روز خبرنگار در شهرستان خدابنده چگونه گذشت؟

در این گزارش به تشریح برگزاری روز خبرنگار در شهرستان خدابنده پرداخته شده است. اشراق24:هفدهم مرداد ۱۳۷۷، هیچ گاه از یادمان نمی رود؛ روزی که یکی از اصحاب رسانه، یعنی محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست عوامل گروه طالبان به خیل عظیم شهدا پیوست و یک سال بعد در نخستین سالگرد این رخداد […]

DSCN8802DSCN8773DSCN8762DSCN8727DSCN8721DSCN8711DSCN8680DSCN8659DSCN8655در این گزارش به تشریح برگزاری روز خبرنگار در شهرستان خدابنده پرداخته شده است.

اشراق24:هفدهم مرداد ۱۳۷۷، هیچ گاه از یادمان نمی رود؛ روزی که یکی از اصحاب رسانه، یعنی محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست عوامل گروه طالبان به خیل عظیم شهدا پیوست و یک سال بعد در نخستین سالگرد این رخداد به پاس قدردانی از مقام و حرفه صارمی هفده مرداد با تصمیم شورای فرهنگ عمومی کشور، «روز خبرنگار» نامیده و در تقویم شمسی ثبت شد.

از آن روز خبرنگاران هم صاحب اسم و رسم شدند؛همه روزها روز خبرنگار است و حتی لحظه ها، روزهایی که در جهان امروز، عصر ارتباطات و در دهکده جهانی، لحظه به لحظه آن خبرخیز است و خبرنگار خبررسان و پرتلاش.

هفدهم مرداد، نمادی از تلاش و سختکوشی کبوترانی است که عاشقانه و بی پروا در عرصه وسیع اطلاع رسانی جان خود را بر کف نهاده و با عشقی وصف ناپذیر به کار و حرفه خود و گاه با دریافت حق الزحمه ای ناچیز، پروازی بی پایان و خستگی ناپذیر را دنبال می کنند؛ آنهایی که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند و با تکیه بر سه اصل صحت، دقت و سرعت هر مشکل و معضلی را نادیده گرفته و هر خطری را به جان خریده، چرا که رسالت خبرنگار، تلاش تا پای جان است و بی توقع و چشم داشتی اخبار گوناگون را در آن و لحظه مخابره می کنند تا به دست عموم مردم رسیده و باعث آگاهی بخشی شوند.

طلایه داران جبهه آگاهی که در صحنه‌های سرنوشت ساز با تلاش‌ خستگی ناپذیر و صادقانه در فرایند پیچیده و دشوار تقابل با جنگ نرم دشمن با اطلاع رسانی شفاف و بهنگام از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند، چنانچه تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی در سال های دفاع مقدس و پس از آن، ‏شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیز در امر بازتاب واقعیات دفاع از آزادگی ‏و اسلام بوده که بسیاری از آنان با تمسک به آرمان های انقلاب و تلاشی خستگی ناپذیر در این راه گام نهادند و ثابت قدم ماندند، امروز نیز‏‎ ‎بسیاری از جوانان با ‏کفایت در این عرصه حضوری پر تلاش دارند و همچون چشم بینای ملت در بازتاب رخدادهای ‏داخلی و بین المللی فعالیت می کنند.

روز خبرنگار هم در شهرستان خدابنده برگزار شد و در اینجا به توضیحی درباره برگزار شدن این روز توسط مسئولین شهرستان پرداخته می شود.

در آغازین ساعات روز17مرداد(شنبه) که روز خبرنگار بود،سید مهدی موسوی،رئیس اداره کتابخانه های عمومی کشور در دفاتر خبری و مطبوعات شهرستان حاضر شد و با اهداء لوح و کادو از خبرنگاران شهرستان تجلیل کرد.

در روز 18مرداد(یکشنبه)،خبرنگاران در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان حاضر شدند و در آنجا با هدایایی مورد تجلیل واقع شدند و از آنها با صرف ناهار در یکی از رستوران های شهر قیدار پذیرایی شد.

در بعد از ظهر همان روز نیز برنامه تجلیل از خبرنگاران شهرستان در شهرداری شهر قیدار برگزار شد و سرپرست شهرداری و رئیس شورای شهر و دو نفر از اعضای این شورا که در این برنامه حضور داشتند از خبرنگاران با اهداء لوح و هدایایی تجلیل شد.

در بعد از ظهر روز19مرداد(دوشنبه)فرماندهی و مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه خدابنده با اهداء لوح و جوایزی از خبرنگاران شهرستان تجلیل کردند.

و در نهایت در بعدازظهر21مرداد(چهارشنبه)خبرنگاران در محل فرمانداری شهرستان خدابنده که امام جمعه قیدار،فرماندار،شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان حضور داشتند با اهداء لوح و هدایایی مورد تقدیر و تجلیل واقع شدند و سپس در یکی از رستوران های شهر قیدار با صرف شام از آنها پذیرایی شد.