متن كامل خطبه هاي نماز جمعه این هفته شهر قيدار(9آبان)/تصویر

نماز جمعه این هفته شهر قيدارظهرامروزبه امامت حجت الاسلام طالبي اقامه شد. اشراق آنلاین:متن كامل خطبه هاي نماز جمعه این هفته شهر قيدار(9آبان) خطبه اول: ادامه بحث درمان بيماري تكبر هیچ کمال و نعمتی را از خودمان ندانیم و بدانيم همان خدايي كه نعمت را داده، مي تواند در يك لحظه پس بگيرد 3) معرفت  […]

نماز جمعه این هفته شهر قيدارظهرامروزبه امامت حجت الاسلام طالبي اقامه شد.DSC05522DSC05523DSC05524

اشراق آنلاین:متن كامل خطبه هاي نماز جمعه این هفته شهر قيدار(9آبان)

خطبه اول:

ادامه بحث درمان بيماري تكبر

هیچ کمال و نعمتی را از خودمان ندانیم و بدانيم همان خدايي كه نعمت را داده، مي تواند در يك لحظه پس بگيرد

3) معرفت  به خداي متعال

 انسان به هر مقدار که به عظمت خداي متعال پی ببرد، به حقیر و فقیر و محتاج بودن خود پی می برد و هرگز مقابل او و حتي بندگان او عرض اندام نمی کند.

حضرت علي عليه السلام در خطبه همام در صفات متقين مي فرمايند: عظم الخالق في أنفسهم فصغر ما دونه في أعينهم» خدا در جانشان بزرگ ( جلوه داده شده ) و ديگران كوچك مقدارند.

و در خطبه اي ديگر مي فرمايند:«ينبغي لمن عرف عظمة الله أن يتعظم، فإن رفعة الذين يعلمون ما عظمته أن يتواضعوا له»آن كس كه عظمت خدا را مي شناسد، سزاوار نيست خود را بزرگ جلوه دهد، پس بلندي قدر كساني كه بزرگي پروردگار را مي دانند در اين است كه در برابر او فروتني كنند.

– تفكر پيرامون مرگ

تفكر در مورد مرگ بهترين راه ترك گناه و درمان رذايل اخلاقي، است؛  تفكر، در حال کسانی که روزي براي خودشان كسي بودند و منم منم مي كردند خصوصا اگر این تفکر در قبرستان باشد اثر بیشتری دارد.

 قَالَ الصَّادِقُ عليه السلام ذِكْرُ الْمَوْتِ يُمِيتُ الشَّهَوَاتِ فِي النَّفْسِ وَ يَقْلَعُ مَنَابِتَ الْغَفْلَةِ وَ يُقَوِّي الْقَلْبَ بِمَوَاعِدِ اللَّهِ وَ يُرِقُّ الطَّبْعَ وَ يَكْسِرُ أَعْلَامَ الْهَوَي وَ يُطْفِئُ نَارَ الْحِرْصِ وَ يُحَقِّرُ الدُّنْيَا:( بحار الانوار ج 4 ص 133)

4- تلاش بر انجام اعمال متواضعان تا اين فضيلت اخلاقى در اعماق وجود او ريشه بدواند،

لباس ساده بپوشد، غذاى ساده بخورد، با خادمان يا كارگرانش بر سر يك سفره بنشيند، در سلام كردن بر ديگران تقدم جويد، صدر مجلس ننشيند و در راه رفتن بر ديگران پيشى نگيرد. با كوچك و بزرگ گرم بگيرد و از همنشينى با افراد متكبر و مغرور بپرهيزد و در عمل امتيازى براى خود بر ديگران قائل نشود، خلاصه آنچه را نشانه تواضع يا از مظاهر آن است در عمل و سخن به كار بندد و سعى كند حالت و عادت و سپس ملكه او گردد.

خطبه دوم

تاسوعا و عاشورا

نهضت امام حسین علیه السلام، حادثه ای است كه تاريخ بشريت نظیری براى آن سراغ ندارد. پيام‏آور ارزشهاى والاى انسانى و الهام‏بخش انسانهاى آزاده و خداجو خواهد بود. عاشورا مظهر عشق به خداوند و تسليم محض در برابر اوست عاشورا سمبل قيام در راه دين و آزادى‏خواهى و شهادت‏طلبى است.

در فرهنگ عاشورا سياست، اخلاق،معنویت و عرفان، علم و عدالت و عزت انسانى با يكديگر عجين شده‏اند و هر يك بدون ديگرى بى‏معنى و بى‏مفهوم است.

اصلى‏ترين و مهم‏ترين عامل نهضت امام حسين(ع) چنان كه از گفتار و بيان امام در جاهاى گوناگون استفاده می شود، همان امر به معروف و نهى از منكر است.

