متن کامل خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار/تصویر

خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیداربه امامت حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهر قیداراقامه شد. اشراق آنلاین،خطبه اول: اگر اهل تقوا باشیم خداوند متعال همه برکاتش را بر ما نازل می فرماید اعمال ما در برخورد طبیعت با ما تاثیر می گذارد. ادامه بحث بهداشت روان / حسد تقوا آب خوشگواری است که […]

خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیداربه امامت حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهر قیداراقامه شد.DSC03861DSC03863DSC03856

اشراق آنلاین،خطبه اول:

اگر اهل تقوا باشیم خداوند متعال همه برکاتش را بر ما نازل می فرماید اعمال ما در برخورد طبیعت با ما تاثیر می گذارد.

ادامه بحث بهداشت روان / حسد

تقوا آب خوشگواری است که از معرفت به خدا سرچشمه می گیرد معرفت و بینش عبد به خدا هر اندازه نسبت به اسماء و صفات الهی بیشتر باشد در مرحله تقوا کامل تر و پرهیزش از آنچه باید پرهیز کند قویتر می شود.

بهداشت روان / بیماری اخلاقی حسد/ نشانه هاى حسد

این صفت رذیله مانند بسیارى از صفات دیگر گاه آشكار و صریح است و گاه مخفى، به همین دلیل باید از نشانه هائی كه روایات و بزرگان علم اخلاق، براى آن ذكر كرده اند، حسد را در مراحل اولیه باید شناسائی کرد و پیش از آنكه در وجود انسان ریشه بدواندو مستحكم گردد به درمان آن پرداخت. ازجمله نشانه هایى كه براى آن ذكر شده امورزیراست:

1ـ گرفتگي و عدم انبساط:اميرالمؤمنين (ع)مي فرمايد: مَا اَقَلَّ راحَةِ الْحَسُودِ(غرر/ج2/ص54) چقدر آسايش و نشاط آدم حسود كم است

دليل عدم آسايش و نشاط انسانهاي حسود روشن و مشخص است چون انساني كه مدام در فكر زوال نعمت ديگران است و رشد آنان وي را ناراحت و اندوهگين مي سازد طبيعي است چنين شخصي نمي تواند نشاط داشته باشد لذا مدام در غم و غصّه فرو مي رود و براي نابودي نعمتهاي ديگران نقشه مي كشد. هنگامى كه مى شنود نعمتى به دیگرى رسیده است، غمگین و ناراحت مى شود، هر چند آثارى از خود بروز ندهد.

2ـ غيبت ، تَمَلّق و سرزنش: گاه از این مرحله فراتر مى رود و زبان به غیبت و عیبجویى مى گشاید.   امام صادق عليه السلام: قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ: وَ لِلحاسِدِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: يَغتابُ إِذا غابَ وَيَتَمَلَّقُ إِذا شَهِدَ وَيَشمَتُ بِالمُصيبَةِ؛ لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود.(خصال، ص 121)

3ـ گاه تنها به بى اعتنایى و بى مهرى و یا قطع رابطه از شخصى كه مورد حسد او قرار گرفته قناعت مى كند، سعى دارد او را نبیند و سخنى از او نشنود و اگر سخنى درباره او بگویند سعى مى كند با ورود در مطالب دیگر گوینده را از ادامه سخن بازدارد، یا اگر مجبور به بیان مطلبى در باره او شود سعى مى كند صفات برجسته او را پنهان سازد و یا نسبت به آن سكوت كند. گاه از این هم فراتر مى رود و به دشمنى و عداوت و كارشكنى برمى خیزد!

