عاشورا شبکه بین المللی مقاومت را ایجاد می‌کند

امام جمعه قیدار گفت: عاشورا دارد همه آزادیخواهان و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند می‌دهد و شبکه بین المللی مقاومت را ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام علی موسوی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سلامت و امنیت برگزار شد گفت:  منتخب ملت پس از پیمودن فرآیندهای قانونی به نهاد ریاست جمهوری می‌رود تا برنامه‌ها و وعده‌هایش برای بهبود اوضاع کشور را به مرحله اجرا برساند.

وی افزود: حکومت،  قدرت و منصب در گفتمان انقلاب و جمهوری اسلامی،  به شکل غنیمت و ططعمه نیست بلکه به شکل امانت است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه عاشورا به شیعه یک روح شکست ناپذیری داده است ادامه داد:  هر واقعیتی که رنگ الهی به خود گیرد شکست ناپذیر می‌شود و در حصار زمان باقی نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا پیام نهضت کربلا محدود به زمان خاص نیست، بلکه نسبت به گذشته و حال و آینده جریان دارد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دشمنان در واقعه عاشورا به دنبال پایان دادن به خط امامت بودند اما عاشورا آغاز گر این حرکت عظیم شد و حقیقت زندگی را تفسیر کرد.

وی افزود:  ما شاهد آن هستیم که این حقیقت در سراسر عالم حضور دارد و عاشورا دارد همه آزادیخواهان و عدالت طلبان دنیا را به هم پیوند می‌دهد و شبکه بین المللی مقاومت را ایجاد می‌کند.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: بدون‏شك انقلاب اسلامی ایران آینه و پرتویی از نهضت حسینی است كه هدف اصلى آن مبارزه با طاغوت بود .

وی خاطرنشان کرد: عزاداری‌های محرم باید آسیب‌شناسی شود و پس از شناسایی آسیب‌های وارده به عزاداری‌ها، در جهت برطرف کردن این آسیب‌ها تلاش شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: تشکیل یک گروه کارشناسی برای آسیب‌شناسی عزاداری‌های حسینی از سوی شورای هیئات مذهبی و متولیان امر، ضرورت دارد.