فرزندان را با مکتب عاشورا آشنا کنیم

رئیس بنیاد شهید شهرستان خدابنده گفت: ماه محرم ماهی است که انسانیت در آن تجلی یافت و امروز بر ماست که فرزندان این سرزمین را با مکتب عاشورا آشنا کنیم.

علی اصغر اسکندری در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق با تسلیت ایام سوگواری بیان داشت: محرم ماه ایثار و از جان‌گذشتگی و عشق و شور و فریاد است.

وی با بیان اینکه محرم ماه قیام و پیام است که دل‌های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوی مراد و محبوبشان معطوف می‌سازد افزود: ایام حماسه و عاطفه با فرا رسیدن این ماه آغاز می‌شود تا شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار را با کاروان کربلا همراه و همنوا سازد تا شور و شعور عاشورایی دیگر بار احیا شود و ارادت علاقه‌مندان به سرور و سالار صاحبدلان فزونی یابد و روح انسان‌ها از زندان نفس رهانیده شود.

رئیس بنیاد شهید شهرستان خدابنده ادامه داد: چندین قرن از غروب غریبانه عاشورا و کربلای ۶۱ هجری می گذرد و یاد رشادت، پایداری، عدالتخواهی، شهامت و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش زنده می‌شود.

اسکندری ادامه داد: ماه محرم ماهی است که انسانیت در آن تجلی یافت و امروز بر ماست که فرزندان این سرزمین را با مکتب عاشورا آشنا کنیم و به آنان کمک کنیم تا مفاهیمی مانند آزادگی، ظلم ستیزی، ایثار، مردانگی، اخلاق و از خود گذشتن را فرا گیرند.

وی به برنامه‌های اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری ایام دهه اول محرم با دعوت از ایثارگران جامعه هدف بنیاد شهید در ۶ تا هشت گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، نصب بنر دهه اول محرم، غبارروبی مزار شهدا، یادواره شهدای خانگی و نمایشگاه فرهنگی در قالب دهه اول محرم در سطح شهرستان انجام می شود.