نظارت ۴ گروه دام پزشکی در روز عید قربان در خدابنده

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده گفت: ۴ گروه ثابت و سیار دام پزشکی در روز عید قربان بر ذبح دام‌ها در سطح شهرستان نظارت خواهند داشت.

اسماعیل منصوری در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق با تبریک عید سعید قربان و دهه ولایت اظهار کرد: در راستای تامین سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی و ارتقای بهداشت عمومی ۴ اکیپ دام پزشکی در روز عید قربان به همراه ناظر شرعی نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی عید سعید قربان در شهر قیدار و قصابی‌های روستاهای حصار و زواجر را به صورت رایگان انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه ۴ گروه ثابت و سیار دام پزشکی در روز عید قربان بر ذبح دام‌ها در سطح شهرستان نظارت خواهند داشت افزود: همشهریان به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از مصرف گوشت قرمز تازه خودداری کنند و حتما گوشت را به مدت ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی شامل جگر و دل را به مدت ۷۲ ساعت در یخچال در دمای ۴ درجه سانتی نگهداری و سپس مصرف کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خدابنده ادامه داد: مردم در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۴۲۲۰۷۶۵ و۳۴۲۲۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

وی به مردم توصیه کرد که دام‌های مورد نیاز خود برای مراسم گوناگون از جمله عید قربان را حتما از مراکز مورد تایید دامپزشکی، تهیه کنند چراکه در این مراکز دام ‌ها قبل از عرضه، مورد معاینه، واکسیناسیون و سم پاشی قرار می‌گیرند.

منصوری در پایان سخنان خود یادآور شد: بهترین مکان برای ذبح، کشتارگاه است اما اشخاصی که مایل به قربانی کردن یا ذبح دام باشند، لازم است به نکات بهداشتی توجه کنند.