دو واجب پر اهميتی که حضرت از جان و خانواده به خاطر انجام اين فريضه گذشت و در منشور جاوید خود در وصيتنامه اش به محمدبن حنفيه فرمود: «أنّي لم أخْرُجْ أشِراً و لاَ بطِراً و لامفسداً… و إنّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ في أمّةِ جَدّي(ص) أريدُ أنْ آمُرَ بالمعروفِ و أنهَي عن المنکرِ و أسيرَ بسيرة جَدّي و أبي علي بن ابي طالب(ع)»

خداوند متعال در قرآن کریم امت اسلامی را به خاطر انجام امر به معروف و نهي از منکر، برترین امت معرفی مي‌فرمايد. «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ»؛ «شما بهترين امتي هستيد که به سود انسان‌ها آفريده شده‌اند؛ (زيرا) امر به معروف و نهي از منکر مي‌کنيد و به خدا ايمان دارید.

طبق روایات آمر به معروف و ناهی از منکر خلیفه خدا و رسول خدا در روی زمین و تارک آن مرده در میان زندگان است امام علي(ع) مي‌فرمايد: «من ترک انکار المنکرِ بقلبهِ و لسانهِ و يده فهو ميِّتٌ بين الاحياءٍ» هر کس نهي از منکر را با قلب و زبان و دست ترک نمايد، مرده‌اي در بين زندگان است».

دشمن از این فریضه مهم الهی وحشت دارد جوسازی های اخیر رسانه های ضد انقلاب خارجی و برخی روزنامه های  داخلی همسو با دشمن در مورد حوادث اخیر اسید پاشی در اصفهان، روشن می کند امر به معروف و نهی از منکر برای دشمنان ما چه تیغ برنده ای است

ماجرای اسیدپاشی اصفهان توطئه و سناریوی جدید دشمن  برای مقابله با امر به معروف و نهی از منکر است و اجرای این سناریو در ست در زمانی که طرح حمايت از آمرين به معروف و ناهيان از منكر در مجلس شوراى اسلامى در حال تصویب است نشان این است از تصویب آن در مجلس واهمه دارند می خواهند فشار به مجلس شورای اسلامی بیاورند تا مانع از تصویب  آن شوند.

13 ابان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

13 ابان درشکل دهی و تدوام و ادامه راه انقلاب اسلامی و بيرون راندن مظهر استكبار يعنى آمريكا ، نقش بزرگ و سرنوشت ساز داشته است در این روز رویدادهائی به ثبت رسیده که هر کدام سنگ بنای مستحکم و سرفصل مهم و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است 13 آبان 43 تبعید حضرت امام به ترکیه در پی اعلام مخالفت با قانون کاپیتولاسیون – 13 آبان 57 شهادت جمع زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران – 13 آبان 58 تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام رویدادهای مهمی هستند که در روز 13 آبان به وقوع پیوسته است.

درخشش 13 آبان به خاطر مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر آمریکا ست این که ملت ایران توانست به واسطه حرکت آگاهانه و مدبرانه فرزندان انقلاب ابهت و هیمنه پوشالی آمریکا را زیر پای اقتدار خویش خرد و له کند.

سيزدهم آبان به همه‏ى مستضعفان آموخت كه مى‏توانند چپاول‏گران را به زباله‏دان تاريخ بسپارند. سیزه آبان آموخت که تنها در برابر «الله» باید كرنش و سجده کرد.

سيزده آبان غرورى مقدس و حماسه‏آفرين را در دلها زنده كرد. و مردم سرافراز ايران به همه‏ى مستضعفان جهان نشان دادند كه ديوار ستم، شكستنى است.

و اما امسال روز عاشوراى حسينى(عليه‏السلام) و سيزدهم آبان در قطعه‏اى از زمان (سال 1393) با هم تلاقى نموده است.

تقارن مبارک سيزدهم آبان امسال با روز عاشوراى حسينى (عليه‏السلام) فرصت دوباره‏اى است كه مردم غيور و انقلابى ايران اسلامى فرياد آزادگى و ظلم‏ستيزى و استکبار ستیزی خود را كه از عاشورا گرفته، به گوش جهانيان برسانند و ايستادگى و مقاومت خود را در مقابل استكبار جهانى نشان دهند و از عمق جان اعلام دارند كه فرياد فرزند پيامبر، امام حسين(عليه‏السلام) را كه در صبح عاشورا فرمود: «و عليكم بالصبر و الجهاد» تا رسيدن به قله سبز مهدوى(عج) هرگز فراموش نكرده نخواهد کرد.

و تا زمانی که خوى ظالمانه و مستكبرانه آمريكا،ادامه دارد، ملت شهيدپرور و استكبارستيز و عاشورائی ايران، همچنان آمريكا را شيطان بزرگ و دشمن شماره يك خود و بلكه جامعه بشرى و صلح و امنيت جهانى مى‏داند.وشعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر استكبار» همچنان به‏عنوان اصلى‏ترين و مهم‏ترين شعار خواهد بود.

شعار مرگ بر آمريكا، شعارى برآمده از تجربه‏هاى بسيار مردم ايران، در طول سال‏هاى متمادى است كه با تمام وجود، خوى استكبارى آمريكا را تجربه كرده‏اند. اين شعار در واقع، يك هشدار و بيدارباش دائمى جهت آگاهى در مقابل توطئه‏هاى دائمى آمريكا، در قبال ملت مسلمان و آزاده ايران است.