نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
فرماندار شهرستان خدابنده در اولین جلسه شورای نظارت و ارزیابی گسترش آموزشی گفت: فرهنگ مهارتآموزی در کشور باید نهادینه شود زیرا نهادینه شدن فرهنگ مهارتآموزی ابزار اساسی و کلیدی برای تحقق سیاستها و برنامههای اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی است. به گزارش اشراق24،اولین جلسه شورای نظارت و ارزیابی گسترش آموزشی استان زنجان در مرکز سهروردی شهرستان […]
فرماندار شهرستان خدابنده در اولین جلسه شورای نظارت و ارزیابی گسترش آموزشی گفت: فرهنگ مهارتآموزی در کشور باید نهادینه شود زیرا نهادینه شدن فرهنگ مهارتآموزی ابزار اساسی و کلیدی برای تحقق سیاستها و برنامههای اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش اشراق24،اولین جلسه شورای نظارت و ارزیابی گسترش آموزشی استان زنجان در مرکز سهروردی شهرستان خدابنده،با حضور مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان و شهرستان خدابنده برگزار شد.
در این جلسه اولویت های سازمان در رابطه با روند کیفیت آزمونها و ساماندهی آزمون عملی و روند برگزاری آزمونهای الکترونیکی و دستور العملهای جدید، توسعه آموزشهای مهارتی با مشارکت بخش خصوصی و توسعه و توانمند سازی آموزشگاه های آزاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و برنامه عملیاتی و تعهدات سالانه آموزشهای مهارتی مراکز آموزشی تابعه در سال 1395 تبیین شد.
در راستای استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های مربیان و کارشناسان و لزوم آشنایی مردم و مسئولین با پژوهش های مهارتی صورت گرفته در جامعه، محورهای همایش بین المللی اشتغال و مهارت آموزی و نحوه مشارکت همکاران و مربیان در ارسال مقاله ها به همایش تبیین شد و در ادامه چکیده ای از پژوهش انجام شده در زمینه آمایش سرزمینی و نیازسنجی دوره های آموزشی و روند کاربست آن ارائه شد.
باب الله فتحی فرماندارشهرستان خدابنده با بیان اینکه امروز یکی از دغدغه مهم دولت ایجاد اشتغال پایدار در کشور است، افزود برای رسیدن به این هدف مهم، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان راهکاری مناسب امری اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه فرهنگ مهارتآموزی در کشور باید نهادینه شود گفت: نهادینه شدن فرهنگ مهارتآموزی ابزار اساسی و کلیدی برای تحقق سیاستها و برنامههای اشتغال و اقتصاد مقاومتی است.
فرماندار شهرستان خدابنده بیکاری دانشجویان تحصیل کرده را یکی از چالش های جدی دانست وگفت: از آنجاییکه اکثر فارغ التحصیلان بیکار هستند و طبق بررسی ها بیشترین علت در بیکاری فارغ التحصیلان عدم مهارت است بنابر این می توان گفت مهارت حلقه گمشده در بیکاری است لذا ضروری است دانشگاه به کانون کارآفرینی و مهارت آموزی تبدیل شود زیرا علم نظری به تنهایی برای ایجاد شغل مناسب نیست و نیاز به مهارت است که این امر باعث می شود فارغ التحصیلان با مهارتی که دارند بعد از تحصیل مشغول به کار شوند.
فتحی با تاکید بر اینکه تغییر نگرش ها در حوزه اشتغال ضروری است؛ اضافه کرد: آموزش و مهارت آموزی یک بعد قضیه است ولی شناسایی مهارت های لازم و نیاز سنجی آموزشی می تواند در این مقوله اهمیت دوچندان داشته باشد.
در ادامه این جلسه با توجه به ثبت نام مرحله شهرستانی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از 15 فروردین تا 15 اردیبهشت، ضمن تشریح مراحل ثبت نام مسابقات ملی مهارت، روسای مراکز گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص در جهت جذب و ثبت نام جوانان ماهر در این مسابقات را ارائه کردند.
Δ