روز قدس،روزتجلی عزم و اراده مسلمانان در برابر متجاوزان است/تصویر

امام جمعه شهر قیداردرخطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیداراظهارکرد:روز قدس،روزتجلی عزم و اراده مسلمانان در برابر متجاوزان است. بهترین توشه سالکان الهی تقوا است جامعه با تقوا هم در دنیا مرفه است و هم در آخرت به سعادت می رسد لذا بهترین سفارش انبیای الهی تقوا بود و در مهم ترین مراسم عبادی […]

امام جمعه شهر قیداردرخطبه های نماز جمعه این هفته شهر قیداراظهارکرد:روز قدس،روزتجلی عزم و اراده مسلمانان در برابر متجاوزان است.DSC04215DSC04206DSC04201DSC04209DSC04210DSC04212

بهترین توشه سالکان الهی تقوا است جامعه با تقوا هم در دنیا مرفه است و هم در آخرت به سعادت می رسد لذا بهترین سفارش انبیای الهی تقوا بود و در مهم ترین مراسم عبادی هم سخن از تقواست.

بهداشت روان / بیماری اخلاقی حسد/ آثار جسمی و روانی

حسادت آثار جسمي و رواني نامطلوبي در فرد حسود ايجاد مي كند که به برخي از آن ها اشاره مي شود:

 آثار جسمي حسد موضوعي است  که در روايات معصومين (عليهم السلام) مورد توجه قرار گرفته ، در تعدادي از آن ها آمده است که «الحسد يذيب الجسد»؛حسادت بدن را ذوب مي کند.» (شرح فارسي غررالحکم، ج 1، ص 17) در بعضي ديگر، حسد به زنگار و بدن به آهن تشبيه شده است، همان گونه که زنگار به تدريج موجب نابودي آهن مي گردد، حسد نيز بدن را از بين مي برد. (علامه مجلسي ، بحار الانوار ، ج 73، ص256)

 آثار جسمي، در افراد حسود كاملاً قابل مشاهده است، اگر چه ممكن است نسبت به آن بي توجه باشيم و ندانيم از كجا سرچشمه گرفته و فقط به درمان ظاهري بپردازيم ، ولي با کمي فكر و مراجعه به مشاوران متخصص ، مي توان به ريشه آن پي برد و در صدد از بين بردن آن باشيم.

 آثار رواني حسد، به ويژه در سال هاي بالاي رشد، از اهميت فراواني برخوردار است. حسادت در سال هاي اوليه، رشد عميق ندارد ، آثار آن زودگذر است و با از بين رفتن شرايطي که باعث حسادت شده، آثار آن نيز از بين مي رود. اما در سال هاي بالاتر، حسادت عميق تر است و گاه چندين سال ادامه مي يابد. در اين موارد، آثار رواني نامطلوب حسادت آشکار مي شود. ائمه طاهرين در روايات متعدد اين موضوع را مورد تأکيد قرار داده و به آثارحسادت مانند اندوه مداوم اشاره كرده اند.

*حزن نسبت به چیزی که توانائی تغییر آن راندارد:

حسود نسبت به چيزي محزون است که توانايي تغيير آن را ندارد. او از محروميت خود رنج مي برد، در حالي که نه قدرت سلب آن نعمت را از ديگري دارد و نه توانايي کسب آن را براي خود.

 *سلب لذت بردن از نعمت های موجود:گاهي اوقات ، حسادت قدرت بهره مندي فرد را از چيزهايي که در اختيار دارد ، لذت بردن از نعمت هاي موجود را از او سلب مي کند. امام علي (ع) فرمود: « اقل الناس لذة الحسود.» (همان، ص 250) و او را از آسايش رواني محروم مي گرداند كه در دراز مدت، موجب ابتلاي او به بيماري هاي سخت رواني مي شود.

خطبه دوم:

روز قدس

به تعبیر حضرت امام روز قدس روز حیات مجدد اسلام است روز جهانی قدس میراث ماندگار امام (ره)  و نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین است روز تجلی عزم و اراده مسلمانان در برابر متجاوزان است.

رژیم صهیونیستی طی 66 سال اشغالگری و تجاوز به خاک فلسطین و لبنان آرشیو کثیف و سیاهی از جنایات فجیع غیر انسانی بر جای گذاشته اما جنایات اخیر این رژیم در حمله به غیر نظامیان و کشتار مردم بی گناه غزه سیاه ترین نقطه در تاریخچه حنایات صهیونیست ها محسوب می شود

حضوردر راهپیمائی روز قدس، فریاد نفرین به عاملان این جنایت، یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است. این حضور، نفرین به رؤسای کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهایی است که در کنار این رژیم جلاد قرار می‌گیرند و جنایات این رژیم را تأیید می‌کنند، همچنین نفرین و لعن بر تمامی قارون‌های منطقه است که خود را رؤسای کشورهای اسلامی می‌نامند ولی دراین ماجرا سکوت مرگبارو ذلت بار گرفته اند

در روایتی از نبی اکرم (ص) امده است،هر کس که صبح کند و به فکر مسلمان‌ها نباشد، مسلمان نیست و آن کس که فریاد مظلومیت مسلمانی را بشنود و پاسخش نگوید، مسلمان نیست. امروز جهانیان فریاد مظلومیت غزه را می‌شنوند و می‌بینند که این رژیم جعلی بی‌رحمانه بر پیر، جوان و کودکان می‌تازد و بیمارستان‌ها و مساجد را بمباران می‌کند ولی باز هم سکوت می‌کنند.

