نهادینه کردن معیارهای قرآن واهل بیت باعث استحکام بنیان خانواده است

یک بانوی خدابنده ای نهادینه کردن معیارهای قرآن و اهل بیت در خانواده را باعث استحکام بنیان خانواده دانست و افزود: امروزه ضعف فرهنگی در سطح جامعه موجب تهدید خانواده ها شده است. به گزارش خبرنگار اشراق آنلاین، این روزها همه ی کسانی که به نوعی برای خدمت به خانواده ها تلاش می کنند، با […]

یک بانوی خدابنده ای نهادینه کردن معیارهای قرآن و اهل بیت در خانواده را باعث استحکام بنیان خانواده دانست و افزود: امروزه ضعف فرهنگی در سطح جامعه موجب تهدید خانواده ها شده است.th

به گزارش خبرنگار اشراق آنلاین، این روزها همه ی کسانی که به نوعی برای خدمت به خانواده ها تلاش می کنند، با پرسش هایی از این دست روبرو می شوند که :به راستی چرا خانواده این قدر اهمیت دارد؟
چنین پرسشی بخصوص در چند سال اخیر، تنوع بیشتری هم پیدا کرده است و گاه اصولی را زیر سوال می برد که نمی شود به راحتی از آن گذشت .
هجوم اطلاعات متنوع از گوشه و کنار دنیا، رفت و آمد های آسان و ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با جاهای دیگر دنیا، مهاجرت ها و تکه تکه شدن خانواده ها و پرتاب شدن هر تکه به گوشه ای از جهان، دیدن گوناگونی ذائقه ها و شرایط و موقعیت های زندگی مردم در گوشه و کنار دنیا، ارتباط و اختلاط فرهنگی، اثر پذیری از فرهنگ های دیگر حتی تقلید کورکورانه از آن ها و… هر کس را که در اندیشه ی محکم کردن بنیان خانواده و رشد و بالندگی اعضای خانواده است، بر آن می دارد تا پرسش هایی از این دست را جدی بگیرد هرچند برخی از آن ها به دفعات پاسخ گرفته باشد یا پاسخ ها روشن و تکراری باشد .
شاید بد نباشد بار دیگر این پرسش ها را از دیدگاههای بانوانی که در نهادها به عنوان کارشناس در حوزه های مختلف فعالیت می کنند بررسی کنیم و نظرات آنها را در خصوص خانواده جویا شویم.
ام کلثوم بانوی 33 ساله قیداری در گفتگو با خبرنگار اشراق آنلاین گفت: اگر بنیان خانواده محکم شود و فرزندان در خانواده به خوبی تربیت شوند به تبع آن جامعه و در سطح وسیع تر کشور دارای مشکلات کمتری خواهد بود.
وی تصریح کرد: خانواده ها باید اهدافشان را همسو با اهداف حکومت و در سطح کوچک تر شهر و مدرسه پایه ریزی کنند و متعارض با آن عمل نکنند.
این بانوی 33 ساله نهادینه کردن معیارهای قرآن و اهل بیت در خانواده را باعث استحکام بنیان خانواده دانست و افزود: امروزه ضعف فرهنگی در سطح جامعه موجب تهدید خانواده ها شده است.
سمیرا بانوی دیگرقیداری خانواده را موجب استحکام زندگی و خانه را محیطی امن که آرامش را به دنبال دارد عنوان کرد و افزود: روابط سالم بین زن و شوهر و اعتماد دو طرف باعث تحکیم بنیان خانواده می شود.
وی که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد است اظهار کرد: خانواده ای موفق است که از فرهنگ و بینش یکدیگر آگاهی داشته باشند و به هم احترام بگذارند.
سمیرا ادامه داد: امروزه عدم صمیمیت بین اعضای خانواده و دوری از یکدیگر به دلایل مشغله های کاری مهمترین معظلی است که خانواده ها با آن روبرو هستند.
عطیه دیگر بانویی بود که در خصوص نقش و اهمیت خانواده در جامعه به خبرنگار اشراق آنلاین گفت: خانواده باید بتواند مدیریت امور تربیتی، اقتصادی و فرهنگی مربوط به اعضا و امور خانواده را به درستی انجام دهد.
وی تهاجمات فرهنگی و معظلات اجتماعی را عامل تهدید خانواده ها بیان کرد و افزود: اگر ایمان، فداکاری و گذشت و درایت در امور خانواده باشد، خانواده می تواند محکم و استوار باقی بماند.

آنچه که برمی آید این است که همه مردم به اهمیت خانواده در جامعه اذعان دارند ولی اساس پایداری یک خانواده چگونگی توانایی درعمل به معیارهای مورد نیازاست.