600600p15585EDNmainDSC06008

به گزارش اشراق آنلاین٬ باب‌الله فتحی در نخستین جلسه دهیاران شهرستان خدابنده اظهار کرد: دهیاران نماینده دولت در روستاها هستند که وظیفه حل مشکلات روستا را دارند و باید انجام وظایف خود اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید هشت ماه پیش در شرایطی کار خود را آغاز کرد که کشور از نظر اقتصادی و سیاست داخلی و بین‌المللی وضعیت دشواری داشت، بیان کرد: رکورد، تورم، سیاست خارجی، مسائل هسته‌ای، تحریم‌های بی‌رحمانه، قطع رابطه میان دولت و علما و نخبگان کشور، رهایی طرح‌های نیمه تمام اقتصادی و عمرانی از جمله مسائلی بودند که نیاز بود دولت برای حل این مشکلات به سرعت تصمیم‌گیری کند.

فرماندار خدابنده افزود: اقدامات هشت ماهه گذشته دولت آرامش روانی در سطح کشور و فضای مناسب بین‌المللی نسبت به جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است.

وی اقدامات دولت در بخش انرژی هسته‌ای را در چارچوب خطوط قرمز که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده بود را مثبت و امیدوار کننده ارزیابی کرد.

فتحی تصریح کرد: آرامش در داخل و ایجاد فضای همدلی و وحدت در میان سران سه قوه و کاهش نرخ تورم بخش دیگری از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.

وی تحقق اهداف قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با اجرای صحیح قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، مأموریت خطیر دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: پرداخت یارانه ابزار سیاسی دولت برای توزیع عادلانه درآمد و حمایت از گروه‌های هدف و تولید است که در کشور‌های دیگرهم وجود دارد.

فرماندار خدابنده اظهار کرد: موضوع مهم که ذکر آن ضروری به نظر می‌رسد، این است که مطابق قانون‌، دولت مجاز بود تا سقف 50 درصد، یعنی نیمی از کل درآمد حاصل از افزایش حامل‌های انرژی را بین مردم در قالب‌های مختلف از جمله گسترش و تأمین بیمه‌های اجتماعی، خدمات درمانی و ارتقاء سلامت را 30 درصد صرف تولید در زمینه‌های مختلف انرژی، حمل و نقل و غیره  و 20 درصد دیگر نیز صرف اجرای پروژه‌های عمرانی شود.

وی با اشاره به اینکه بنا به دلایلی در عمل در این امر محقق نشده است٬ خاطر نشان کرد: کل مبلغ پرداختی نقدی یارانه تا روی کار آمدن دولت جدید حدود 130 هزار میلیارد تومان بوده که مبلغ 90 هزار میلیارد تومان آن از محل اجرای قانون هدفمندی تامین و مابقی از منابع دیگر پروژه تامین شده است.

فتحی همکاری همه جانبه و عزم ملی مردم را تنها راهکار مهم و اساسی  تحقق اهداف و منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و شعار سال دانست و افزود: انتظار می‌رود نیازمندان واقعی برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کنند و کسانی که نیاز ندارند با انصراف خود علاوه بر عملی کردن تحقق شعار سال، دولت را در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کلان اقتصادی کمک کنند.

وی طرح بیمه ایرانیان‌، بیمه اجباری، ایجاد آرامش در فضای سلامت، ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان، تقویت فضای تولید و سرمایه‌گذاری و اشتغال و برطرف کردن دغدغه‌های مردم را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و گفت: شکوفایی اقتصادی و فضای آرامش بخشی در کشور در دستور کار دولت قرار دارد.