پای درد و دل صنعتگران خدابنده/تصاویر

به مناسبت روزصنعت،معدن و تجارت،خبرنگار اشراق آنلاین پای دردودل برخی ازصنعتگران شهرستان خدابنده نشسته است. به گزارش اشراق آنلاین،به مناسبت روز صنعت و معدن و تجارت،خبرنگاراشراق آنلاین گفت وگویی را با تعدادی از صنعتگران شهرستان خدابنده انجام داده است که در ادامه می بینید. علی اسلامی،مدیر کوره آجرپزی اسلامی که دربخش گرماب شهرستان خدابنده مشغول […]

لبDSCN0809-300x224DSCN0788-300x224DSCN0779-300x224به مناسبت روزصنعت،معدن و تجارت،خبرنگار اشراق آنلاین پای دردودل برخی ازصنعتگران شهرستان خدابنده نشسته است.

به گزارش اشراق آنلاین،به مناسبت روز صنعت و معدن و تجارت،خبرنگاراشراق آنلاین گفت وگویی را با تعدادی از صنعتگران شهرستان خدابنده انجام داده است که در ادامه می بینید.

علی اسلامی،مدیر کوره آجرپزی اسلامی که دربخش گرماب شهرستان خدابنده مشغول به فعالیت است گفت:این کوره آجرپزی ازسال۸۷شروع به فعالیت نموده است و در حال حاضر یکی ازکوره های آجرپزی فعال شهرستان خدابنده محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این کوره آجرپزی روزانه ۸۰الی ۹۰تن آجرسه و۱۰سوراخ و معمولی تولید می کندبه برخی ازمشکلات اشاره کرد و گفت:کوره های آجرپزی با کمبود سوخت بویژه درفصول سرد سال مواجه می باشند.

اسلامی در پایان سخنان خود از شرکت نفت نیز گلایه کرد و گفت:شرکت نفت بدون هیچ دلیلی بار ما را آزادنمی کند و مشکل تراشی می کند و اگر این مشکل حل شود ما می توانیم ظرفیت تولیدمان را افزایش دهیم.

محمد ملکیان که مدیرعامل شرکت سرنگ شفای شهر قیدار است نیزدرگفت وگو با خبرنگار اشراق آنلاین گفت:این شرکت از سال۶۳تاسیس شده است و در سال۶۸ به بهره برداری آزمایشی رسیده است.

مدیرعامل شرکت سرنگ شفای شهر قیدار افزود:ظرفیت تولیداین واحد،۴۵هزار عدد به صورت روزانه است ولی به دلیل مشکل سرمایه درگردش،تولید روزانه این واحد متغیر است.

وی ادامه داد:در این واحدبه طور مستقیم برای ۶۰نفر شغل ایجادشده است و البته ۲۰۰نفر نیزبه طور غیرمستقیم فعالیت می کنند.

ملکیان با بیان اینکه مصرف کننده عمده تولیدات واحد سرنگ،دولت می باشد تصریح کرد:داروخانه ها و بیمارستان ها بیشترین خریدار تولیدات ما محسوب می شوند.

وی با گلایه ازعدم پرداخت به موقع پول این واحدها ازسوی دولت خاطرنشان کرد:۲۳واحد سرنگ سازی در کشور وجود داردکه سرنگ سازی شفای شهر قیدار یکی از بهترین واحدها درسطح کشور محسوب می شود.

ملکیان تصریح کرد:از سال۷۶تا سال۸۳،۷۰درصد تولید این واحد به بیش از ۱۲کشور دنیا صادر می شدولی درحال حاضر این امر محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه درشرایط کنونی بازار فروش تولیدات این محصول به دلیل اینکه نرخ دلارثابت ماند و هزینه های این واحدها بالا رفته است،کم شده است خاطرنشان کرد:درصورت حمایت و آماده کردن زیرساختها توسط دولت،می توانیم این بازارها را دوباره احیا کنیم.

ملکیان در پایان سخنان خود با بیان اینکه ۹۵ درصد مواداولیه این واحد،تولید داخلی است افزود:امید است که بار دیگر بتوانیم تولیدات خود را به کشورهای سوریه،عراق و لبنان که ازجمله کشورهای خوب در زمینه خریدمحصولات مامی باشند صادر کنیم.

سیدکریم حسینی  نیزکه مدیر عامل کارخانه خوراک دام و طیور کشتزار خدابنده است درگفت وگو با خبرنگار اشراق آنلاین اظهارکرد:شرکت تعاونی تولیدخوراک دام و کشتزار قیدار در قطعه۴ شهرک صنعتی شهرستان خدابنده واقع شده است و در سال۸۸ تأسیس شده است وبه عنوان بزرگترین تولیدکننده تولید خوراک دام و طیور در این شهرستان محسوب می شودکه روزانه۴۵تن کنسانتره بدون حمایت دولت تولیدمی کند.

حسینی با بیان اینکه این شرکت شامل سه قسمت کنسانتره شیری،پرواری و دام و طیور که تقسیم بندی انها بادستگاهها انجام می شود افزود:در حال حاضر در این شرکت ۱۵نفر بیمه هستندو۵۰ نفربه طورمستقیم و۸۰ نفر به طور غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند و روزانه۴۰ الی۴۵تن تولید داریم.

وی در پایان سخنان خود به مشکلات خود اشاره کرد و گفت:از مسئولین(بویژه جهادکشاورزی)درخواست می کنم که به توزیع سهمیه یارانه ای سبوس وجو دقت و توجه بیشتری داشته باشند و سعی کنندکه انصاف وعدالت را رعایت کنندو همچنین قیمت را دراین زمینه مدنظر داشته باشند(به همه یک قیمت را اعلام کنند)،لذا توقع حمایت بیشتری ازسوی مسئولین ذیربط را دارم.