قیدار نبی (ع) یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان زنجان

قیدار نبی (ع) یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان زنجان محسوب می‌شود، که طی چند سال گذشته اقدامات بسیاری در راستای توسعه این حرم انجام شده است. به گزارش خبرنگار اشراق آنلاین،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت:انجام امور عمرانی در امامزادگان به منظور بازسازی و تعمیر آنها از مهم‌ترین اقداماتی است که […]

قیدار نبی (ع) یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان زنجان محسوب می‌شود، که طی چند سال گذشته اقدامات بسیاری در راستای توسعه این حرم انجام شده است.620c5323868b6455e40bbeb9008425e3

به گزارش خبرنگار اشراق آنلاین،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت:انجام امور عمرانی در امامزادگان به منظور بازسازی و تعمیر آنها از مهم‌ترین اقداماتی است که اداره اوقاف انجام می‌دهد.

محمدی با اشاره به اینکه عملیات عمرانی در بقاع متبرکه امامزادگان در قالب بازسازی بنا، تعمیر، توسعه صورت می‌گیرد، افزود: همچنین در برخی از بقاع متبرکه امامزادگان نیز این عملیات به صورت نصب ضریح صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز عملیات عمرانی در ۱۰ بقعه شهرستان خدابنده انجام شد، اضافه کرد: بخشی از هزینه‌های مربوط برای بازسازی و ساخت این تعداد امامزاده از محل کمک‌های مردمی تامین شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به برخی از اقدامات عمده انجام شده در بقاع متبرکه امامزادگان شهرستان خدابنده طی سال گذشته عنوان کرد: طرح توسعه و آزاد چند مورد از پلاک‌های اطراف قیدار نبی (ع) با همکاری شهرداری از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

محمدی ادامه داد: ارزش پلاک‌های آزادسازی شده در قیدار نبی (ع)، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بزرگترین موقوفه موجود در شهرستان خدابنده موقوفه قیدار نبی (ع) است، اضافه کرد: این موقوفه بیش از ۱۰ هزار رقبه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه قیدار نبی (ع) یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: طی چند سال گذشته اقدامات بسیاری در راستای توسعه این حرم انجام شده
است.

این مسئول در ادامه تعداد موقوفات شهرستان خدابنده را بیش از ۴۸۰ مورد اعلام و خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم اوقاف توسعه موقوفات در سال جدید است.