ثبت نام نهایی ۲۳۰ هزار زائر اربعین در سامانه سماح تاکنون/ زائران ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند

معاون عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت نام نهایی ۲۳۰ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: زائران ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش نسیم اشراق،حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت از ثبت نام نهایی ۲۳۰ هزار زائر پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح در حال انجام است و توصیه می‌شود تا زائران برای دریافت تسهیلات اربعین در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعدای از زائران نیز به سامانه سماح مراجعه کرده‌اند اما ثبت نام خود را نهایی نکرده‌اند، گفت: ثبت نام زمانی‌ نهایی می‌شود که بیمه مورد نظر را تعیین و پرداخت کنند.

به گفته محمدی؛ زائرانی که اقدام به ثبت نام مقدماتی کرده‌اند، توصیه می‌شود هر چه سریعتر به نهایی کردن مراحل ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال پیش‌ثبت‌نام اربعین نداریم، اظهار داشت: ثبت نام برای اربعین امسال یک مرحله ایست و توصیه می‌شود زائران ثبت نام ها را هرچه سریعتر نهایی و به روزهای پایانی موکول نکنند.

محمدی افزود: ثبت‌نام نهایی زائران پیاده‌روی اربعین حسینی به ارگان‌های مسئول کمک می‌کند تا آمار دقیقی از تعداد زائران حاضر در مراسم را در دست داشته باشند. این اطلاعات به آنها کمک می‌کند تا بتوانند بهترین برنامه‌ریزی را برای خدمت‌رسانی و رفاه زائران انجام دهند.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران پیاده روی اربعین حسینی هنگام ثبت نام در سامانه سماح مرز خروج از کشور را مشخص کنند، خاطرنشان کرد: تعیین کردن مرز خروج توسط زائران براساس ظرفیت مرزهای خروجی انجام می شود و با توجه به گرمای هوا، این امر منجر به تسریع در خروج و ورود زائران می‌شود.