فعالیت­‌های نیروی انتظامی باید بر سه اصل مهم آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار باشد

امام جمعه قیدار گفت: فعالیت­‌های نیروی انتظامی باید بر سه اصل مهم آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار باشد. حجت الاسلام سید علی طالبی درگفتگوباخبرنگاراشراق آنلاین،با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: قرآن کریم امنیت و آرامش را از اهداف بلند استقرار حاکمیت الله و ثمره حکومت صالحان می‌داند  که از نیازهای اصلی زندگی انسانی […]

امام جمعه قیدار گفت: فعالیت­‌های نیروی انتظامی باید بر سه اصل مهم آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار باشد.

13930125000711_PhotoA

حجت الاسلام سید علی طالبی درگفتگوباخبرنگاراشراق آنلاین،با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: قرآن کریم امنیت و آرامش را از اهداف بلند استقرار حاکمیت الله و ثمره حکومت صالحان می‌داند  که از نیازهای اصلی زندگی انسانی است  و بر آورده ساختن این نیاز اساسی جامعه از وظایفی است که قانون اساسی بر عهده نیروی انتظامی گذاشته است.

وی افزود: برای تحقق این امر فعالیت­‌های نیروی انتظامی باید بر سه اصل مهم آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار باشد و آگاهی نخستین گام جلوگیری از جرم است و باید مردم با قوانین و مقررات آشنا شوند و از تهدیدات اخلالگران و فرصت طلبان و روش­‌های آنان آگاهی یابند تا در دام آنان گرفتار نشوند و پیشگیری از وقوع جرم نیز بهترین راه مقابله با آن است.

وی به دهه ولایت نیزاشاره کرد و گفت: در رابطه با غدیر تا بحال مقداری کوتاهی شده و ما باید کاری کنیم که پیام غدیر مانند عاشورا فراگیر و جهانی شود و همان طور که در دهه عاشورا شیعیان عالم بسیج می‌شوند برای معرفی امام حسین(ع) باید  تمام مسلمانان در غدیر نیز بسیج شوند چرا که مدیریت جهان با غدیر و آمدن امام زمان(عج) درست می شود و ریشه تمام حقایق دین ما در روز غدیر است.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه حج یکی از ضروریات دین و در بین اعمال عبادی اسلام دارای ویژگی های منحصر به فردی است، عنوان کرد: برخی از ابعاد سیاسى، اجتماعى، فرهنگى و اقتصادى در زمینه‏هاى فردى و جمعى حج در آیات 27 تا 30 سوره مبارکه حج بیان شده است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز حج ابراهیمی ابراز تنفر و انزجار و اعلام برائت از مشرکان است که الحمدلله امروز با قدرت و اقتدار در صحرای عرفات برگزار شد.