مادر حلالت نمی کنم،برو کار کن و به مردم خدمت کن

مردی که با شنیدن این جمله از مادر خود”مادر حلالت نمی کنم،برو کار کن و به مردم خدمت کن”اقتصاد مقاومتی را در شهرستان خدابنده معنا کرد و گفت: با اراده ام و بدون هیچ کمکی،بزرگترین کارخانه آسفالت خدابنده را راه اندازی کردم.در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبرنگار اشراق24 گفت و گویی را با یک بازنشسته […]

DSCN1834DSCN1832DSCN1836DSCN1837 - CopyDSCN1838 - CopyDSCN1840 - CopyDSCN1842 - CopyDSCN1843 - Copyمردی که با شنیدن این جمله از مادر خود”مادر حلالت نمی کنم،برو کار کن و به مردم خدمت کن”اقتصاد مقاومتی را در شهرستان خدابنده معنا کرد و گفت: با اراده ام و بدون هیچ کمکی،بزرگترین کارخانه آسفالت خدابنده را راه اندازی کردم.در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبرنگار اشراق24 گفت و گویی را با یک بازنشسته که بزرگترین کارخانه آسفالت را در شهرستان خدابنده راه اندازی کرده است و به واقع اقتصاد مقاومتی را در این شهرستان معنا کرده است انجام داده است که از نظرتان می گذرد.

اشراق24:لطفا خودتان را معرفی کنید.

-غلامرضا سرابکی متولد1330از شهرهمدان هستم و قبلا نظامی بودم و پس از بازنشستگی در سال 72 در پروژه اعلامیه روزنامه شیرین سو قیدار برنده شدم و در کبودر آهنگ همدان کار خود را آغاز کردم.

اشراق24:چی شد که به خدابنده آمدید و چه کاری انجام دادید؟

-سپس به پیش نهاد برخی از دوستان،برای کار کردن در قیدار به شهرستان خدابنده آمدم و دیدم که این شهرستان ظرفیت های بسیار بالایی دارد که با هیچ شهر دیگر ایران قابل مقایسه نیست.

24ماه کار کردم و پس از آن با کار شکنی هایی که می شد توان کاری ام را از دست دادم و به نزد مادرم رفتم و از مشکلاتم برایش گفتم و وی نیز در جوابم اینگونه گفت:”مادر حلالت نمی کنم برو و باز هم کار کن و به مردم خدمت کن”.

پس از شنیدن این سخن مادرم انگیزه پیدا کردم و با اراده قوی به کار برگشتم و توانستم بزرگترین کارخانه آسفالت شهرستان خدابنده را راه اندازی کنم و در این مدت470کیلومتر راه را که 135کیلومتر آن جاده اصلی است را آسفالت کردم.

اشراق24:از فعالیت های خود در این کارخانه توضیح دهید؟

-این کارخانه در نرسیده به روستای سازین از توابع بخش مرکزی خدابنده واقع شده است و در حال حاضر برای 80 نفر از طریق این کارخانه اشتغال زایی ایجاد شده است و سالیانه در آسفالت ریزی سه مدرسه مشارکت داریم(به صورت رایگان) و برخی مواقع آسفالت و ماسه رایگان نیز در اختیار شهرها و روستاهای شهرستان خدابنده قرار داده می شود.

اشراق24:نظرتان را درباره اقتصاد مقاومتی بیان کنید؟

-همه مردم باید به این نکته توجه کنند که مملکت برای همه آنها است و تک تک افراد در آن سهیم هستند و با کار و سرمایه بیشتر می توان آن را آباد کرد و از زیبار کشورهای سلطه گر خارج شد و با تحریم آنها دیگر آسیب به مملکتمان نمی رسد.

اشراق24:اگر مشکل خواسته ای دارید بفرمایید

-سه معدن بسیار خوب در کرسف وجود دارد که با همت اهالی می توان از آن بهره برداری کرد و در حال حاضر مجوز کارخانه سفال و آهک را نیز دارم ولی حمایتی صورت نمی گیرد که در صورت حمایت و همکاری مسئولین و ارگانهای دولتی شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود و در صورت پشتیبانی آنها دیگر سرمایه گذار جای دیگر سرمایه گذاری نمی کند و دست دلالان نیز در این زمینه کوتاه می شود.