قصه پر غصه مسکن ملی در قیدار

مردم قیدار، سال‌هاست که به امید خانه‌دار شدن در پروژه مسکن ملی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شاهد این هستند که نه‌تنها خانه‌ای برای آن‌ها ساخته نشده، بلکه هر روز بهانه‌ها و مشکلات جدیدی پیش رویشان قرار می‌گیرد.

به گزارش نسیم اشراق؛ مردم قیدار، سال‌هاست که به امید خانه‌دار شدن در پروژه مسکن ملی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با هزاران امید و آرزو، پول‌هایی که دست‌رنج سال‌ها زحمت است و از صرفه‌جویی به‌دست آمده است را برای پیش‌برد این پروژه پرداخت کرده‌اند.

مردم قیدار از خرید ماشین، طلا و حتی نیازهای اولیه خود و خانواده‌ گذشته‌اند تا بتوانند سرپناهی برای آینده‌شان بسازند اما امروز شاهد این هستیم که نه‌تنها خانه‌ای ساخته نشده، بلکه هر روز بهانه‌ها و مشکلات جدیدی پیش رویشان قرار می‌گیرد.

حال این سوال به ذهن می‌رسد که چرا در زنجان واحدهای مسکن با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان تحویل داده شده‌اند ولی در قیدار باید بیش از یک میلیارد تومان پرداخت شود؟

چرا برای پروژه‌ای که در دل بیابان قرار دارد و زمین آن اوقافی است، این همه هزینه‌های اضافی بر مردم قیدار تحمیل شده؟ آیا جان و مال مردم قیدار ارزشی کمتر از دیگر شهرها دارد؟

مسئولان ذیربط پاسخگوی این همه تأخیر و تبعیض باشند.

مردمی که امروز جلوی شما ایستاده‌اند، کسانی هستند که از زندگی خود گذشته‌اند تا آینده‌ای بهتر برای خانواده‌هایشان بسازند ولی امروز با چهره‌های خسته و دل‌های پر از اندوه، تنها خواسته‌شان این است که صدای‌شان شنیده شود و عدالت اجرا شود.

از مسئولان درخواست داریم با شفافیت و انصاف، مشکلات را رفع کنند و حق مردم قیدار را به آن‌ها بازگردانند.

مردم قیدار دیگر نمی‌توانند هزینه‌های کم‌کاری و بی‌مسئولیتی را متحمل شوند، اگر مسئولان اراده‌ای برای رفع مشکلات ندارند، حداقل به خاطر انسانیت به مردم توضیح دهند که چرا باید در این شرایط سخت، فشارهای بیشتری را تحمل کنند.

احتمالاْ باید سال‌های آینده هم شاهد روند اجرای طرح‌های مسکن ملی البته با تورم جدید باشیم.

منتظر پاسخگویی شفاف و عملی مسئولان هستیم…

عبدالهی