شهيد چمران سرسپرده ولايت بود

امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه قیدار گفت: شهيد چمران سرسپرده ولايت بود و نمونه كامل هجرت، جهاد و شهادت بود و در سنگر نبرد دل دشمنان خدا را لرزانده بود.

به گزارش نسیم اشراق حجت الاسلام موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: تقوا دروازه ورود به میدان تزکیه یعنی مبارزه با نفس و جهاد اکبر است و خداوند از مومنان خواسته برای رهایی از هواپرستی و نفس پرستی به خودسازی از طریق تقوا اقدام کنند.

وی به 9 ذی الحجه روز عرفه اشاره کرد و گفت: روز عرفه از روزهاى با فضیلت است و دارای اعمالی است اشتغال به دعا پس از نماز ظهر و عصر و نیز اجتماع مردم جهت دعا در این روز استحباب دارد بلکه دعا در روز عرفه از روزه افضل است، از این‌رو، چنانچه روزه موجب ضعف انسان از دعا شود، کراهت دارد، اما در صورتى که موجب ضعف نشود مستحب است.

امام جمعه قیدار با بیان درس مقاومت از عرفه حسینی افزود: درس عرفه امام حسین(ع) درس ایستادگی و مقاومت در برابر یزیدیان زمان است و حضرت سیدالشهدا در این روز با زن و بچه و با کمترین امکانات کلید مقاومت در برابر طاغوت زمان خود که به ابزار و امکانات وسیعی مجهز بود را زد بنابراین در شرایط کنونی مردم حسینی ما این درس را فراموش نکنند همان اندیشه حسینی که از روز عرفه آغاز شد راه ایستادگی و مقاومت را ادامه دهند.

وی به شهادت حضرت مسلم بن عقیل در روز عرفه نیز اشاره کرد و گفت: شنيدن نام اين انسان والا و سرباز فداکار راه حق، ياد آور همه خوبی‌ها، رشادت‌ها و جوانمردی‌هاست و خواندن زندگينامه اين سردار رشيد اسلام، درس آموز و الهام بخش و سازنده است.

امام جمعه قیدار با اشاره به 10 ذی الحجه عید قربان و شروع دهه ولایت اظهار کرد:روز عید قربان پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر (محل شعور و آگاهی ) و منا(سرزمین آرزوها و رسیدن به عشق) فرا می‌رسد و عید رهایی از تعلقات است، رهایی از هر آنچه غیر خدائی است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افزود: بزرگترین دستاورد دولت شهید رئیسی این بود که ریاست جمهوری و دولت را در تراز انقلاب قرار دارد و این انحراف به وجود آمده را اصلاح کرد به همین جهت این انتخابات مهم است و باید همه تلاش کنند این وضعیت ادامه پیدا کند این سرمایه گذاری انجام گرفته نتیجه دهد و این هم  نمی‌شود مگر با دو اقدام بسیار مهم ملت یکی مشارکت حداکثری در انتخابات و دیگر رای به کسی که معتقد به رویه شهید رئیسی باشد.

امام جمعه قیدار با اشاره به شهادت سربازان دلیر اسلام بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک‌نژاد در سال 1344عنوان کرد: راهشان آغازگر مبارزه با استکبار جهانی شد که تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اسلحه را در دستان نیرومند مبارزان راه خدا نگه داشت و خداوند آنان را عزت بخشید و دشمنانشان را رسوا و ذلیل کرد و درخت انقلاب اسلامی با خون این شهدا ثمری دیگر گرفت و شاخ و برگش گسترده‌تر شد.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام(ره)بر تشكيل جهاد سازندگى در سال1358و روز جهادكشاورزى‏ گفت:اهمیت جهاد کشاورزی از آن جهت است که از ارکان اصلی در تامین امنیت غذایی و غذای پاک مردم است و بهترین و اساسی ترین نقش را در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند ایفا کند.

امام جمعه قیدار به شهادت سردار رشيد اسلام شهيد مصطفى چمران در سال 1360 و روز بسيج اساتيد نیز اشاره کرد و گفت: شهيد چمران سرسپرده ولايت بود و نمونه كامل هجرت، جهاد و شهادت بود و در سنگر نبرد دل دشمنان خدا را لرزانده بود.

وی به شهادت امام باقر َ(ع) اشاره کرد و گفت: امام باقر(ع)بنیانگذار یک دانشگاه بزرگ به گستره تاریخ است که در آن دانشمندان برجسته‌ای را در رشته‌های گوناگون معارف چون فقه، حدیث، تفسیر و دیگر شاخه‌های علوم اسلامی ازجمله کلام و طب و نجوم و… تربیت کرد و از این طریق یک انقلاب عظیم علمی شیعی  و به تعبیری شبکه‌ای علمی از اندیشمندان را با محوریت علوم اسلامی شیعی بنیان گذاشت.