خدابنده دارای 3560 راس دام سنگین است

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان خدابنده گفت: خدابنده دارای 3560 راس دام سنگین است. علی عیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارثبیر اظهار داشت: شهرستان خدابنده دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش دام طیور است. وی به وضعیت دام و طیور خدابنده اشاره کرد و افزود: شهرستان در بخش دام سنگین دارای3 هزار و 560 راس دام سنگین […]

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان خدابنده گفت: خدابنده دارای 3560 راس دام سنگین است.DSC_0286

علی عیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارثبیر اظهار داشت: شهرستان خدابنده دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش دام طیور است.

وی به وضعیت دام و طیور خدابنده اشاره کرد و افزود: شهرستان در بخش دام سنگین دارای3 هزار و 560 راس دام سنگین و 6 هزار و 70 راس دام سبک است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان خدابنده مناسب است، یادآور شد: باید نسبت به توسعه بیشتر کشاورزی در منطقه تلاش کرد.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان خدابنده دارای 90 هزار و 65 قطعه طیور است، افزود: توسعه واحدهای دام و طیور در خدابنده مورد تاکید قرار دارد.

عیوضی به واحدهای دام صنعتی شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: شهرستان خدابنده دارای 103 واحد دامی صنعتی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده ضمن تاکید بر توسعه واحدهای دامی شهرستان، خاطرنشان کرد: باید نسبت به افزایش ظرفیت‌ها در این بخش اهتمام جدی صورت گیرد.

وی به تولید عسل در خدابنده اشاره کرد و ابراز داشت: شهرستان خدابنده در حال حاضر دارای 10 هزار و 126 کلنی زنبور عسل است.

عیوضی ظرفیت های تولید عسل خدابنده را بالا عنوان کرد و یادآور شد: توسعه این بخش از فعالیت‌ها مورد تاکید قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده تعداد کندوهای زنبور عسل این شهرستان را مناسب دانست و گفت: میزان تولید عسل در شهرستان مناسب است.

این مسئول به موقعیت و ظرفیت های این شهرستان اشاره و عنوان کرد: شهرستان خدابنده در 86 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریای آزاد 2 هزار 50 متر است.

عیوضی در پایان اذعان داشت: از نظر جمعیت و وسعت دومین شهرستان استان و  همچنین دارای 5 هزار و 151کیلومتر مربع مساحت است.