فتنه های سیاسی آینده باید در حلقه های صالحین پیش بینی و تحلیل شود

امام جمعه بخش سجاسرود شهرستان خدابنده گفت: فتنه های سیاسی آینده باید در حلقه های صالحین پیش بینی و تحلیل شود. به گزارش اشراق24،حجت الاسلام اصلانی در جلسه ماهانه حلقه مربیان صالحین بخش سجاسرود بر لزوم بصیرت افزایی در جامعه تأکید کرد و گفت: فتنه های سیاسی آینده باید در حلقه های صالحین پیش بینی و […]

DSC02621DSC02633امام جمعه بخش سجاسرود شهرستان خدابنده گفت: فتنه های سیاسی آینده باید در حلقه های صالحین پیش بینی و تحلیل شود.

به گزارش اشراق24،حجت الاسلام اصلانی در جلسه ماهانه حلقه مربیان صالحین بخش سجاسرود بر لزوم بصیرت افزایی در جامعه تأکید کرد و گفت: فتنه های سیاسی آینده باید در حلقه های صالحین پیش بینی و تحلیل شود.

وی با درخواست از مربیان صالحین درباره برسی و اجراکردن راهکارهای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به بسیج و مسجد و نماز جماعت، با تأکید بر نقش چشم‌گیر حلقه‌های صالحین مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه، گفت: به هر اندازه که روحانیت بتواند افراد و جوانان بیشتری را جذب به مساجد کنند، به همان اندازه از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی کم خواهد شد؛ پس توجه بر استمرار و گسترش طرح صالحین، می‌تواند به نوعی مؤثرترین روش برای اصلاح فرهنگ جامعه و مبارزه با جنگ نرم دشمن باشد.

امام جمعه بخش سجاسرود و سرمربی صالحین این بخش با تأکید بر اینکه جنگ امروز کشور، جنگ عظیم فرهنگی است، اظهار داشت: ما آمده‌ایم تا یار صدیق و سربازان فداکاری برای رهبری باشیم و بتوانیم در این مکان که سنگر بسیار مهمی است به تربیت جوانان و نوجوانان پرداخته و زمینه‌های ظهور منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر(عج) را فراهم آوریم.

حجت الاسلام اصلانی تصریح کرد: مربی صالحین، هیچ وقت نباید تنها به تامین نیازهای کاذب در مخاطب بپردازد، بلکه اول باید طرحی نو در‌اندازد، شالوده‌ای جدید پایه ریزی کند، نیازهای واقعی افراد را در درون آن‌ها احیا نماید و سپس به متربیانش کمک کند تا در زندگی نیازهای واقعیشان را برآورده کنند.
وی افزود: بنابراین و در این راه، همواره باید یازمان باشد که رشد و تعالی و کمال و معنویت و اخلاق، همیشه اصلی‌ترین نیاز یک مخاطب جوان و نوجوان است،پس بر این اساس، مربی باید در مسیر تاریک حرکت متربی در زندگی تنها یک چراغ روشن کند، در بیراهه یک تابلوی راهنما قرار دهد و در مقابل هر نیاز کاذب مخاطب، یک نیاز واقعی را به او معرفی کرده و در نهایت راه رسیدن به آن را نیز تا حد ممکن فرارویش ترسیم کند.

لازم به ذکر است که در این جلسه هر کدام از مربیان صالحین نیز نظرات خود را در خصوص تقویت حلقه های صالحین بسیج در راستای رشد آحاد بسیجیان در زمینه های مختلف بیان کردند.