4- كينه ورزي به پاكان:  اميرالمؤمنين (ع) مي فرمايد:«اَلْحاسِدُ مُغْتاظٌ عَلَي مَنْ لا ذَنْبَ لَهُ» (جامع الاخبار / صدوق ص 160) حسود بر آدم پاك و به دور از آلودگي كينه مي ورزد

5- كوتاهي از تمجيد ديگران:

 اميرالمؤمنين (ع):اَلْثَناءُ بِاَكْثَرَ مِنَ الْاِسْتِحْقاقِ مَلَقٌ وَ الْتَّقْصيرُ عَنِ الْاِسْتِحْقاقِ عَيٌّ اَوْ حَسَدٌ(نهج البلاغه حكمت 339)

مدح و تعريف بيش از استحقاق تملق است و كمتر از استحقاق ناتواني در بيان و يا بخاطر وجود حسد است

6- ناراحتي از دلخوشي ديگران: اميرالمؤمنين (ع):«يَكْفِيكَ مِنَ الْحاسِدِ أَنَّهُ يَغْتَمُّ فِي وَقْتِ سُرُورِكَ»   (سفينة البحار/محدث قمي ج 2 ص 177) يكي از نشانه هاي حسود آن است كه در هنگام دلخوشي تو ناراحتي نشان مي دهد

خطبه دوم:

ماه مبارک رمضان فرصت مناسب برای تقرب به خداوند متعال است سفره احسان الهی گسترده شده هر کس از این سفره الهی بهره مند نشود دچار زیان و حسرت شدید در روز قیامت خواهد شد. بیائید مساجد که خانه های خدا بر روی زمینند را از غربت در بیاوریم که حضرت علی علیه السلام در آخرین وصیت هایش بر امام حسن و امام حسین علیه السلام بعد از ضربت خوردن می فرمایند :«َاللَّهَ اللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ، لاَ تُخَلُّوهُ مَا بَقِيتُمْ، فَإِنَّهُ إِنْ تُرِكَ لَمْ تُنَاظَرُوا» خدا را، خدا را، درباره خانه پروردگارتان مباد تا هستيد آن را خالى بگذاريد كه اگر زيارت خانه خدا ترك شود، شما را در عذاب مهلت ندهند.

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

 موادمخدر و روان‌گردان‌ها امروزه بعنوان زلزله خاموش، پیامدهای مخرب فراوانی دارد

بطور میانگین در سالهای اخیر روزانه حداقل 10 نفر بعلت ناخالصی‌های موجود در موادمخدر و سوءمصرف مواد، جان خود را از دست داده و هزینه‌های پزشکی زیادی را نیز بر جامعه تحمیل نموده است.

از لحاظ اقتصادی سالیانه ده هزار میلیارد تومان هزینه و خسارت غیر از خسارت‌هاي معنوي برای امر مبارزه با موادمخدر بر اقتصاد کشورمان تحمیل می گردد.

از لحاظ اجتماعی ارتباط مستقیم بین استفاده از موادمخدر و توسعه جرائم، وجود دارد  جرائمی مثل شرارت،سرقت و اعمال منافی عفت بعضاً با درصدهای رشد مواجه بوده است.

همه این مسائل بیانگر تهاجم وسیع و حکایت از هوشمندی و فعالیت شبانه‌روزی سیستم موادمخدر دارد که تلاش می‌کند با نفوذ از درب منازل، درب خوابگاهها و مراکز دانشگاهی، درب مدارس و محیط های کاری، به سوی تک تک افراد می روند و  بدنبال جذب یک نفر جدید هستند تا بر جمعیت آمار معتادان افزوده شود تا به هدف شوم خود برسند.

7 تیر شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران

دشمن سریع فهمید که چه کسانی را باید از ما بگیرد و ما بعد از سه دهه هنوز نفهمیده ایم که چه کسانی را از ما گرفته اند

شهادت شهید بهشتی و یارانش انقلاب سوم بود. انقلاب اول در 22 بهمن پیروز شد . انقلاب دوم پس از شکسته شدن ابهت پوشالی آمریکا پس از فتح لانه جاسوسی اتفاق افتاد  و انقلاب سوم با حادثه 7 تیر و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یارانش به وقوع پیوست و منجر به پیچیده شدن طومار جهنمی منافقان و لیبرال ها شد.

 بیش از یک ربع قرن ازعروج ملکوتی راست قامت جاودانه تاریخ می گذرد و ما وقتی امروز ، به فراز و فرودهای کشتی انقلاب می نگریم، جمال جمیل بهشتی را در هدایت آن، درمی یابیم.

