زکات جمال و زیبایی، عفاف است/حجاب،کلیدی ترین مسئله جامعه

کارشناس و پژوهشگر دینی خدابنده گفت: هر چیزی زکاتی دارد که زکات جمال و زیبایی، عفاف است و این جمال و زیبایی باید در جای خود هزینه شود. رضا احمدی‎ کارشناس و پژوهشگر دینی خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: هر چشمی در روز قیامت گریان است، مگر سه چشم که نخستین […]

کارشناس و پژوهشگر دینی خدابنده گفت: هر چیزی زکاتی دارد که زکات جمال و زیبایی، عفاف است و این جمال و زیبایی باید در جای خود هزینه شود.
۱۱۴۵۳۲۷

رضا احمدی‎ کارشناس و پژوهشگر دینی خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: هر چشمی در روز قیامت گریان است، مگر سه چشم که نخستین آن چشمی است که در راه خدا بیدار مانده و شب زنده‎داری کرده است.

وی با بیان اینکه دومین چشمی که در قیامت گریان نیست، چشمی است که از حرام‎های الهی بسته و نگاه به نامحرم نداشته باشد، افزود: چشمی که از ترس خدا گریسته، سومین چشمی است که‌ در قیامت گریان نمی‎شود.

این کارشناس و پژوهشگر دینی تصریح کرد: هر چیزی زکاتی دارد که زکات جمال و زیبایی، عفاف است و این جمال و زیبایی باید در جای خود هزینه شود.

وی با بیان اینکه حجاب تنها ویژه بانوان نیست، مردان نیز باید به این مقوله توجه کنند و عفت و پاکدامنی را در پیش گیرند ادامه داد:حجاب امنیت اجتماعی را به دنبال دارد و آثار حجاب طبق این آیه قرآن عبارت است ازنقش بازدارندگی در مقابل آزار و اذیت هوسرانان همچنین نقش ارزش آفرینی حجب و حیا وافزایش دید انسانی به زن در مقابل دید ابزاری.

این کارشناس دینی اظهار کرد: حجاب کامل به معنای رعایت دقیق این مجموعه، متناسب با عرف اجتماعی و نقض کامل آن نشانه بی حجابی است.

احمدی اذعان کرد: رفتار فرد باحجاب به دلیل رعایت معیارها، ضوابط و همسویی با ارزشهای اجتماعی با واکنش های مثبت ودر مقابل رفتار بدحجابان و بی حجابان با واکنش های منفی اجتماعی رو به رو می شود.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف که یک دستور دینی و از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما است، با بسیاری از مسائل پیوندخورده ودارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

کارشناس و پژوهشگر دینی ابراز کرد: مسئله حجاب از این جهت که خطاب به  زنان عنوان می شود در واقع به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن روی که در تنظیم روابط زن ومرد نقشی بسزا دارد، به همه افراد جامعه مرتبط می شود.

وی با بیان اینکه  حجاب، میوه‌ی عفاف و عفاف، ریشه‌ی حجاب است یادآور شد: برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند، ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند و این حجاب، تنها پوسته‌ و ظاهری است.

این پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه حجاب و پوشش اسلامی یکی از اوامرانسان ساز الهی و یکی از احکام حیاتبخش اسلام درزندگی طیبه است عنوان کرد: این امر منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها وشرایط روانی او همچنین زمینه ساز پویائی و کمال انسانی فرد و جامعه است.

احمدی در پایان ابراز کرد:  رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش می آفریند، بلکه می تواندخانواده،اجتماع و… را نیز تحت تأثیر قراردهد و بی شک هماگونه که رعایت حجاب به عنوان یک امر ضروری می تواند مفید باشد، عدم رعایت آن نیز پیامدهایی منفی را به همراه دارد، چراکه بدحجابی علاوه برآثار ضددینی وفردی، پیامدهای اجتماعی فراوانی را نیز به دنبال دارد.