جنگ نرم ،خطرناک ترین انواع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است

مدیر کل صدا و سیمای استان زنجان با اشاره به توطئه های دشمن برای نفوذ در کشور استفاده از ابزار متناسب با نقشه دشمن را مهم ارزیابی کرد و گفت:جنگ نرم امروزه یکی از کارآمدترین و کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین انواع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است چون می توان […]

DSCN4501DSCN4499 مدیر کل صدا و سیمای استان زنجان با اشاره به توطئه های دشمن برای نفوذ در کشور استفاده از ابزار متناسب با نقشه دشمن را مهم ارزیابی کرد و گفت:جنگ نرم امروزه یکی از کارآمدترین و کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین انواع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است چون می توان با کمترین هزینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد. به گزارش اشراق24،صفری با اشاره به توطئه های دشمن برای نفوذ در کشور استفاده از ابزار متناسب با نقشه دشمن را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدیدات دشمن همین حلقه های صالحین بسیج است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تغییر چهره دشمن در مواجهه با ایران را ناشی از تغییر تاکتیک دانست نه تغییر ماهیت و افزود: دشمن که تا امروز بطور مداوم در تقابل با نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده امروز دم از تعامل میزند در حالی هدف از هر دو تاکتیک ضربه زدن به ایران است.

مدیر کل صدا و سیمای استان زنجان وجود نیروی عظیم بسیج را یکی از عوامل مهم نا امیدی دشمن از مقابله نظامی دانست و گفت: امروز هم بصیرت و آگاهی بسیجیان است که به خواست خدا جلوی نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمنان را خواهد گرفت.

صفری ادامه داد: امروزه جنگ ها شکل های مختلفی به خود گرفته اند از جمله جنگ نرم که شامل اقدامات روانی و تبلیغاتی می شود که هدف آن جامعه یا گروه خاصی است و عمده تفاوت آن با جنگ سخت عدم استفاده از سلاح های نظامی می باشد زیرا در جنگ نرم از سلاح های تبلیغاتی استفاده می شود.

وی افزود: به تعبیر دیگر جنگ نرم استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن است، به منظور تاثیر گذاری بر عقاید ، فرهنگ ، سیاست ، احساسات ، تمایلات ، رفتار و مختصات فکری دشمن با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی می شود است.

مدیر کل صدا و سیمای استان زنجان تصریح کرد: جنگ نرم امروزه یکی از کارآمدترین و کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین انواع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است چون می توان با کمترین هزینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: هر ملتي و كشوري داراي منابع قدرت نرم است كه شناسايي و تقويت و سازماندهي آن ها مي تواند براساس يك طرح جامع تبديل به يك فرصت و هجوم به دشمنان طراح جنگ نرم شود.

صفری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید بدانیم که قدرت نرم بنياد و زيرساخت اصلي امنيت همه جانبه ي يك نظام سياسي است و فرهنگي نمودن امنيت جهاني در اين چارچوب به عنوان شكل و ماهيت جديد امنيتي قابل توجيه است. در اين نگرش، راهبرد دستيابي به امنيت؛ قدرت نرم و تاثير هنجاري بر ديگران است و جنگ نرم به عنوان منبع و كانون اصلي تهديد در محيط امنيتي جديد به شمار مي آيد. با نگاهي به نظريه هاي مختلف و بررسي چيستي، ويژگي و ابعاد گوناگون جنگ نرم مي توان گفت كه جنگ نرم پديده اي است كه جنبه هاي مختلف حيات انسان را در عصر حاضر تحت تاثير قرار داده است.