نشست خبری فرماندار خدابنده با اصحاب رسانه/بهره برداری و یا کلنگ زنی 201 پروژه عمرانی در خدابنده

فرماندار شهرستان خدابنده درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همزمان با هفته دولت بهره برداری و یا کلنگ زنی 201 طرح و پروژه در زمینه های مختلف عمرانی، زیربنایی و اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، کشاورزی، عمران شهری و روستایی در این شهرستان آغاز شد. به گزارش اشراق24، باب الله فتحی در نشست خبری با اصحاب رسانه […]

DSC02372DSC02368فرماندار شهرستان خدابنده درنشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همزمان با هفته دولت بهره برداری و یا کلنگ زنی 201 طرح و پروژه در زمینه های مختلف عمرانی، زیربنایی و اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، کشاورزی، عمران شهری و روستایی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش اشراق24، باب الله فتحی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: برای اجرای طرح ها و پروژه های مختلف عمرانی، زیربنایی و اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، کشاورزی، عمران شهری و روستایی در شهرستان خدابنده،اعتباری بالغ بر 169میلیارد تومان پیش بینی و یا صرف شده است.
وی یادآور شد: در هفته دولت129 پروژه از تعداد کل پروژه های شهرستان خدابنده با اعتبار 102 میلیارد تومان بهره برداری می شود و عملیات اجرایی 72پروژه با اعتباری بالغ بر 67 میلیارد تومان آغاز می شود و دبستان های شش کلاسه روستای حصار و شش کلاسه روستای محمودآباد نیز در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار خدابنده از روشن شدن مشعل گاز شهری روستاهای آقاجری، چوزوک، دهشیر، چپقلو و پرچین خبر داد و افزود: مردم شهر زرین رود نیز در هفته دولت از این نعمت بهره مند می شوند و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 69 روستا و شهر نوربهار نیز در این هفته کلنگ زنی خواهد شد.
فتحی تاکید کرد: اعتبارات گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از بند ق تبصره دو قانون اساسی تامین شده است و با بهره برداری و کلنگ زنی این پروژه ها یک هزار و 910 خانوار از آن بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه شرکت آریا رنگ درخشان نیز از دیگر پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت امسال است، خاطرنشان کرد: این شرکت اقتصادی با 53 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار موجب اشتغالزایی بیش از 76 نفر خواهد شد.
فرماندار شهرستان خدابنده گفت: بهسازی و آسفالت راه روستاهای سرئین، دربند، سراب، یاستی بلاغی و قره کهریز نیز بهره برداری خواهد شد و 599 خانوار از این مسیرهای مواصلاتی تردد می کنند و بازسازی و نوسازی مجتمع حمایتی بهزیستی شهید پیران قیدار و ساختمان بازداشتگاه این شهر نیز افتتاح می شود و مجری این پروژه ها راه و شهرسازی شهرستان خدابنده است.
فتحی با اشاره به پروژه های بخش کشاورزی این شهرستان افزود: 34 طرح آبیاری تحت فشار در 500 هکتار، سه واحد مرغداری صنعتی نیمچه گوشتی در روستاهای توپقره و دوتپه سفلی و ساختمان شرکت سبز اندیشان نورآباد در این هفته به بهره برداری می رسد.
فرماندار شهرستان خدابنده گفت: 650 خانوار روستایی این شهرستان امسال از طرح هادی بهره مند می شوند و این روستاها شامل خلیفه قشلاق، حصار سفلی، نریمان قشلاق، سقرچین، مهدی آباد و نهاویس ستند و کلنگ طرح هادی روستاهای قمچقای، توتورقان و قره ولی نیز در هفته دولت به زمین زده می شود.
وی ادامه داد: تعمیرات اساسی و تجهیز خانه بهداشت 15 روستا انجام شده است و یک واحد پایگاه فوریت های پزشکی و یک باب آزمایشگاه در شهرستان خدابنده در این هفته به بهره برداری می رسد.
وی  از تامین برق واحدهای مسکونی در سطح این شهرستان، جابجایی شبکه در داخل روستاها، تامین روشنایی معابر و چاه های کشاورزی در قالب 20 طرح خبرداد و گفت: این پروژه ها و استخر سرپوشیده تمرینی شهر گرماب نیز تا چند روز آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
فتحی با اشاره به پروژه های عمران شهری و روستایی در سطح شهرستان خدابنده افزود: جدول گذاری، بازگشایی معابر، پارک روستایی و ساختمان دهیاری نیز در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
فتحی در پایان سخنان خود به بیان توضیحاتی درباره شهرستان خدابنده پرداخت و گفت: شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر، 240 روستا دارای سکنه و 10 دهستان با استان های کردستان، همدان و قزوین همسایه است و بقعه قیدار نبی(ع) واقع در شهر قیدار سی امین جد رسول گرامی اسلام(ص) بوده و بزرگترین و زیباترین غار خشکی جهان ‘غارکتله خور’ نیز در این شهرستان واقع شده است و علاوه بر این آثار تاریخی و مذهبی متعدد دیگری نیز در شهرهای سجاس، کرسف، نوبهار وجود دارد و مرکز این شهرستان ‘قیدار’ دارای جاذبه های مختلف گردشگری است.
وی افزود:شیخ شهاب الدین سهروردی، رکن الدین سجاسی، حکیم زهراوی و ملاقربانعلی ارقینی از مهمترین مشاهیر و فیلسوفان شهرستان خدابنده هستند و تامین معاش زندگی مردم این شهرستان با اتکا به دامداری و کشاورزی است و حدود 60 درصد از گندم استان زنجان در این شهرستان تولید می شود.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه پایان این نشست خبری به اذان ظهر منتهی شد،فرماندار به همراه اصحاب رسانه در نماز جماعت شرکت کردند.