وضعیت زمین‌های مسکن ملی خدابنده

شهروند قیداری گفت: مسئولان در حال حاضر مردم این شهر را از مسکن ملی‌هایی که چشم و امید عده زیادی از مستاجرها است محرومشان می‌کنند تا باز پای دلالان به مسکن ملی هم باز بشود.

یکی از شهروندان قیداری در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: الان چند سالی است که اقدام به واریز پول به امید خانه‌دار شدن در قیدار کردیم و داشته و نداشته‌هامون را فروختیم و برای زمین‌های مسکن ملی که توسط دولت تامین شده است واریز کردیم.

وی با بیان اینکه اکنون هر متر مسکن با وامش برا ما بیشتر از ده میلیون  تومان هزینه داشته است در حالی که ما مقداری از پول را سال‌های گذشته واریز کردیم افزود: اگر این واریزی دو تا هم بیشتر بشود مسکن ملی برا ما اقشار کم‌درآمد متری ۱۵ میلیون تومان در شهر قیدار می‌شود، اگر ما توانمان این بود که در مسکن ملی ثبت نام نمی‌کردیم و همان پول را می‌دادیم و از بیرون می‌خریدیم و چند سال هم مستاجر نمی‌ماندیم.

شهروند قیداری با بیان اینکه کدام مستاجر می تواند در عرض پنج ماه ۲۸۰ میلیون پول جور کند ادامه داد: در شهرهای زنجان و هیدج و ابهر  بخشی از مسکن ملی‌ها را تحویل داده‌اند، بعضی‌ها هم هم درشرف تحویل هستند.

وی اضافه کرد: مردم شهر قیدار خیلی بی ریا و مردم متدین هستند و در عین حال از اکثر امکانات شهرهای همجوارشان محروم هستند، الان هم از مسکن ملی‌هایی که چشم و امید عده زیادی از مستاجرها است محرومشان می‌کنند تا باز پای دلالان به مسکن ملی هم باز بشود.

شهروند قیداری ادامه داد: صاحب‌خونه‌ها و املاکی‌ها هم که رحم ندارند و نرخی که خوششان می‌آید را به مردم تحمیل می‌کنند، یک کارمند یا کارگر از کجا چند صد میلیون وام پرداخت کند.

وی اضافه کرد: اصلا کدام بانک این همه وام می‌دهد، مسکن ملی در عرض چند ماه حدود سیصد میلیون تومان واریزی خواسته است.

شهروند قیداری ادامه داد: عاجزانه خواهشمندم که صدای مردم زحمتکش قیدار باشید و قضیه مسکن ملی را در خصوص واریزی شفاف‌سازی کنید چون که به ما پاسخی نمی‌دهند و تکلیف مردم را مشخص نمی‌کنند.

علی محسنی در پاسخ به این شهروند قیداری در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: متقاضیان پروژه ۵۱۹ واحدی نهضت ملی مسکن شهر قیدار پس از تامین و تحویل زمین پروژه مذکور توسط اداره راه و شهرسازی درسال ۱۴۰۱، بلافاصله بنیاد مسکن نسبت به تجهیز کارگاه اقدام و پی‌کنی بلوک‌ها را در تابستان همان سال شروع کرد و در اواخر شهریور ۱۴۰۱ پروانه ساختمانی توسط شهرداری صادر شد و رسماْ با انعقاد قرارداد با پیمان‌کاران عملیات اجرایی پروژه شروع شد و در سال ۱۴۰۱ طبق برنامه زمان‌بندی مقرر بود پیشرفت فیزیکی پروژه متناسب با آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی 15درصد باشد که به لطف خدا و به همت عوامل دخیل در پروژه و با وجود زمستان سخت از نظر بارش برف و برودت هوا در آن سال که منجر به تعطیلی حدود ۴ماه شد.

وی افزود: در پایان سال پروژه تقریبا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در سال ۱۴۰۲ طبق برنامه زمان‌بندی می‌بایست درصورت واریز سهم آورده توسط متقاضیان و متناسب با واریزی آنها سفت کاری پروژه به پایان می‌رسید که بحول قوه الهی این اتفاق افتاد و با وجود واریزی سهم آورده ۷۰ درصد متقاضیان، سفت‌کاری پروژه به بالای ۹۵ درصد رسید و در تیرماه سالجاری تعدادی از بلوک‌ها برای مرحله نازک‌کاری پیمان‌سپاری شده و پیمان‌کار نازک‌کاری برخی بلوک‌ها تعیین و برخی نیز در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدابنده ادامه داد: بطور خلاصه کل فعالیتی که به صورت مستمر و کامل در پروژه با توجه به فصل کاری می‌توانست صورت پذیرد ۱۷ ماه بوده و طی این مدت پیشرفت فیزیکی پروژه بیش از ۵۳ درصد رسیده است و خدا را شکر به همت تلاش عوامل فنی و اکیپ‌های اجرایی و همچنین واریز سهم آورده توسط اکثر متقاضیان یکی از پروژه‌های پیشرو درسطح استان است و با توجه به اینکه تامین مالی پروژه از طریق آورده متقاضی و تسهیلات بانکی است، تحویل واحدها رابطه مستقیمی با آورده متقاضیان دارد و تحقق برنامه زمان‌بندی منوط به واریز به‌موقع آورده عزیزان بوده و در صورت واريز بموقع انشالله تعدادی از واحدها در پایان سال جاری آماده تحویل به عزیزان خواهد شد.

وی افزود: لازم به توضیح است که تاکنون کمتر از ۲۰ درصد متقاضیان سهم آورده خود را در زمان مقرر و اعلامی واریز کرده‌اند و الباقی حداقل با دو سه شش ماه تاخیر آورده خود را واریز کرده اند و تسهیلات بانکی نیز با توجه به پیشرفت فیزیکی بصورت درصدی به پروژه تزریق می‌شود.

محسنی ادامه داد: بطور مثال از متقاضیان درخواست شده بود که تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به تکمیل مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان اقدام کنند که متاسفانه کمتر از ۴۰ درصد تا زمان مذکور، تکمیل وجه کردند و بقیه تا پایان سال بتدریج مبلغ فوق را واریز کردند و هم اکنون نیز بیش از ۲۵ درصد متقاضیان هنوز مبلغ مذکور را تکمیل نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: در خصوص آخرین پیامک ارسالی به متقاضیان به استحضار می‌رساند اخیرا پیامک تکمیل وجه تا مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان ارسال شده است و حتی از طریق تماس همکاران گرامی با تک تک متقاضیان که هم اکنون در حال انجام است توضیحات لازم در این خصوص و نحوه واریز و مقدار مبلغ درخواستی بصورت مفصل توضیح داده می‌شود.