قیدار نبی (ع)در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است

مسئول فرهنگی اداره اوقاف خدابندهگفت:قیدارنبی(ع)در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده ویکی از بناهای شاخص کشوری می باشد.به گزارش اشراق آنلاین،بقعه قیدار نبی متعلق به قیدار فرزند حضرت اسماعیل ونوه حضرن ابراهیم از پیامبران طایفه قوم بنی اسرائیل میباشد. بنا به گفته مسئول فرهنگی اداره اوقاف خدابنده،این بقعه در سال 707هجری قمری توسط بلغان […]

مسئول فرهنگی اداره اوقاف خدابندهگفت:قیدارنبی(ع)در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده ویکی از بناهای شاخص کشوری می باشد.3122986_149به گزارش اشراق آنلاین،بقعه قیدار نبی متعلق به قیدار فرزند حضرت اسماعیل ونوه حضرن ابراهیم از پیامبران طایفه قوم بنی اسرائیل میباشد.

بنا به گفته مسئول فرهنگی اداره اوقاف خدابنده،این بقعه در سال 707هجری قمری توسط بلغان خاتون همسر ارغون،شاه معروف ایلخانان مغول ساخته شده است که روایت است این بانو تحت تاثیر خوابی که درآن به او الهام شده، این بنا را در بالای کوه ثمیر ساخته است.

ذوالقدر، در ادامه با بیان اینکه معماری این بنا کاملا سنتی بوده ودر زمان صفویه با گل وساروج وآجر نیم پخت بازسازی شده است گفت:این بنا در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده ویکی از بناهای شاخص کشوری میباشد.

وی ادامه داد:این زیارتگاه همه روزه علی الخصوص در ایام تعطیل ازسراسر کشور وخارج از کشور پذیرای زائران میباشد.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف خدابنده افزود:شبستان واطراف حرم در سال های اخیر باسازی شده که اعتبارآن از طریق دولت و اداره اوقاف خدا بنده تامین شده است.