نواختن زنگ مهر و مقاومت در خدابنده+عکس

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس زنگ مهر و مقاومت با حضور معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در مدرسه دخترانه علم و دانش قیدار نواخته شد.

به گزارش نسیم اشراق؛ به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس زنگ مهر و مقاومت با حضور معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان و مسئولان ادرات شهرستان خدابنده در مدرسه دخترانه علم و دانش قیدار نواخته شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام علی موسوی با تبریک شروع سال تحصیلی جدید و آغاز هفته دفاع مقدس با اشاره به آیه شریفه قرآن اظهار کرد: علم‌آموزی بالاترین رکن است و ارزش این جایگاه را باید در طول عمر خود دانست زیرا که عمر لحظه به لحظه در حال سپری شدن است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که «به قله‌ها نزدیک هستیم» گفت: این علم و دانش است که می‎توان با آن به قله‌ها رسید و با مسلح شدن به این سلاح به درجات بلند در زندگی و هم چنین به قله‌ها می‌توان دست یافت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: خوشا به حال آنان‌که که علم را می‌آموزند و خود را به علم و دانش مجهز می‌کنند و در نهایت هرکس علم را بیاموزد در واقع عالم خواهد شد و خواهد بود.

حیاطی نیز در این برنامه با اشاره به ویژگی تعلیم و تربیت عنوان کرد: سند تحول بنیادین در دستان شما معلمان و مدیران و دانشآموزان است و این امانتی در دست شما است و باید از این گهر و امانت حفظ کنید.

وی بیان داشت: همان‌طور که مدرسه خانه دوم شما است باید خانه را مدرسه اول بدانید زیرا که تعلیم و تربیت از آنجا آغاز می‌شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به سخنان رهبری معظم اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنند بویژه دولت و مجلس که متولی این امر هستند و در این راه تلاش همه مهم است و باید رسالت خود را باید ایفا کنند و مثل همیشه باید در این راه درخشید.

بهروز کثیرلو نیز در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره 40 هزار دانش‌آموز و معلم شهید گفت: دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان خدابنده با ۲۲ هزار دانش‌آموز و یک هزار و 490 همکار آموزشی و فرهنگی، ۹۲۳ کلاس درس و ۲۰۶ مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده بر صدور پیام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حس شور و شوق و امید معلمان جهت شروع سال تحصیلی تاکید کرد.

در پایان زنگ مهر و مقاومت با حضور مسئولان نواخته شد و از بنرهای شهدای داخل مدرسه بازدید به عمل آمد.

ضمنا در محوطه مدرسه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و تولیدات دستی و فرهنگی برپا شده بود.