جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خدابنده برگزار شد/تصویر

دومین جلسه  شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال 93با حضور فرماندار،اعضای شورا و به ریاست امام جمعه قیدار برگزار شد. به گزارش اشراق آنلاین،امام جمعه قیدار در این جلسه با تبریک عید فطر به برکات ماه مبارک رمضان اشاره نموده و اظهار داشت:با توجه به اینکه بخاطر معنویت ماه مبارک رمضان ناهنجاریهای اجتماعی کم می […]

دومین جلسه  شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال 93با حضور فرماندار،اعضای شورا و به ریاست امام جمعه قیدار برگزار شد.
600600p15585EDNmainIMG_0877IMG_0880DSC04326 DSC04324

به گزارش اشراق آنلاین،امام جمعه قیدار در این جلسه با تبریک عید فطر به برکات ماه مبارک رمضان اشاره نموده و اظهار داشت:با توجه به اینکه بخاطر معنویت ماه مبارک رمضان ناهنجاریهای اجتماعی کم می شود ما باید نقاط  قوت آن را تقویت نموده ودر سایر ماههای سال تعمیم، تقویت و حفظ نماییم.

امام جمعه قیداراظهارکرد:فرهنگ زیر بنای تمام فعالیت هاست و قلمرو آن به وسعت حیات اجتماعی انسان است و هر فرهنگی جهت ادامه حیات باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد.

وی افزود:اسیب شناسی فرهنگی به ما خواهد گفت چه هستیم و چرا اینگونه  شده ایم و برای آینده سازی باید به چه چیز هایی توجه کنیم .

حجت الاسلام سید علی طالبی با هشدار به اعضای شورای فرهنگ عمومی در خصوص جدی گرفتن جلسات بخاطر اهمیت آن حضور بموقع به شعار سال اقتصاد،فرهنگ با عزم ملی مدیریت جهادی اشاره نموده و گفت:باید در شهرستان خدابنده نسبت به آسیب شناسی فرهنگی بپردازیم چرا که مشخص شدن نقاط ضعف و قوت حیات آن ادامه خواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خدابنده به تاکید به آسیب شناسی مسائل فرهنگی،طلاق را در جامعه یک آسیب عنوان نموده و افزود؛قبلا طلاق خیلی زشت بود در حالی الان برخیها متأسفانه جشن طلاق برگزار می نمائید. وی فرار از آسیب را خیلی خطرناک عنوان و گفت:امام صادق(ع)می فرمایند:بهترین برادران من کسانی هستند که عیوب من را به خودم بگویند.

در احادیث اهل بیت علیه السلام بر بیان عیوب یک دیگر از روی صداقت تاکید فراوان شد و اهداء کنندگان عیوب به عنوان بهترین برادران معرفی شده اند این توصیه فردی وجه اجتماعی هم دارد همانطور که انسان بر عیوب خود سر پوش بگذارد و از بیان عیوب خود توسط دیگران فرار کند دچار خود فریبی و خود فریفتگی می شود جامعه ای هم بر معایب خود سر پ.ش بگذارد دچار خود فریبی می شود اسیب شناسی فرهنگی موجب رشد و تعالی فرهنگی است که همه باید آن را استقبال کنند.

با توجه به اهمیت بحث مواد مخدر باید کار کارشناسی صورت بپذیرد و مباحث و نظرات و راهکار ها به صورت منطقه ای و بومی مطرح شوند نه به صورت کلی تا مصوبات جلسه به صورت کاربردی باشد تا بتواند مشکلی از جامعه را حل نماید.

فتحی فرماندار شهرستان خدابنده با قدردانی از رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت:شورای فرهنگ عمومی جایی برای ارائه عملکرد تخصصی ادارات نیست بلکه باید درشأن و موضوع جلسه راهکار و پیشنهاد داده شود.فتحی مواد مخدر را یکی از معضلات اجتماعی عنوان کردو گفت:در حوزه اجتماعی و فرهنگی مواد مخدر تاثیر گذار می باشد.

وی افزود:هر سال هزاران میلیارد صرف مواد مخدر می شود که افزایش مصرف آن با بهم ریختگی زندگی اجتماعی،مرگ و میر،تصادفات می شود. مقام عالی دولت در شهرستان خدابنده به معضلات و مشکلات اجتماعی پدیده خطرناک مواد مخدر اشاره و از مسئولین خواست در پیشگیری آن باهم دست به دست هم بدهند. وی مهمترین عامل مصرف مواد مخدر را بحث فرهنگی آن اشاره و گفت:مواد مخدر ریشه خانواده ها را از هم پاشیده که باید در این رابطه فعالیتهای زیادی صورت بگیرد.