تأسی از حضرت زهرا(س) سعادت را به همراه دارد/یاس نبی حیات خود را برای ولی زمانش فدا کرد

امام جمعه قیدار گفت: تأسی ازحضرت زهرا(س)سعادت، عاقبت بخیری و بهره مندی از شفاعت را به دنبال خواهد داشت. به گزارش اشراق۲۴، کارگاه آموزش عفاف و حجاب از طرف کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان خدابنده برای مدد جویان این اداره با سخنرانی امام جمعه شهر قیدار در سالن اجتماعات کمیته امداد شهرستان خدابنده برگزار […]

امام جمعه قیدار گفت: تأسی ازحضرت زهرا(س)سعادت، عاقبت بخیری و بهره مندی از شفاعت را به دنبال خواهد داشت.۵۵۵۵

به گزارش اشراق۲۴، کارگاه آموزش عفاف و حجاب از طرف کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان خدابنده برای مدد جویان این اداره با سخنرانی امام جمعه شهر قیدار در سالن اجتماعات کمیته امداد شهرستان خدابنده برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در این کارگاه با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)اظهار کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگو، در تمام جهات زندگی روزمره امروزی ماست، آن حضرت در حسن خلق و حیا، عفت، حجاب و حتی در ایثار و فداکاری توجه همسایگان را داشته و بفکر آسایش آنان بوده است.

وی با اشاره به الگو بودن حضرت زهرا(س) متذکر شد: در مقام الگویی این حضرت همین بس که امام زمان(عج) میفرماید که برای من فاطمه بت رسول الله، اسوه حسنه است.

امام جمعه قیدار  گفت: اگر چه که عمر آن حضرت اندک و کوتاه بوده است اما برکات عمر ایشان از عمر نوح هم بیشتر بوده است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با بیان صفات حضرت زهرا(س) تاکید کرد: یکی از درسهای بزرگی که میتوان از آن حضرت گرفت این است که ایشان دست از دین بر نداشته اند، برای دفاع از دین و ولایت و در حمایت از آن، از جان هم گذشته اند.

وی خاطر نشان کرد: باید ما امروزه این روحیه را در خودمان تقویت کنیم و برای دفاع از دین و اسلام همانند حضرت زهرا(س) در صحنه باشیم، تا بتوانیم رضایت آن حضرت را نسبت به خود جلب کنیم.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: با الگو پذیری از حضرت زهراء می توانیم از شفاعت ایشان بهرمند شویم، همان مقام شفاعتی که خداوند در روز قیامت به اذن خود به حضرت زهراء عطا کرده است،عظمت و جایگاه ایشان در آن روز بر همگان روشن است.

وی با بازگو کردن محبت حضرت زهراء متذکر شد: مهمترین چیزی که از آن حضرت برای ما حائز اهمیت است این است که در قیامت آن حضرت ما را میتواند از آتش دوزخ نجات دهد.

اسدی در پایان گفت: ما با تأسی از سیره و زندگی حضرت زهراء (س) سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم، تأسی از آن حضرت سعادت، عاقبت بخیری و بهره مندی از شفاعت را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س)، جان و حیات خود را برای ولی زمانش فدا کرد افزود: حضرت زهرا(س) با تمام توان خود برای دفاع از ولایت و امامت بپاخاست و به عنوان الگویی برای همه ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت شناخته شد.

حجت الاسلام موسوی حضرت زهرا (س) را نمونه زن کامل و الگو در همسرداری، تربیت فرزند، حجاب دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی اسلام معرفی می کنند.

وی شناخت خاندان عصمت و طهارت را زمینه ساز شناخت و اطاعت از خداوند متعال دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند افرادی که خداوند را اطاعت می کنند، باید خاندان عصمت و طهارت را نیز به خوبی بشناسند.

امام جماعت قیدار در پایان با بیان اینکه ما باید در رفتار و عمل پیرو ائمه اطهار باشیم بر ولایت مداری مسلمانان به عنوان یکی از اصول اساسی دینداری تاکید کرد.