متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار(27دی)+عکس

متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار به امامت حجت الاسلام و المسلمین طالبی ابتدای خطبه،خودم و همه نمازگزاران عزیز برادران و خواهران گرام را به تقوای الهی دعوت می کنم تقوا وسیله آزادی انسان از هر بندگی است انسان با تقوا در برابر شهوات به زانو در نمی آید در برابر […]

متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار به امامت حجت الاسلام و المسلمین طالبیDSC02035

ابتدای خطبه،خودم و همه نمازگزاران عزیز برادران و خواهران گرام را به تقوای الهی دعوت می کنم تقوا وسیله آزادی انسان از هر بندگی است انسان با تقوا در برابر شهوات به زانو در نمی آید در برابر مقام و دیگر تمایلات نفسانی تسلیم نمی شود بنابراین انسان متقی از هر هلاکتی در امان است.

بحث در بهداشت روان بود ابتدا باید آسیب شناسی کرد و بیماری ها و امراضی که قلب انسان را تهدید می کند شناسائی نموده و در صدد درمان آن از طریق نسخه ای که قرآن و اهل بیت می دهد باشیم.

یکی از امور خطرناکی که ممکن است دامنگیر هر کسی شود و او را از سعادت دنیا و آخرت ساقط سازد غفلت است غفلت از یاد خدا سر منشأ خود فراموشی و بیگانگی از خویشتن و سرآمد دردها و بیماری های بشر و زمینه اصلی همه گناهان و رذائل اخلاقی می باشد به همین دلیل در روایتی از آن به «اضرّ الاعداء» یاد شده است . حضرت علی علیه السلام: «الْغَفْلَةُ أَضَرُّ الْأَعْدَاءِ»  (تصنيف غرر الحكم و درر الكلم/ ص 2651).

غفلت به معنای بی خبری است دو گونه غفلت وجود دارد ارادی و غیر ارادی خداوند متعال به غفلت غیر ارادی مؤاخذه نمی کند اما آن غفلتی که قرآن می گوید: «لا تکن من الغافلین» غفلت ارادی است گه خیلی ها را جهنمی می سازد و این به معنای بی توجهی به حقایق و عبور از حقایق و تن ندادن به حقایق است.

بدترین نوع غفلت، غفلت از خداست که شب معراج خداوند متعال به پیامبر اکرمصلی الله علیه و آله فرمود: «لا تغفل عنّی من یغفل عنّی فلا ابالی بایّ وادٍ هلک» هيچ گاه غفلت بر تو عارض نشود، و هر كس از من غافل شود هم باكى ندارم كه او در كدام بيابان هلاك گردد.

علامت های غافلان

1-پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشانه های غافلان را چهار چیز معرفی می کند بستن چشم بر روی حقایق و سهو و لهو و نسیان ، «… وَ أَمَّا عَلَامَةُ الْغَافِلِ فَأَرْبَعَةٌ الْعَمَى وَ السَّهْوُ وَ اللَّهْوُ وَ النِّسْيَانُ…» مراد سهو و نسیانی است که ناشی از عدم مبالات، عدم توجه و عدم محافظت بر امور دینی است.

2- پند نگرفتن از حوادث دنیا «غفلت» بی اعتنایی به عوامل هشدار دهنده و بیدار  کننده است که در دنیا اتفاق می افتد.

رسول خدا صلی الله علیه و اله می فرماید: «أغفل النّاس من لم يتّعظ بتغيّر الدّنيا من حال إلى حال»           (من لا يحضره الفقيه/ ج‏4/ ص : 376)

3- ترک مسجد و همنشینی با فاسدان و مفسدان

یکی دیگر از نشانه های غفلت همنشینی با فاسدان و مفسدان و دوری از مجالس عبادت است که در توصیه ها و سفارشات امیر المومنین علیه السلام به امام حسن مجتبی علیه السلام امده است «الغفله ترکک المسجد و طاعَتُک المفسد»(بحار الانوار/ج75/ص115)

  1. ميلاد مسعود حضرت رسول اكرم(ص)پیامبر رحمت و مهربانی و امام جعفر صادق علیه السلام روز اخلاق و مهر ورزی

در سرزمين سوزان و آتشين عربستان و در ميان خلق و خوي بدوي و بياباني اعراب، انساني به رسالت مبعوث مي‌شود كه پيامبر رحمت است و سرلوحه پيام خويش را اتمام مكارم اخلاق بيان مي‌دارد و مي‌فرمايد: «إنما بعثت لاتمم مكارم الاخلاق»يعني به درستي كه من براي تكميل و تمام كردن مراتب بالاي اخلاق و مكارم اخلاقي مبعوث شده‌ام.

هر كس كه در برابر شخصيت ارجمند پيامبر عظيم الشأن اسلام قرار مي‌گيرد، شخصيتي كه خداوند متعال او را به عنوان پر افتخارترين و شكوهمندترين انسان در پهنه هستي آفريد، به حيرت و شگفتي و اعجاب دچار مي‌گردد. شخصيت پيامبر در حقيقت تابلوي زيبا و ارزشمندي است كه بر آن تمام مظاهر جمال و جلال و زيبائي نقش بسته است و چشم و دل بينندگان را به خود خيره مي‌سازد؛ خواه اين بيننده مسلمان باشد يا غير مسلمان، خواه از كنه جمال و جلال معنائي دريابد يا از درك آن محروم باشد.