یاد شهید مظلوم در هر سال نه فقط بخاطر پاسداشت یک انسان عالم،متفکر، انقلابی، است؛ بلکه بهشتی نماد جریان شناسی انقلاب بود که در هر عصری، با معیار و میزان قرار دادن او صحیح را از سقیم،مصلح را ازمفسد، مخلص را از فرصت طلب، بازشناسند

درود و رحمت بیکران الهی به روح ملکوتی شهید آیت الله بهشتی و یاران با وفای او که با نثار جان خود پایه های نظام جمهوری اسلامی را مستحکمتر ساختند و با مظلومیت خویش از چهره نفاق منافقین پرده برداشتند و سند رسوایی آنان را با خون خود امضاء کردند.

 سوء قصد به حضرت آيت‏الله خامنه‏اى،توسط منافقين (1360 ه. ش)

پس از پيروزى انقلاب اسلامى، يكى از توطئه‏های دشمن، تجهيز و تقويت جريان‏هاى ضدانقلاب بود.  يكى از اين گروهك‏ها، گروهك ضاله‏ى فرقان بود كه با انديشه التقاطى و منحرف خود اقدام به ترور شخصيتهاى ارزشمند نظام کرد. از جمله این شخصیتها می توان به سپهبد قرنى، شهيد مطهرى، شهيد حاج مهدى عراقى، آيت‏الله قاضى طباطبايى و استاد مفتح اشاره كرد.

 و از جمله شخصیت هائی که هدف اینها بود، حضرت آيت‏الله العظمی امام خامنه‏اى بود که در مسجد ابوذر تهران پس از نمازظهر، مورد سوء قصد قرار گرفت و انفجار باعث شد سمت راست بدن ايشان مورد اصابت تركشها قرار گيرد. ساعتى بعد مسؤول انتظامى منطقه 12 تهران اعلام كرد:«بمبى كه جلوى تريبون جاسازى شده بود، خوشبختانه به‏ طور كامل عمل نكرده و اين از نظر كارشناسان معجزه است»

 اراده خدا بر اين تعلق گرفته بود كه ايشان براى آينده نظام حفظ شوند و به‏عنوان افتخار جانبازان در زمره جانبازان انقلاب اسلامى قرار گيرند.

 حضرت امام خمينى(ره) در تلگرامى به اين مضمون خاطرنشان كردند: «من به شما خامنه‏اى عزيز تبريك مى‏گويم كه در جبهه‏ها ى نبرد با لباس سربازى و در پشت جبهه با لباس روحانى به اين ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالى سلامت شما را براى ادامه خدمت به اسلام و مسلمين خواستارم»

  اين تفضل خدا باعث شد تا اين ذخيره الهى سكاندار نظام اسلامى شود و در ربع قرن پس از ارتحال بنيانگذار جمهورى اسلامى، نظام اسلامى را به بهترين وجه و با تدابير هوشمندانه خود از دل بحران‏ها و توطئه‏ها به سلامت عبور دهد.

دوستداران، شيفتگان و ياران وفادار حضرت امام خمينى(ره) و حضرت آيت‏الله خامنه‏اى (حفظه الله تعالى) به نيكی مى‏دانند كه اين دو گوهر ناب، «يك حقيقت با دو تجلى» هستند كه وظيفه همه ما، شکر و سپاس به درگاه الهی است که این نعمت را بر ما ارزانی داشته است و بهترین جلوه شکر گزاری به درگاه خداوندی تبعیت از فرامین آنهاست

شهادت آیت الله صدوقی

شهيد آيت‏ا… صدوقى كه به حق شيخ الشهدا و سومين شهيد محراب ناميده شده است، نماينده امام خمينى(ره) در استان و امام جمعه يزد بود. در آخرين نماز جمعه‏اش كه مصادف با دهم ماه مبارك رمضان 1402 مطابق با يازدهم تيرماه 1361 بود، بعد از اداى فريضه جمعه، در حالى كه جايگاه را ترك مى‏كرد، منافقى قسى‏القلب به ايشان نزديك شد و با منفجركردن نارنجك، ايشان را به شهادت رساند و اين همان معراج سريع به‏سوى ا… بود كه ايشان آرزويش را داشت و بارها از خدا خواسته بود. اين عالم شهيد از ياران صديق و با وفاى امام خمينى و ياور مردم محروم بود و خود را هيچگاه از مردم جدا نمى‏دانست.