سیگار پلی به سوی اعتیاد است/راه اندازی کمپین مبارزه با دخانیات در خدابنده+تصویر

در کمپینی که با همکاری آموزش و پرورش و  هلال احمر شهرستان خدابنده برگزار شد،دانش آموزان عضو هلال احمر سیگار افرادسیگاری را به گل تبدیل کردند. به گزارش اشراق24،در کمپینی که با همکاری آموزش و پرورش و  هلال احمر شهرستان خدابنده برگزار ش،دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه عصمت و پسرانه آیت اله خامنه ای شهر قیداربا […]

1153-tagfemfDSCN9824در کمپینی که با همکاری آموزش و پرورش و  هلال احمر شهرستان خدابنده برگزار شد،دانش آموزان عضو هلال احمر سیگار افرادسیگاری را به گل تبدیل کردند.

به گزارش اشراق24،در کمپینی که با همکاری آموزش و پرورش و  هلال احمر شهرستان خدابنده برگزار ش،دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه عصمت و پسرانه آیت اله خامنه ای شهر قیداربا شناسایی افراد سیگاری و صحبت در زمینه مضرات سیگار با گرفتن سیگار افراد یک شاخه گل به آنها تقدیم کردند تا فرهنگ سازی لازم در مبارزه با دخانیات در جامعه انجام شود.

علی اسدی مدیر آموزش و پرورش خدابنده با بیان اینکه این طرح با هدف آگاه سازی افراد جامعه از مضرات سیگار به ویژه در بین دانش آموزان که نوجوانان و جوانانی هستند که قشر آسیب پذیر جامعه اند انجام شد، بیان کرد: با افزایش اطلاع رسانی در جهت شناخت مردم نسبت به مضرات مواد مخدر و بیماری های ناشی از آن و همچنین فرهنگ سازی در این زمینه می توان جامعه ای سالم را رقم بزنیم.

علی بیگدلی رئیس هلال احمر خدابنده نیز درباره این طرح اظهار کرد: مصرف دخانیات همچون سیگار علاوه بر آسیب به سلامت انسان، باعث مشکلات جسمی، ظاهری و پیری زودرس پوست می شود لذا  به منظور آگاه سازی افراد جامعه از مضرات دخانیات و به بهانه تشویق به ترک دخانیات، طرح راه اندازی کمپین مبارزه با دخانیات در خدابنده راه اندازی شد.

وی همچنین با اشاره به ماندگاری فرهنگ سازی امور مختلف از سنین پایین تصریح کرد: دغدغه تمامی مدیران در حوزه فرهنگ عمومی، اشاعه صحیح، دقیق و مؤثر فرهنگ سازی ها در میان آحاد جامعه بوده و اگر این فعالیت ها با مشارکت نوجوانان و جوانان عملیاتی شود، تاثیرگذاری بیشتری دارد.

حسن رحیمی یکی از دانش آموزانی که گل به کسانی که سیگار را ترک کرده بودند می داد در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 گفت: بسیاری از مسیرهایی که به اعتیاد ختم می شود از سیگار شروع می‌شود و در واقع سیگار پلی به سوی اعتیاد است.

وی افزود: کسی که سیگار کشیدن را تجربه می کند به دنبال روش های دیگر هم خواهد رفت و در حقیقت به استقبال بیماری می‌رود.

رحیمی در ادامه به تصورات اشتباهی که مردم از سیگار کشیدن دارند اشاره کرد و گفت: قالب مردم فکر می کنند که سیگار کشیدن آنها را آرام می کند و در مواقع عصبانیت روی به سیگار کشیدن می آورند اما این یک تصور کاملاً اشتباه است زیرا که این سیگار کشیدن نیست که آنها را آرام می کند بلکه حواس آنها به چیز دیگری مشغول شده است که آرام تر می شوند و این آرامش در هنگام عصبانیت را با پیاده روی وکارهای دیگری نیز می شود بدست آورد.