بزرگترین آسیب مردم خدابنده، نبود امکانات استاندارد است/تحصیلکردگان و نخبگان خدابنده دیده نمی شوند

نماینده مردم خدابنده گفت: نبود امکانات استاندارد در شهرستان خدابنده مردم را مجبور کرده است که برای استفاده از امکانات درمانی و امکانات طبیعی زندگی به شهرهای مجاور مثل زنجان ،ابهر و همدان بروند که این بزرگترین آسیب برای مردم این شهرستان است. به گزارش اشراق۲۴،احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی اظهار […]

dscn6828نماینده مردم خدابنده گفت: نبود امکانات استاندارد در شهرستان خدابنده مردم را مجبور کرده است که برای استفاده از امکانات درمانی و امکانات طبیعی زندگی به شهرهای مجاور مثل زنجان ،ابهر و همدان بروند که این بزرگترین آسیب برای مردم این شهرستان است.

به گزارش اشراق۲۴،احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است و حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند.

وی افزود: آن اسوه های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومت شان در تاریخ ثبت و جاودانه گردید و سرلوحه زنده دلان و نیک سیرتان قرار گرفت، به طوری که شهادت و شهادت طلبی الگوی شهدا و ایثارگران ما در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بوده و هست و دلدادگی و پایبندی به مرام سید و سالار شهدا در سلوک و طریق زندگی آنان مبرهن و آشکار است و چنانکه امام خمینی(قدس سره الشریف) می فرماید:« انقلاب اسلامی ایران پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است».

 نماینده مردم خدابنده در راستای اقتصاد مقاومتی و عمل  به آن  که منجر به رضایت رهبر و مردم و تحول در اقتصاد است ادامه داد: بعد از ورود به مجلس توفیقی برای نمایندگان حاصل شد و ن این بود که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم فرمایشات و ایشان دستورات و راهنمایی داشتند که به نظر بنده باید آویزه گوشمان کنیم و دغدغه اصلی معظم له همان اقتصاد مقاومتی بود و شعار امسال هم  با عنوان “اقتصاد مقاومتی در اقدام عمل” بر این پایه نامگذاری شده است.
وی افزود: مجلس محل تصمیم گیری قوانین است بقول معروف و بنظر بنده مجلس مغز متفکر این مملکت است و ما نمایندگان با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل کردن به آن در مجلس می توانیم در جهت قانون گذاری و نظارت بر اجرای دقیق قانون اقدام کنیم.

بیگدلی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید به گونه ای عمل کنیم که اقتصاد مان در مقابل تحریم ها در مقابل آسیب ها و مشکلات داخلی و خارجی مقاوم باشد و نقش ما نمایندگان این است که قوانینی را تصویب کنیم که دولت برای اجرای آن با مشکلات حاد برخورد نکند و بتواند به راحتی اجرا نماید تا بتوانیم به این اقتصاد مقاومتی جامعه عمل بپوشانیم.

*بزرگترین آسیب مردم خدابنده، نبود امکانات استاندارد است

وی به مشکلات شهرستان خدابنده نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه های شهرستان خدابنده راههای مواصلاتی آن است و متاسفانه عدم استاندارد بودن راه ارتباطی شهر زنجان خدابنده ،خدابنده-ابهر ،خدابنده- همدان  ،خدابنده کردستان(بیجار)   بعنوان چهاراه مواصلاتی است و آسیب های زیادی را مردم شهرستان خدابنده از نبود راه استاندارد متحمل شده اند.
یک نمونه عرض کنم در سال ۹۴ راه مواصلاتی بین قیدار نبی و بزینه رود  ۱۷ تصادف منجر به فوت شد.
بیگدلی اظهار کرد: تردد خودرو ها در این مناطق بیشتر بوده و مخصوصا در فصل کشاورزی و برداشت محصول زیاد است و نبود امکانات استاندارد در شهرستان مردم را ناچار کرده برای استفاده از امکانات درمانی و امکانات طبیعی زندگی به شهرهای مجاور مثل زنجان ،ابهر و همدان بروند که این بزرگترین آسیب است.
نماینده مردم خدابنده ادامه داد: بنده بعد ورود به مجلس بزرگترین دغدغه ام قضیه راه بود که با مشورت دوستان و پیگیری و مکاتبه با وزیر راه و دیگر مسئولان مربوطه به امید خداوند در سال ۹۵ گام های مثبتی برای پروژه عمرانی استان زنجان که راه سلطانیه به خدابنده و خدابنده به کبودر آهنگ که جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی بود برداشته شد و با اجرای این پروژه بار سنگینی از دوش بنده و مسئولان اجرایی و مردم خدابنده برداشته خواهد شد و با اجرای این پروژه زیر ساخت های گردشگری  و مسیر توسعه شهرستان آغاز خواهد شد.

*شهرستان خدابنده قطب نگین کشاورزی استان زنجان است

وی به مهمترین مزیت های شهرستان خدابنده نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان خدابنده قطب نگین کشاورزی استان زنجان است که پتانسیل خدادادی آن همان کشاورزی اش است و هر کشور و شهری یه استعداد خدادادی دارد و ما باید از این ظرفیت الهی برای رفع محرومیت و توسعه و پیشرفت شهرستان خدابنده به نحو احسن استفاده کنیم.
بیگدلی ادامه داد: دیگر مزیت شهرستان داشتن تحصیلکردگان و نخبگان است که متاسفانه دیده نمی شوند و ما باید از ظرفیت وجود بالای نخبگان و تحصیلکردگان به نفع شهرستان و استان زنجان استفاده کنیم.