معرفی ۲۷۹۲ فقره وام مسکن در خدابنده

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدابنده از معرفی دو هزار و 792 فقره وام مسکن روستائی در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۶۳ درصد معرفی‌شدگان به بانک‌ها موفق به عقد قرارداد شده‌اند و عملیات اجرائی و احداث واحدها نیز توسط متقاضیان شروع شده است.

طی پیامی که توسط یکی از شهروندان خدابنده‌ای به دفتر نسیم اشراق ارسال شد اظهار شد: از فروردین ماه سال جاری اداره بنیاد مسکن روستائی شهرستان خدابنده برای ساخت مسکن در روستاها پرونده‌های زیادی را به بانک‌های شهرستان معرفی کرده است و بانک‌ها هم تشکیل پرونده داده و به متقاضیانی که کار ساختمان‌سازی را آغاز کرده‌اند قول داده‌اند که وام آنها را به حسابشان واریز می‌کنند.

وی افزود: مردم با چک ساختمان خود را ساخته‌اند ولی تا امروز بانک‌ها به قولشان عمل نکرده‌اند و متقاضیان هم سرگردان شده‌اند و چک‌هایشان یکی یکی برگشت می‌خورد و هیچ‌کس هم پاسخ‌گو نیست.

این شهروند خدابنده‌ای ادامه داد: فکری به حال این قشر مظلوم روستائی بکنید زیرا وامی که دو ماه قبل باید پرداخت می‌شد تا به امروز هنوز پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنیم و می‌گویند که بانک‌ها که تعهد کرده‌اند باید وام را بدهند و به بانک‌ها که می‌رویم می‌گویند اعتبار نیامده است؛ اگر اعتبار نبود چرا تعهد می‌کنند و می‌گویند ساختمان‌سازی را آغاز کنید.

علی محسنی در پاسخ به این مشکل در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: سهمیه مسکن روستائی شهرستان خدابنده از اعتبار سال ۱۴۰۲ که در سال‌جاری پرداخت می‌شود دو هزار و 792 فقره است که صد درصد این سهمیه به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و حدود ۶۳ درصد معرفی‌شدگان به بانک‌ها موفق به عقد قرارداد شده‌اند و عملیات اجرائی و احداث واحدها نیز توسط متقاضیان شروع شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت آنها با احتساب دوران مشارکت ۲۰ساله است افزود: این تسهیلات پس از انعقاد قرار داد در چهار مرحله و متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدابنده با اشاره به اینکه تعداد ۱۹ شعبه بانک‌های مختلف پرداخت این تسهیلات را در این شهرستان بر عهده دارند گفت: ضمن تشکر از بانک ‌ای عامل که درسال‌های گذشته در این خصوص همکاری مطلوبی در پرداخت تسهیلات مسکن روستائی با بنیادمسکن داشته‌اند، انتظار می‌رود امسال نیز همچون گذشته همکاری لازم را داشته باشند.