جشنواره علمی هنری در شهرستان خدابنده برگزار می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خدابنده از برگزاری جشنواره علمی هنری در این شهرستان خبر داد.

عسگرعلی اسکندری در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق از برگزاری جشنواره علمی هنری امر به معروف و نهی از منکر با موضوع آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و عفاف و حجاب در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره مسابقاتی حول محوریت امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود افزود: نقاشی، انشا، شعر، سرود، مقاله نویسی، نشریه الکترونیکی، فیلم کوتاه، کلیپ، خلاصه نویسی از کتاب خلاصه خوبی‌ها، عکاسی، عکس نوشته و تصویرسازی از طریق هوش‌مصنوعی و کتابخوانی با موضوع حجاب از استاد مطهری از محورهای این جشنواره است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خدابنده ادامه داد: این مسابقات به صورت حضوری در روز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ در محل سالن اداره آموزش و پرورشاین شهرستان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مسابقات به صورت مقاله با محوریت امر به معروف و نهی از منکر، شبهات امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر در قوانین کشورها، امر به معروف و نهی از منکر در ادیان مختلف، نقش مدیران در ترویج امر به معروف و نهی از منکر و تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در اقتصاد، نقش مردم در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نقش دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها در ترویج امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود.

اسکندری ادامه داد: بررسی آسیب‎های فرهنگی، اجتماعی شهرستان خدابنده(عوامل و راهکارها)، کاهش جمعیت، افزایش سن ازدواج، افزایش میزان طلاق، آسیب‌های فضای مجازی، بد اخلاقی‌های انتخاباتی، اعتیاد، آسیب‌های مراسمات عروسی از دیگر موضوعات این جشنواره است.

وی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب نیز در این جشنواره گنجانده شده است افزود: چرایی و ضرورت حجاب و عفاف، راهکارهای ترویج حجاب و پاکدامنی، شبهات مرتبط با عفاف و حجاب، پیامدهای منفی بد‌حجابی، رابطه معنایی عفاف و حجاب از زیر شاخه‌های موضوع حجاب در این جشنواره است.

اسکندری به جوایز جشنواره  اشاره کرد و گفت: به آثار برگزیده جشنواره کمک هزینه سفر زیارتی به کربلای‌معلی، مشهد مقدس و هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا پایان شهریور ۱۴۰۳ است و زمان برگزاری جشنواره ۱۷ آبان ماه مصادف با میلاد حضرت زینب‌کبری (س) است و همچنین مکان برگزاری جشنواره هم فرهنگسرای اشراق شهرستان خدابنده خواهد بود.