جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در خدابنده

شهردار شهر کرسف خدابنده از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در این شهر خبر داد و گفت: این شهرداری جزء شهرداری استان است که با عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد نقش به‌سزایی در کنترل این حیوانات ایفا کرده است.

فیض‌اله شیرازی در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: جمع‌آوری سگ‎های بی‌صاحب توسط خدابنده‌لو و محمد‌زاده دامپزشکان زبردست شهرستان خدابنده و حامیان حیوانات، با نظارت مستقیم شهردار و همکاری عوامل شهرداری در شهرداری شهر کرسف خدابنده انجام شد.

وی افزود: در بین شهرداری‌های استان زنجان، شهرداری کرسف در بحث اجرای آئین نامه مقابله با حیوانات ناقل بیماری و رعایت حقوق حیوانات برترین عملکرد را داشته است و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفته است.

شهردار شهر کرسف خدابنده ادمه داد: این شهرداری جزء شهرداری استان است که با عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد نقش به‌سزایی در کنترل این حیوانات ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه پرسه سگ‌های ولگرد در سطح شهرها و بخش‌ها یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت مردم و نوعی معضل اجتماعی است که منجر به تنش اجتماعی شده است، یادآور شد: لازم است چاره‌اندیشی اصولی در این خصوص انجام شود که در این میان فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نقش مهمی دارد و باید در فضای مجازی و ظرفیت رسانه‌ها نسبت به این موضوع مهم سلامتی جامعه پرداخته شود.