یکی از اوصاف بزرگی که قرآن کریم پیامبر بزرگ اسلام را با آن می‌ستاید: وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیم (قلم (68): 4) است. خداوند پیامبر را به بزرگی اخلاق ستوده و نه تنها به نیکویی خُلق. زیرا هر اخلاق نیکویی بزرگ نیست.

تأمل در توصیف قرآن کریم به بزرگی اخلاق نکات بسیرا ارزشمندی را به انسان می‌آموزد

  1. برای مقاصد بزرگ، اخلاق بزرگ و کریمانه لازم است و آنان‌که این کرامت انسانی را ندارند، شایستگی رهبری مقاصد عالیه نیز ندارند.

     ایستادگی در برابر ناملایمات و از میدان به در نرفتن و با زبان موعظه و ارشاد با مردم سخن گفتن، لازمة رهبری امت اسلام می‌باشد.

3. سخت‌ترین رنج‌ها و زحمت‌ها برخورد با جاهلان است که بردباری و صبر لازم دارد.

4. مدارا و حُسن معاشرت با همه مردم از ضروری‌ترین لوازم هدایت مردم می‌باشد.

5. زودرنجی، کدورت و عصبانیت ناپسند و منافی شغل هدایتگری است، زیرا نتایج بسیار نامطلوب و جبران‌ناپذیر در پی خواهد دارد.

شهادت نواب صفوى، طهماسبى، واحدى و ذوالقدر از فدائيان اسلام (1334 ه.ش)

مجاهد خستگی ناپذیر و عالم متعهد  شهید نواب صفوی از عالمان نادری است که در تاریک ترین و پر خفقان ترین دوران کشور ایران و غربت جهان تشیع، مثل آذرخشی درخشید، و به جهاد و مبارزه و جان فشانی در راه حق همت گماشت . آن عالم وارسته برای زدودن آلودگیهای جهل و فساد و بی بند و باری از جامعه اسلامی، به همراه عده ای از فرزانگان مخلص حرکتی را آغاز نمود که  نخستین جرقه های قیام امام و انقلاب اسلامی از حرکت انقلابی شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام آغاز شد و خون این شهید و شهدای فدائیان اسلام بود که به نهضت انقلاب اسلامی منتهی شد.

یکی از افسران مأمور اجرای اعدام آن شهید سرافراز می گوید: نواب صفوی با کرامت و بزرگواری خود احترامش را به من تحمیل کرد و من هنوز هم هرگاه صدای آژیر آمبولانس ها را می شنوم، بدنم می لرزد و به یاد شب شهادت نوّاب می افتم که نوّاب با عشق به یارانش می گفت: خلیلم، مظفّرم، محمّدم عجله کنید، غسل شهادت کنید. جدّه ام حضرت زهرای مرضیه ـ علیها السلام ـ منتظر ماست.

یکی از این شهدای گرانقدر شهید مظفر ذوالقدر است که از افتخار ما این است که این شهید بزرگوار از خطه خدابنده از شهر کرسف است وقتی که شهید نواب صفوی برای یارانش صحبت می کند که حسین علاء نخست وزیر وقت در  رأس مخروط تهاجم به اسلام و قرآن و ملت مسلمان ایران قرار گرفته و بناست در پیمان منطقه ای خاور میانه که بعدا به پیمان نظامی و اقتصادی سنتو مشهور شد شرکت کند و این پیمان برای کشور های مسلمان به ویژه ایران آثار مادی و معنوی شومی را به همراه دارد و این شخص مهدور الدم است شهید مظفر علی ذوالقدر بر این عملیات اعلام آمادگی می کند و شهید نواب از ایشان سئوال می کند آماده شهادت هستی ؟ اشگ بر گونه هایش جاری می شود و می گوید با کمال اشتیاق می خواهم در راه خدا بمیرم روز عملیات این شهید بزرگوار کفنی که بر روی آن با رنگ قرمز شعارهایی نوشته بود پوشید و به سوی علاء شلیک کرد اما او کشته شد و شهید ذوالقدر دستگیر شد و با دیگر همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

بيانات رهبرمعظم انقلاب درجمع اعضاى شوراى شهر و شهردار وشهرداران تهران

بيانات رهبرمعظم انقلاب اسلامى در جمع اعضاى شوراى شهر و شهردار و شهرداران تهران، علاوه بر داشتن نكات مهم در مورد مديريت كلان شهر تهران، حاوى مسائل بسیار مهم در مورد اداره كشور بود كه لازم است همه مدیران در کشور آنها را مورد توجه قرار دهند. مهمترین نکته در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تاکید بر مديريت جهادى بود كه آن را به معنای روحيه خدمت به مردم با نيت خدايى و با تكيه بر علم و درايت معنا کرده و آن را تنها راه‏حل مشكلات كشور و مسير حركت كشور به‏سوى پيشرفت معرفى كردند نکته پر اهمیت دیگر این بود که بر لزوم همكارى همه گروه‏هاى سياسى و نيز همكارى ميان نهادهاى مختلف براى حل مشكلات كشور تأكيد كردند. که همه باید فرمایشات معظم له را نصب العین خود قرار دهند و از هر چیز حاشیه ای که مانع و سد راه خدمت به مردم است پرهیز نمایند.

درپایان اشاره ای می کنم به هفته هوای پاک که از 29 لغایت 5 بهمن است وامیدواریم شاهدهوای پاک درکل کشورباشیم.

DSC02035DSC02034DSC02033