زیر‌ساخت وزنه‌برداری خدابنده جوابگوی نیازها نیست

رئیس هیات وزنه‌برداری شهرستان خدابنده با بیان اینکه در سالن وزنه‌برداری قیدار با متراژ کم ۱۰۰ متر، ۲۰ نفر تمرین می‌کنند گفت: زیر‌ساخت وزنه‌برداری خدابنده جوابگوی نیازها نیست.

حمید نصیری‌قیداری در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: ورزش وزنه‌برداری در شهرستان خدابنده از سال ۹۷ آغاز شد و دو مربی و سه داور وزنه‌برداری در شهرستان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه مربیان حال حاظر شهرستان حمید بکشلو و منصور بکشلو هستند افزود: ورزش وزنه‌برداری زیر نظر هیات وزنه‌برداری به ریاست بنده و اداره ورزش و جوانان شهرستان تمرینات خود را در مجموعه ورزشی اداره ورزش و جوانان شهر قیدار انجام می‌دهند.

رئیس هیات وزنه‌برداری شهرستان خدابنده ادامه داد: جذب ورزشکاران از سنین پایین آغاز شده تا بصورت حرفه‌ای و تخصصی برای مسابقات آماده شوند.

وی اضافه کرد: از اداره آموزش و پرورش خدابنده کمال تشکر را دارم که برای استعداد‌یابی دانش‌آموزان برای رشته‌وزنه برداری همکاری خوبی دارند تا ورزشکاران با استعداد از بین دانش آموزان برای جذب ورزش وزنه‌برداری انتخاب و آینده‌ساز شوند.

نصیری ادامه داد: در حال حاضر حمیدرضا محمدی‌تنها قهرمان وزنه‌برداری خدابنده‌ای ورزشکار در تیم ملی جوانان است که دارنده مدال طلای کاپ آزاد ازبکستان و سه مدال نقره مسابقات آسیائی در دسته نوجوانان از کشور هندوستان است و در مورخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ راهی مسابقات جهانی اسپانیا می‌شود و بر روی تخته خواهد رفت.

وی اضافه کرد:  زهرا مصطفائی یک ورزشکار بانوی خدابنده‌ای است که دارنده نشان برنز مسابقات کشوری بزرگسالان است و یک نونهال با استعداد داریم که در مسابقات استعدادهای برتر کشوری مدال طلا به گردن آویخت.

نصیری عنوان کرد: در آینده نزدیک شاهد درخش نونهالان خدابنده‌ای به‌نام‌های ابوالفضل نوری، مهدی بکشلو و نوجوان خدابنده‌ای محمدرضا رجبی خواهیم بود که افتخار‌آفرینی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: درحال حاظر سالن ورزشی وزنه‌برداری قیدار امکانات و تجهیزات مناسب در حد نفراتی که حرفه‌ای تمرین می‌کنند ندارد ولی وزنه‌برداران ماهمچنان بهترین عملکرد را دارند.

نصیری با بیان اینکه در سالن وزنه‌برداری قیدار با متراژ کم ۱۰۰ متر، ۲۰ نفر تمرین می‌کنند گفت: ورزشکاران زیادی برای تمرین در سالن وزنه برداری حضور پیدا می‌کنند که با توجه به کم بودن زیر بنای سالن مجبوریم جواب رد به ورزشکاران علاقمند به این رشته بدهیم و این امر باعث دلخوری و رنجش ورزشکاران قیداری می‌شود و در تلاش هستیم تا سالن خوب و در حد شهرستان که باعث رشد و شکوفائی نفرات جدید شود تامین کنیم.

وی افزود: با قهرمان شدن حمیدرضا محمدی‌تنها و عضو شدن ثابت برای تیم ملی، باور داشتن به قهرمانی در حد آسیائی و جهانی در همه رشته‌ها در شهرستان خدابنده زنده شد.

نصیری در پایان سخنان خود عنوان کرد: امیدواریم با توکل بر خدا و قول مساعدت مسئولان برای تجهیز سالن وزنه‌برداری شهرستان و گسترش زیر بنای این سالن، حامل خبرهای خوبی برای شهرستان خدابنده باشیم.