معلم خدابنده ای رتبه برترکشوری را از آن خود کرد

در جشنواره تجربیات کشوری حوزه سنجش و ارزشیابی تحصیلی خانم پروین محمدی دبیبر دبیرستان اسوه شهرستان خدابنده رتبه برتر را کسب کرد. به گزارش اشراق۲۴،در جشنواره تجربیات کشوری حوزه سنجش و ارزشیابی تحصیلی خانم پروین محمدی دبیبر دبیرستان اسوه شهرستان خدابنده رتبه برتر را کسب کرد. محمدی دارای ۲۵ سال سابقه خدمت با مدرک کارشناس […]

در جشنواره تجربیات کشوری حوزه سنجش و ارزشیابی تحصیلی خانم پروین محمدی دبیبر دبیرستان اسوه شهرستان خدابنده رتبه برتر را کسب کرد.

به گزارش اشراق۲۴،در جشنواره تجربیات کشوری حوزه سنجش و ارزشیابی تحصیلی خانم پروین محمدی دبیبر دبیرستان اسوه شهرستان خدابنده رتبه برتر را کسب کرد.

محمدی دارای ۲۵ سال سابقه خدمت با مدرک کارشناس ارشد رشته روانشناسی تربیتی در دبیرستان ساوه مشغول خدمت می باشد گفتگویی اظهارداشت: موفقیت حاصله مدیون همکاری و دلگرمی دوستان و همکاران در ارائه روشهای نوین و شرکت در جشنواره می باشد.

وی درباره ایده طرح مورد نظر خود در جشنواره اظهارداشت: در عصر کنونی کتاب های درسی قبل از چاپ شدن کهنه می شوند و بیشتر مشاغل، سریعاً تغییر می کنند، پس وقت آن رسیده است که تعلیم و تربیت نیز شرایطی دیگر پیدا کند و به پرورش افراد خلاق به منزله یکی از هدفهای اصلی تعلیم و تربیت بیش تر توجه شود و.با توجه به اشکالات ارزشیابی های سنتی، سعی بر آن شد که تغییراتی در سیستم ارزشیابی هنرجویان رخ دهد که در نظام ارزشیابی، دانش آموز محور ارزیابیها باشد و دبیر فقط نقش هادی و راهنما را در این ارزشیابی عهده دار باشد.

وی به لزوم کار آفرنی در رشته های کارودانش  اشاره کرد و افزود: با ترویج فرهنگ کارآفرینی در میان دانش آموزان و هم چنین آموزش مهارت ها ی کسب وکار و آشنا کردن آنها با واقعیت های کارآفرینی، سرمایه گذاری، تامین منابع مالی و انسانی و مسایل مرتبط با آن ،زمینه ی لازم برای شروع فرایند کارآفرینی در میان هنرجویان فراهم می شود و با حمایت ها ی لازم در تدوین طرح کسب وکار و مشاوره های مرتبط و در صورت امکان سرمایه گذاری مخاطره پذیر، دانش آموزان به شکلی موفق در تاسیس کسب وکار جدید رهنمون می گردند.

دبیر دبیرستان اسوه خدابنده  در بیان طح خود در جشنواره اظهارداشت: سعی کردم ارزشیابیهای تشخیصی و تکوینی را به گونه ای هدایت کنم که از  استرس دانش آموزان کاسته شود ؛ نمره مفهوم خود را از دست داده و معلم به راهنمای کاربلدی تبدیل شود که هنرجویان را بر اساس شایسته محوری در انجام پروژه های گروهی و ابتکار عمل در انجام کارآموزیهای انفرادی مورد ارزیابی قرار دهد . هدف من از این ارزیابی ها دادن نمره به هنر آموزان نبود بلکه هدف شناخت توانمندیهای هنر آموز،خلاقیت ها ،استعدادها , علاقه مندیها ونقاط ضعف و قوت او بود تا با راهنماییهای خردمندانه وی را در جهت خود اشتغالی موفقیت آمیز سوق دهم.

پروین محمدی  افتخارات  خود را کسب عنوان دانشجوی ممتاز و نمونه از دانشگاه الزهرای تهران ،دارای یک مقاله ISI  و چند مقاله تخصصی دیگر و یک کتاب در دست چاپ.مشاور تخصصی مرکز مشاوره انجمن اولیا و مربیان خدابنده به مدت ۶ سال،دریافت تقدیر نامه وزارتی به دلیل اهتمام در مبارزه با جنگ نرم و ترویج احکام و شعائر دینی در سال ،ارائه مقاله در همایشهای استانی حماسه سیاسی- اقتصادی  در سالهای ۹۲ و۹۳ ، ارائه مقاله در نخستین  همایش شناسایی و معرفی توانمندیهای شهرستان خدابنده در سال۹۴ ،کسب عنوان برتر در جشنواره تجارب برتر تربیتی در مرحله استانی در سال ۹۲،کسب عنوان برتر استانی در مسابقه  ارتقاء دانش تخصصی مشاوران در سال  ۸۷ ،کسب عنوان برتر کشوری در سومین دوره مسابقه کتابخوانی کارکنان مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده در سال ۸۷،موفقیت در جشنواره الگوهای برتر تدریس و طرح آفرینش معلم در سالهای پر افتخار خدمت.عنوان کرد.