تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان خدابنده‌ای

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده گفت: در راستای پشتیبانی از تولید و حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی برای کشت پائیزه، نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان این شهرستان تامین شده است.

اسماعیل کرمی‌زرندی در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: تامین به موقع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان (انواع بذور اصلاح شده و کودهای شیمیایی) به منظور حمایت از کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی شهرستان خدابنده و دسترسی آسان بهره‌برداران به نهاده‌های موردنیاز و تامین امنیت غذایی توسط تعاونی‌های روستایی این شهرستان انجام شده است.

وی با اعلام این خبر افزود: در راستای پشتیبانی از تولید و حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی برای کشت پائیزه، نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان از جمله انواع بذور اصلاح شده در ارقام مختلف دیم و آبی و کودهای شیمیائی ازته و فسفاته توسط شبکه بزرگ و مردمی تعاونی‌های روستایی تامین شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده ادامه داد: تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی از وظایف محوله به شرکت‌های تعاونی روستایی و تولید روستایی با هدف دسترسی آسان و نزدیک کشاورزان به این خدمات و در نتیجه افزایش تولید در محصولات کشاورزی و نیز افزایش رشد کشت‌های پائیزه سال جاری است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، مقدار چهار هزار تن انواع بذور اصلاح شده و مقدار پنج هزار تن انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان، توسط تشکل‌های تحت نظارت اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده باهدف کمک به تحقق شعار سال تامین و توزیع شده است.