اکنون امت روزه دار اسلام در روز قدس شاهد آن است که رژیم اشغالگر قدس در شرایطی ضعیف تر از همیشه قرار دارد اسرائیل غاصب اکنون در شرایطی قرار دارد که نیبت به هر زمان دیگری در تاریخ 66 ساله ضعف و سستی و ناتوانیش بیش از پیش بر همگان آشکار شده است

امروز به برکت موشک های مقاومت مراکز اقتصادی و صنعت گردشگری رژیم صهیونیستی میلیون ها دلار ضرر کرده، فرودگاه بن گوریون تعطیل شده، گردشگران خارجی با لغو رزرو هتل ها از فلسطین اشغالی فرار کرده اند و همه اینها عمق فاجعه را برای صهیونیست ها به تصویر می کشد و «گنبد آهنین» هم عاجز از حمایت از صهیونیست های جنایتکار و اشغالگر است.

و در طول شبانه روز بارها و بارها صدای آژیر خطر در همه شهرها وشهرک های صهیونیست نشین در سراسر فلسطین اشغالی شنیده می شود.

رژیم صهیونیستی که تحت فشار رسوایی امنیتی و نظامی قرار گرفته و وعده های آن برای حفظ جان شهرک نشینان صهیونیست با استفاده از گنبد آهنین دروغ از آب در آمده و اکنون روزی 200 موشک به نقاط مختلف فلسطین اشغالی بطور هدفمند اصابت می کند، درصدد توجیه این ناتوانی است.

فضاي روز جهاني قدس امسال از جهاتي متفاوت از روزهاي قدس در سال هاي پيشين است

یک روزی اگر براي آشکارسازي چهره خون آشام صهيونيست ها و حاميان اروپايي و امريکايي آنها، نيازي به بازگويي جنايات هولناک آنها در صبرا و شتيلا و دير ياسين بود اکنون تمامي مردم دنيا به چشم، نظاره گر توحش مدرن هستند هر ساعت و هر لحظه، صحنه هاي هولناک، جگرسوز و باور نکردني به خاک و خون غلتيدن زنان و کودکان بي گناه و مظلوم غزه در مناطقي چون «شجاعيه» را مشاهده مي کنند.

 روز قدس امسال در فضايي برگزار می شود که پرده از چهره هاي نفاق در امت اسلامي کنار رفته و جريان حامي رژيم صهيونيستي در منطقه افشا شده است.و اين واقعيت آشکار شده که جريان تکفيري داعش طي سال هاي اخير، با بحران آفريني در سوريه و عراق و به راه انداختن جنگ خانگي در ميان امت اسلام با بر ادر کشي، بيشترين خدمت را به رژيم صهيونيستي کرده است. اينک براي همگان روشن شده که فرقه تکفيري و تروريستي داعش، دست پرورده صهيونيست ها و امريکايي ها بوده و با ایجاد اختلاف در جهان اسلام و هدف قرار دادن محور مقاومت، در جهت تأمين امنيت رژيم صهيونيستي و منافع امريکا تلاش می کند حوادث خونين اين روز هاي غزه و سکوت داعشي ها و کشور هاي حامي اين فرقه در منطقه مانند عربستان، قطر، اردن، ترکيه و … در قبال اين حوادث، ماهيت وابسته اين مجموعه به نظام سلطه و صهيونيسم بين الملل را افشا نمود.

امروز مردم غزه به نمايندگي از کل مسلمانان جهان، با رژيم صهيونيستي مي جنگند. و مشعل فروزان مقاومت را روشن نگه مي دارند.

-پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب به امامت آیت الله طالقانی

نماز جمعه پایگاه معنویت و مقاومت و گسترش دهنده تقوا و روح دینی در مردم است. نماز جمعه پیام آور نشاط و امنیت و آرامش است. خداوند متعال نماز جمعه را به عنوان ذکر الهی معرفی می کند«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا نُودِيَ لِلصَّلاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلى‏ ذِكْرِ اللَّهِ وَ ذَرُوا الْبَيْعَ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُون» و ذکر الهی مایه آرامش قلب هاست «الا بذکر الله تطمئن القلوب»

نماز جمعه همایش وحدت و یک پارچگی امت اسلامی است و هر هفته اقتدار و عظمت مسلمین را به رخ دشمن می کشد.

«إِنَّ عَلِيّاً ع كَانَ يُخْرِجُ أَهْلَ السُّجُونِ فِي دَيْنٍ مِنَ السِّجْنِ إِلَى صَلَاةِ الْجُمُعَةِ فَيَشْهَدُون‏»النوادر ، سيد فضل الله راوندي ص 56

« مَنْ تَرَكَ الْجُمُعَةَ ثَلَاثَ جُمَعٍ مُتَوَالِيَةً طَبَعَ اللَّهُ عَلَى قَلْبِهِ ». امام باقر(ع) فرمود كسي كه سه جمعه پشت سر هم نماز جمعه را ترك كند خداوند بر دل او مهر مي زند [تا هدايت نيابد].  (تهذيب الاحكام ، شيخ طوسي ج3 ص238ح14؛)

نماز جمعه كلاس تربيت،توجه به خدا و پيوند مخلوق با خالق است. نماز جمعه محل اجتماع خوبان‏امت، صحنه نمايش قدرت، عزت، و عظمت‏مسلمين، مايه ياس و نااميدي دشمنان و ميدان دفاع از ارزشهاست

نماز جمعه صف جدايي حاضران در صحنه از بي‏تفاوتان است. نماز جمعه تحفه الهي به مردم شريف ايران،که منشا بركات فراوان خداوند بزرگ بر بندگان صالح است. اسلام براى نمازجمعه، خيلى اهميت قائل است روایاتزیادی در این زمینه وجود دارد : از قول پيامبر خدا(ص) نقل شده كه فرمود:«من كان يؤمن بالله و اليوم الاخر فعليه بالجمعة يوم الجمعة» هر كس كه ايمان دارد،در روز جمعه نبايد نمازجمعه را فراموش كند.