شهدای غواص مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان را متذکر شدند/تصاویر

امام جمعه قیداردرباره شهدای غواص اظهارکرد:این شهدا آمدند تا به رهبر و مقتدای خودشان اعلام کنند، ما با استخوان‌های‌مان هم از ولایت دفاع می‌کنیم و به مسئولان و مردم شعار حیاتی هیهات منا‌‌الذله را و مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان را متذکر شوند. به گزارش اشراق آنلاین،امام جمعه قیدار امروزدرخطبه های نمازجمعه این شهردر مورد تشییع کاروان شهدای غواص که مظهر غیرت، استقامت و ایستادگی هستند، گفت: فرهنگ جهاد و […]

DSC08294DSC08312DSC08297DSC08307DSC08302DSC08301DSC08298DSC08300امام جمعه قیداردرباره شهدای غواص اظهارکرد:این شهدا آمدند تا به رهبر و مقتدای خودشان اعلام کنند، ما با استخوان‌های‌مان هم از ولایت دفاع می‌کنیم و به مسئولان و مردم شعار حیاتی هیهات منا‌‌الذله را و مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان را متذکر شوند.

به گزارش اشراق آنلاین،امام جمعه قیدار امروزدرخطبه های نمازجمعه این شهردر مورد تشییع کاروان شهدای غواص که مظهر غیرت، استقامت و ایستادگی هستند، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت که به ‏عنوان عامل عزت است و اسارت را از ملت دور مى‏سازد، نیاز دائمى ‏جامعه‏ایست که می‏خواهد در برابر طاغوت و زیاده‏خواهان بایستد.

وی اظهار داشت: به یقین یکى از مهم‏ترین نسیم‌هاى رحمتى که هر از گاهی می‌وزد و عطر دل انگیز جهاد و شهادت را در جامعه منتشر می‌سازد و درست در بزنگاه‏هاى نیاز باعث تقویت این فرهنگ مقدس می‌شود، تشییع پیکرهاى پاک پرستوهاى عاشق است، که همچون هدیه‏‌اى آسمانى بر فضاى کشور نازل مى‏شود و فرهنگ ایثار و شهادت را یادمان می‌اندازد.

طالبی تصریح کرد: این شهدا آمدند تا به رهبر و مقتدای خودشان اعلام کنند، ما با استخوان‌های‌مان هم از ولایت دفاع می‌کنیم و به مسئولان و مردم شعار حیاتی هیهات منا‌‌الذله را و مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان را متذکر شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‏اى این روزها در مرحله پایانى خود است، ادامه داد: امید است عزیزان تیم مذاکره‏‌کننده و فرزندان این مملکت از دستاوردهاى انقلاب و اهداف شهدا که همانا عزت، اقتدار، استقلال و امنیت کشور مى‏باشد به‏خوبى دفاع کنند و مسئولان محترم باید طوری عمل کنند و طوری سخن بگویند و به دشمن پیام دهند که می‏توان کشور را بدون توافق و حتى با فرض تشدید تحریم‏ها با نگاه به درون هم به ‏‌خوبى اداره کرد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه مسئولان مذاکره‌کننده باید خطوط قرمزی را که رهبر عزیز انقلاب مشخص کردند مراعات کنند، ادامه داد: نباید این طمع در غرب به‏وجود آید که ایران هر توافقى را بهتر از توافق نکردن مى‏داند.

وی با اشاره به فرا رسیدن 31 خرداد شهادت سردار رشید اسلام شهید مصطفى چمران در 1360 و روز بسیج اساتید گفت: اگر بخواهیم شخصیت شهید چمران را توصیف کنیم باید در یک جمله بگوییم شهید چمران شاگرد ممتاز مکتب مولایش علی (ع) بود. شبیه مولایش شخصیتی با ابعاد گوناگون و جامع اضداد داشت.

طالبی با بیان اینکه شهید چمران مرد عمل بود نه مرد سخن و نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت بود، افزود: شهید چمران یک انسان خود ساخته تکلیف مدار و تکلیف محوری بود و در هر نقطه‌ای از دنیا که گام می گذاشت خود را مکلف به دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌دانست.

وی با اشاره به یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ماندگاری و گسترش دین خدا در گرو «تبلیغ» است و اگر امروزه عطر خوش وحی در قالب مذهب و آموزه‌های اخلاقی جامعه به مشام می‌رسد، به سبب تبلیغ پیامبران، اولیای الهی و مبلّغان بزرگ دینی است.

خطیب جمعه قیدار با اشاره به کمبود آب در کشور گفت: اسراف و زیاده‌روی در مصرف آب موجب ضرر عظیم بر مردم و جامعه می‌شود. این نعمت بزرگ متعلق به همگان است و اسراف در مصرف آب، هدر دادن آن، پر و خالی کردن روزانه استخرهای شخصی، حرام و کفران این نعمت محسوب می‌شود.

لازم به ذکراست  فتحی،فرماندار شهرستان خدابنده قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیدار سخنرانی کرد.