زیر بنا و خمیر مایه سپاه،اطاعت تعبد گونه از ولی فقیه است/تصویر

امام جمعه قیدارامروزدرخطبه های نمازجمعه اظهارکرد:زیر بنا و خمیر مایه سپاه، تسلیم محض و اطاعت تعبد گونه از ولی فقیه است. به گزارش اشراق آنلاین،حجت الاسلام طالبی درخطبه های نمازجمعه این هفته شهرقیداراظهارکرد:یکی از مهمترین دغدغه جوانان ازدواج موفق است و ازدواج موفق مراحلی دارد که اولین و مهمترین آن مرحله انتخاب همسر است در […]

DSC07539DSC07528DSC07535DSC07536امام جمعه قیدارامروزدرخطبه های نمازجمعه اظهارکرد:زیر بنا و خمیر مایه سپاه، تسلیم محض و اطاعت تعبد گونه از ولی فقیه است.

به گزارش اشراق آنلاین،حجت الاسلام طالبی درخطبه های نمازجمعه این هفته شهرقیداراظهارکرد:یکی از مهمترین دغدغه جوانان ازدواج موفق است و ازدواج موفق مراحلی دارد که اولین و مهمترین آن مرحله انتخاب همسر است در جامعه امروزی به دلیل گستردگی و پیچیدگی های خاصی که وجود دارد  این امر مهم با دشواری های زیادی روبه روست وائمه اطهار علیهم السلام با تعلیم دعاهای مختلف بهترین راه و روش صحیح دعا برای پیدا کردن همسر مناسب را به ما تعلیم داده اند.

وی افزود:ماه رجب از ارزش و شرافت بسیار بالایی برخوردار است و بهترین فرصت برای خودسازی، توبه و بازگشت به بندگی خداست طبق روایت ماه رجب، ماه امیرالمؤمنین(ع)، ماه شعبان؛ ماه رسول خدا(ص) و ماه رمضان؛ ماه خداست، پس وقتی این سه در کنار هم قرار می گیرد بدین معناست که دروازه بندگی خدا از امام علی(ع) به رسول اکرم(ص) و از رسول اکرم(ص) به خدا منتهی می‌شود.

امام جمعه قیداربااشاره به روزارتش گفت:29فروردين سالروز تولد ارتش جمهوري اسلامي ايران است که يك روز بزرگ در تاريخ ملت ايران می باشد. در 29 فروردین، ارتش ایران حیات دو باره خود را  بر پایه دلدادگي به خدا و تبعيت ازامام (ره) و دلبستگي به ملت مومن و انقلابي ايران شروع کرد که الان به جرأت مي‌توان گفت  ارتشي در منطقه در قد و قواره ارتش جمهوري اسلامي نيست چون ارتش جمهوري اسلامي ايران داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي است. ايمان به خدا، خدمتگزاري به ملت، پيگيري آرمان‌هاي بلند الهي و دلدادگي به خط ولايت و امامت و اطاعت از ولايت فقیه، تاج افتخار نيروهاي مسلح و ارتش جمهوري اسلامي ايران است.

وی افزود:دوشنبه 31 فروردین روز اول رجب سالروز ولادت با سعادت امام محمد باقر علیه السلام است که به همه شیعیان و لادت با سعادت آن حضرت را تبریک عرض می کنم امام باقر علیه السلام بنیادهای تفکر شیعی را تحکیم بخشید و دانشگاه بزرگی تاسیس کرد و در آن دانشگاه، دانشمندان برجسته‏اى را در رشته‏هاى گوناگون معارف چون فقه، حدیث، تفسیر و دیگر شاخه‏هاى علوم اسلامى تربیت کرد.

حجت الاسلام طالبی بااشاره به سالروزتشکیل سپاه گفت:سپاه با فرمان حضرت امام با وظیفه حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شد، پاسداران این نهاد مقدس تمامی توان خود را برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تا سر حد جان به کار گرفتند و تابلوهای زیبایی از ایثار و فداکاری خلق کردند و مدال افتخار از امام عزیز گرفتند: که فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی ادامه داد:سپاه ما چند شاخصه و ویژگی بر جسته دارد الهی بودن، مردمی بودن، ذوب در ولایت بودن و روحیه شهادت طلبی و جانثاری و این ویژگی ها باعث شده سپاه در مقابله با دشمنان داخلی و خارجی با تمام قدرت ایستادگی نماید و لبخند رضایت فرمانده و مولا و مقتدایش را نصیب خود نماید و بفرماید:که  كارنامه سپاه در اين سى و چند سال، يك كارنامه درخشان است و بفرماید که  «اگر منصفانه به حركت سپاه پاسداران نگاه كنيم، از روز اول تا امروز مى‏بينيم انصافاً سپاه به قول خودش عمل كرده، حقاً و انصافاً سپاه در اين راه ايستاده است»

