درخواست817 خدابنده‌ای برای دریافت کارت هوشمند ملی

رئیس ثبت احوال خدابنده گفت: تاکنون 817 خدابنده‌ای کارت هوشمند ملی درخواست کرده‌اند. محمد کاظم بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاراشراق آنلاین اظهار داشت: از بهمن ماه سال 1392 همزمان با سراسر کشور صدور کارت هوشمند ملی توسط اداره ثبت احوال خدابنده به درخواست کنندگان آغاز شده است. بیات در زمینه تعداد مراجعه کنندگان برای […]

رئیس ثبت احوال خدابنده گفت: تاکنون 817 خدابنده‌ای کارت هوشمند ملی درخواست کرده‌اند.13920421000115_PhotoA

محمد کاظم بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاراشراق آنلاین اظهار داشت: از بهمن ماه سال 1392 همزمان با سراسر کشور صدور کارت هوشمند ملی توسط اداره ثبت احوال خدابنده به درخواست کنندگان آغاز شده است.

بیات در زمینه تعداد مراجعه کنندگان برای درخواست کارت هوشمند ملی به اداره ثبت احوال خدابنده گفت: از بهمن‌ماه سال پیش تاکنون 817 نفر برای کارت هوشمند ملی درخواست کرده‌اند که این افراد مرحله پیش ثبت‌نام از جمله انگشت نگاری، عکس، امضاء و … را طی کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه از این تعداد 234 کارت هوشمند ملی آماده تحویل به درخواست کنندگان است، عنوان کرد: در زمان تحویل کارت هوشمند ملی، از دریافت کنندگان این کارت امضاء دیجیتالی توسط همان کارت هوشمند ملی گرفته می‌شود.

این مسئول در زمینه تفاوت کارت‌های ملی سابق و کارت‌های هوشمند ملی گفت: کارت‌های هوشمند ملی علاوه بر دارا بودن تصویر شخص دارای یک تراشه الکترونیکی است که این تراشه الکترونیکی حاوی اطلاعاتی نظیر امضاء، اثر هر ده انگشت شخص، آدرس، شماره تلفن، کد پستی، اطلاعات مربوط به ازدواج، فرزند و… است.

رئیس ثبت احوال خدابنده تصریح کرد: در ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی که امکانات لازم برای استفاده از امضای دیجیتالی و اثر انگشت فراهم باشد از کارت هوشمند ملی می‌شود استفاده کرد.

بیات تأکید کرد: وجود اطلاعاتی نظیر اثر انگشت و امضاء در تراشه الکترونیکی کارت هوشمند ملی امکان سوء استفاده افراد سودجو از کارت ملی دیگران را کاهش داده است.

وی گفت: در آینده کارت‌های هوشمند ملی علاوه بر کارت‌های شناسایی به عنوان کارت‌های اعتباری، سوخت، بیمه و … نیز استفاده می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: در حال حاضر جمعیت هدف صدور کارت هوشمند ملی افراد فاقد کارت ملی و همچنین افرادی که نیاز به تغییرات در مشخصات خود دارند اعلام کرد.

رئیس اداره ثبت احوال خدابنده گفت: افراد با مراجعه به سامانه www.ncr.ir می‌توانند مراحل پیش ثبت نام برای درخواست کارت هوشمند ملی را طی کنند.

بیات  با بیان اینکه در مرحله پیش ثبت نام اطلاعات خام از جمله اطلاعات فرزند، پدر، مادر، ازدواج، آدرس و … دریافت می‌شود، عنوان کرد: افراد بعد از گذراندن مرحله پیش ثبت نام از سیستم کد رهگیری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: درخواست کنندگان کارت هوشمند ملی 24 ساعت بعد از دریافت کد رهگیری با مراجعه به سایت اقدام به نوبت گیری و مشخص کردن شهرستان محل صدور کارت هوشمند ملی خود می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه پس از انتخاب شهرستان محل صدور کارت هوشمند توسط افراد اطلاعات درخواست کننده کارت هوشمند ملی وارد سایت اداره ثبت احوال همان شهرستان می‌شود، تصریح کرد: افراد با مراجعه به اداره ثبت احوال مربوطه اقدام به ادامه ثبت نام برای درخواست کارت هوشمند ملی می‌کنند.

رئیس اداره ثبت احوال خدابنده با عنوان اینکه سعی بر آن است تا پایان سال 1393 کلیه واجدین شرایط ، کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند، از مردم درخواست کرد: افراد با مراجعه به موقع خود به اداره ثبت احوال خدابنده نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی اقدام کنند تا در پایان سال این اداره دچار ازدحام کاری نشود.