توقیف 9 هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلفات رانندگی در استان زنجان

رئیس پلیس راهور استان زنجان گفت: در ۹ ماهه امسال ۹ هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلفات رانندگی در استان توقیف شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حبیب موسوی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال ۹ هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلفات رانندگی در استان توقیف شده است گفت: بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت نیز در استان زنجان وجود دارد و روز به روز بر این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: طی ۹ ماهه امسال ۹ هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلفات رانندگی در استان توقیف شد که این نسبت به سال گذشته ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهور استان زنجان عنوان کرد: ناگفته نماند که طی ۱۰ سال گذشته تعداد خودروها در استان پنج برابر شده است.

موسوی گفت: بیشتر افراد درجامعه معضل ترافیک را از جانب پلیس راهو میبینند که این اصلا درست نیست و به مهندسی ترافیک در جامعه ارتباط مستقیم دارد.

وی ابراز کرد: سه اصل مهم در کنترل ترافیک در هسته مرکزی شهر دخالت دارد که عبارتند از: مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات است که همگی دست در دست هم باعث حل مشکلات مربوط به ترافیک در استان خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان زنجان تصریح کرد: طبق ماده ۳ قانون اخذ جرائم در سال ۸۹ 13قانون مصوب کرده است که در سطح جاده‌ها راهداری و در درون شهر شهرداری کنترل ترافیک را عهده دار است.

موسوی تاکید کرد: کنترل ترافیک از طریق دوربین‌ها در سطح شهر توسط پلیس راهور زنجان کنترل می‌شود و در امر کنترل ترافیک به وسیله دروبین‌ها نیز پلیس راهور با کمبود دوربین مواجه است.

وی اضافه کرد: بیشتر استقرار داروخانه‌ها و مطب‌های دکتر اکثرا در هسته مرکزی شهر است که سبب بروز ترافیک‌های سنگین می‌شود و مشکل کنترل ترافیک با ایجاد پارکینک برای خودروها قابل حل شدن است که متاسفانه ساخت پارکینک برای مطب‌های دکتر لحاظ نشده است.

رئیس پلیس راهور استان زنجان ابراز کرد: انتقال مطب‌های دکتر به شهرک‌های اغماری کمک بزرگی در کنترل ترافیک در سطح شهر دارد.