آیین مذهبی طشت گذاری در خدابنده برگزار شد+تصاویر

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، آیین مذهبی طشت گذاری در مسجدحسینیه شهر قیدار با حضور حاج غلامرضا عینی فرد مداح زنجانی،مسئولان و مردم مومن شهرستان خدابنده برگزار شد. به گزارش اشراق24،در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، آیین مذهبی طشت گذاری در مسجدحسینیه شهر قیدار با حضور حاج غلامرضا عینی فرد مداح زنجانی،مسئولان و مردم مومن […]

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، آیین مذهبی طشت گذاری در مسجدحسینیه شهر قیدار با حضور حاج غلامرضا عینی فرد مداح زنجانی،مسئولان و مردم مومن شهرستان خدابنده برگزار شد. به گزارش اشراق24،در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، آیین مذهبی طشت گذاری در مسجدحسینیه شهر قیدار با حضور حاج غلامرضا عینی فرد مداح زنجانی،مسئولان و مردم مومن شهرستان خدابنده برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی طالبی در این برنامه گفت: عاشورا حادثه بزرگ تاریخ اسلام  و مکتب انساز است که برای بشریت درس و عبرت دارد و شناسایی و تبلیغ عبرت های بزرگ عاشورا، رسالت خطیر مبلغان است.

وی افزود: یکی از عوامل زمینه ساز این حادثه ناگوار،کنار گذاشتن وصایای نبی اکرم(ص)بویژه در رابطه با مسئله مهم رهبری بود و در آن زمان پس از رحلت پیامبر(ص) با پدید آمدن خفقان و تبلیغات ناروا و مطرح ساختن عالم نمایان و تعطیل کردن روایت از پیامبر(ص) مردم از معارف راستین محروم شدند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در آن زمان حتی کار به جائی کشیده شد که کعب الاحبار یهودی در حکومت خلفا به عنوان مشاور و کارشناس در مسائل اسلامی به خدمت گماشته شد.

پس از قرائت زیارت عاشورا، حاج غلامرضا عینی فرد،مداح برجسته ای که از زنجان به دعوت حسینیه اعظم شهر قیدار به این برنامه آمده بود به همراه برگزاری مراسم طشت گزاری با مدیحه سرایی حاضران را به فیض رسانید و حال و حوای ماه محرم در مسجدحسینیه شهر قیدار حاکم شد و مردم برای مصیبت های امام حسین(ع) اشک ماتم ریختند.

لازم به ذکر است که همانند این مراسم در بیت العباس شهر قیدار با حضور مهدی سلحشور،مداح برجسته کشوری که از تهران آمده بود نیز برگزار شد.

DSC09806

DSC09802

DSC09800

DSC09798

DSC09808