طالبی افزود:زیر بنا و خمیر مایه سپاه تکلیف گرائی، تسلیم محض و اطاعت تعبد گونه از ولی فقیه است و همین امر باعث شده  سپاه در عبور ازگردنه های سخت تاریخ انقلاب موفق باشد،همین عظمت و ابهت سپاه و ارتش ما و وحشتی که دشمن  از سپاه و ارتش دارد باعث شده گزینه های آمریکا برای همیشه روی میز بماند و عملی نگردد.

وی درادامه سخنان خودبه مسئله یمن اشاره کردوگفت:موفقیت ها و پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه عراق و یمن و لبنان همه مرهون رهبریهای حکیمانه امام خامنه ای و مشاوره ها و کمک های فرزندان سپاه مثل سردار سلیمانی است.

امام جمعه قیدارتصریح کرد:چند هفته از حملات نا جوانمردانه عربستان به یمن می گذرد که در این حملات هوائی انسان های بی گناه یمن به جرم این که می خواهند سرنوشت کشورشان را خودشان تعیین کنند و تاسیسات زیربنایی از جمله بیمارستان ها، منابع آبی و غذایی مورد هدف قرا گرفتند ،که قلب هر انسان آزاده ای از از کشته شدن زنان و کودکان بی گناه و ویرانی خانه ها ی آنها رنجور و جریحه دار است.

وی افزود:عربستان که داعیه خادم الحرمین بودن را دار  تا کنون باید بارها علیه رژیم کودک کش صهیونیستی ائتلاف تشکیل می‌داد و پاره تن اسلام، فلسطین را نجات می‌داد نه تنها چنین نکرده بلکه، به گفته مقامات رسمی رژیم صهیونیستی، اسرائیل به درخواست همین کشورهای مرتجع عربی  (عربستان) به غزه و لبنان حمله کرده است تا «مقاومت» را- به خیال خام خود- ریشه کن کند.

طالبی خاطرنشان کرد:تجاوز سعودی‌ها به یمن هم برای جلو گیری از گسترش مقاومت، صورت گرفته است وزیر دفاع آل سعود در تشریح دلایل حمله به یمن گفت که توان دیدن یک حزب الله لبنان دیگر در همسایگی‌اش را ندارد. بنابر این توهم «نابودی مقاومت» مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف ائتلاف سعودی آمریکائی و صهیونیستی از تجاوز به یمن است. که البته این آرزو را به گور خواهد برد.

وی ادامه داد:با کمال تاسف شورای امنیت که باید حامی مظلوم باشد قطعنامه صادر می کند و به جای انی که از متجاوز بخواهد تجاوز را قطع کند ملتی را که می خواهد از خود دفاع کند ارسال سلاح و تجهیزات به آنها را تحریم می کند. بهتر است نام این شورا را به شورای نا امن سازی در جهان تغییر داد. الان وظفیه شورای امنیت دفاع از ظالمان متجاوزان ، غاصبان و مستکبران و پایمال ساختن حقوق مظلومان شده است.

طالبی ادامه داد:در این اوضاع وانفسا تنها امید مستضعفان عالم و جبهه مقاومت ایران است که ملت ایران نباید از هیچ کمکی مضایقه نکند چشمشان به دولت و ملت ایران است .

وی درپایان سخنان خودگفت:من در همین جا لازم می دانم از تصميم به موقع دولت در رابطه با  تعليق عمره  به خاطر جسارت وقيحانه و عمل حيواني، زشت وشيطاني مسلمان نماهاي جيره خواره استعمار، نسبت به دو نوجوان ایرانی، که قلب ميليونها ايراني را جريحه دار کرد قدرداني ‌کنم دولت عربستان باید نسبت به مجازات این دو مامور خاطی آن هم به اشد مجازات اقدام نماید البته مجازات مأموران خاطی کافی نیست بلکه دولت سعودی باید تجدیدنظری در عملکرد خویش داشته و از اقداماتی همچون اجازه فرود ندادن به هواپیمای ایرانی اجتناب کندو حرمت و تکریم و تعظیم زائرین ایرانی را در دستور کار خود قرار دهد.

لازم به ذکراست حجت الاسلام و المسلمین حاج بیگدلو از اساتید حوزه علمیه شهرستان خدابنده قبل از خطبه های نماز جمعه شهر قیدارسخنرانی کرد.