شهید آیت‎الله رئیسی قله افتخار بود

امام جمعه قیدار گفت: از خصوصیات بارز شهید آیت‎الله رئیسی این بود که قله افتخار بود و در راه خدمت و ولایت‌مداری شهید شد.

به گزارش نسیم اشراق مراسم چهلمین روز شهدای‌خدمت شهید‌جمهور و هیئت‌همراه با حضور گسترده مردم و مسئولان در مصلای نماز‌جمعه شهر قیدارنبی برگزار شد.

حجت الاسلام علی موسوی در این برنامه با تسلیت شهدای خدمت سخنرانی کرد و گفت: شهدای ما این افتخار را داشتند که راه ولایت را بروند و ولایتمدار باشند بویژه شهید رئیسی که ولایت مدار بود.

وی به شهدای هفتم تیر اشاره کرد و افزود: شهید بهشتی نیز ولایت پذیر بود و این افتخار وی بود که در این راه به شهادت برسد.

امام جمعه قیدار بیان داشت: موفقیت‌مداری در سایه ولایت‌مداری است و این ولایت‌مداری به معنای بازگشت به خدا است و خدای متعال تکیه‌گاه است و موفقیت زیر سایه خداوند سرازیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: از خصوصیات بارز شهید آیت‌الله رئیسی این بود که قله افتخار بود و در راه خدمت و ولایت‌مداری شهید شد و این در حالی بود که همه کشورهای اسلامی عزادار این شهید بزرگوار بودند.

امام جمعه قیدار به واقعه غدیر نیز اشاره کرد و افزود: حضرت محمد(ص) ویژگی روز غدیر خم را پر اهمیت و نوع مدل حکومتی معرفی کرد و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یک نظام سیاسی را تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: مدل نظام سیاسی اسلامی از نوع سلطنتی و حزبی و جناحی نیست و این مدل نظام ولایی‌ است و مردم در آن نقش بسزایی دارند و آنها نیز تعیین‌کننده هستند و این مردم هستند که پشتیبان ولی هستند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه تلاش و همت و کوشش بر مبنای ولایت‌مداری خواهد بود افزود: در روز جمعه هشتم تیرماه آزمون سختی (انتخابات) را در پیشرو داریم و مشارکت مردم یک امری مهم در این آزمون سخت به شمار میآید.

وی به فرمایش رهبری معظم انقلاب به مناسبت روز عید غدیر خم و هم چنین در آستانه انتخابات اشاره کرد و گفت: کسانی را انتخاب کنید که زاویه‌ای با نظام و انقلاب نداشته باشند و مشارکت و حضور مردم مایه سرافرازی کشور جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

امام جمعه قیدار به مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: وظیفه سنگینی داریم و باید مشارکت حداکثری داشته باشیم چرا که تحقق ولایت‌پذیری بستگی به حضور مردم دارد چون مشارکت خیلی مهم و انتخاب خوب مهمتر است.

مراسم با مدیحه‌سرایی مداح اهل بیت به پایان رسید.