مرکز نیکوکاری «همای رحمت» خدابنده برتر کشور شد+فیلم

مسئول مرکز نیکوکاری همای رحمت خدابنده گفت: مرکز نیکوکاری همای رحمت خدابنده مرکز برتر در کشور و برگزیده نشان والی شد و نشان آتش به اختیار کسب کرد.

به گزارش نسیم اشراق محرم‌علی عزیزی اظهار کرد: مراسم گرامیداشت و تجلیل از فعالان اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم تعدادی از برترین کنشگران اجتماعی در عرصه‌های مختلف چون آسیب‌های اجتماعی، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه، انواع گروه‌های جهادی و خیریه، ازدواج، عفاف و حجاب به معرفی و بیان دیدگاه‌های حوزه فعالیت خود پرداختند.

مسئول مرکز نیکوکاری همای رحمت شهرستان خدابنده ادامه داد: در این مراسم سه نشان به پاس فعالیت کنشگران عمدتا جوان و انقلابی کشور با عنوان نشان حرکت که به حلقه‌های میانی برتر ملی، نشان آتش به اختیاران که به کنشگران عرصه آسیب‌های اجتماعی اختصاص داشت، به همراه نشان سید خدمت به برگزیدگان اهدا شد.

وی افزود: در این مراسم محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری از 15 فرد و گروه جهادی برگزیده رویداد و جایزه ملی حاج عبدالله والی در عرصه‌های پزشکی، استادی، مددکاری، دانشجویی، ورزشکاران، معلمان، هنرمندان، پیشکسوتان، دانش‌آموزی، موکب‌داران، خیرین، گروه‌های جهادی، موسسات و مجموعه‌های مردم نهاد، مراکز نیکوکاری و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی با اهدای لوح یادبود تقدیر کرد.

عزیزی گفت: این جایزه به دنبال الگوسازی، فرهنگسازی، ترویج و همچنین گسترش مرزهای خدمت‌رسانی از طریق معرفی نمونه‌های موفق است و «نشان والی» در سه سطح فردی، گروهی و نهادی طراحی و به یاد حاج عبدالله والی مزین شده است.

برگزیده نشان والی و مسئول مرکز نیکوکاری همای رحمت شهرستان خدابنده تصریح کرد: از اهداف کلی طرح نشان والی می‌توان به مواردی همچون وسعت دادن به مخاطب عرصه‌های محرومیت‌زدایی و کار مردمی، گسترش مرزهای خدمت‌رسانی و اقدام جهادی، معرفی الگوهای ویژه و برتر، ترویج فرهنگ مشارکت مردمی و تقویت و انسجام شبکه فعالان محرومیت‌زدایی و مردمی اشاره کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری همای رحمت شهرستان خدابنده به عنوان مرکز برتر انتخاب شد و نشان آتش به اختیار از سوی سردار جعفری، فرماندهی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله (عج) کسب کرد و راهیابی به نشان والی از دستان سرپرست ریاست جمهوری از افتخارات این مرکز است.

وی افزود: مرکز نیکوکاری همای رحمت از سال 1398 افتتاح شد و در طول سال‌های گذشته اقدامات بسیار مطلوبی در زمینه‌های ارائه خدمات درمانی، تامین جهیزیه، خرید ساختمان برای نیازمندان، کمک‎های مومنانه انجام شده است.

عزیزی ادامه داد: این مرکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد و همه گردش‌های مالی و روند اجرائی آن زیر نظر کمیته امداد انجام می‌شود اما همه منابع مالی کارهای خیریه از طریق خیران تامین می‌شود و این خیران از شهرهای سراسر ایران مساعدت‌های خود را به دست مرکز می‌رسانند.

مسئول مرکز نیکوکاری همای رحمت خدابنده خاطرنشان کرد: در برخی پرونده‌ها از جمله بیماری‌ها و سایر نیازهای ضروری از طریق کانال مجازی قیدار آنلاین اعلام نیاز می‌شود و خیران نیز مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات مرکز نیکوکاری همای رحمت که می‎توان به آنها اشاره کرد بحث ساخت ساختمان و سرویس‌های بهداشتی در قسمت خدمات درمانی است که اقدامات چشم‌گیری انجام گرفته است.

عزیزی ادامه داد: در این مرکز تهیه جهیزیه، آزادی زندانی، بسته‎های معیشتی و ارزاق غذائی انجام می‌شود و پخت غذا در مناسبت‌های مختلف محقق می‌شود و به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سالانه 4 یا 5 هزار پرس غذا پخته و در بین نیازمندان کمیته امداد و بهزیستی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام محرم و دیگر مناسبت‌ها پک‌های تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود گفت: در برنامه شب یلدا حدود 700 بسته یلدائی تهیه و توزیع می‌شود.