برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان خدابنده

همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان خدابنده  در فرهنگسرای اشراق این شهرستان برگزار گردید.به گزارش اشراق آنلاین،هشتمین همایش خیرین مدرسه‌ساز در فرهنگسرای اشراق شهرستان خدابنده برگزار شد. در این همایش که جمعی از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان خدابنده حضور داشتند عملکرد این افراد در سال گذشته بررسی شد. دراین همایش باب اله فتحی،فرماندار شهرستان خدابنده طی سخنانی […]

همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان خدابنده  در فرهنگسرای اشراق این شهرستان برگزار گردید.DSC03141DSC03138DSC03144DSC06110به گزارش اشراق آنلاین،هشتمین همایش خیرین مدرسه‌ساز در فرهنگسرای اشراق شهرستان خدابنده برگزار شد.

در این همایش که جمعی از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان خدابنده حضور داشتند عملکرد این افراد در سال گذشته بررسی شد.

دراین همایش باب اله فتحی،فرماندار شهرستان خدابنده طی سخنانی گفت:بذل ، بخشش و انفاق مال برای رفع نیازهای مادی و معنوی در جامعه که نشات گرفته از حسن نوعدوستی و احساس مسئولیت اجتماعی انسان است سابقه ای طولانی در جوامع بشری دارد .

فرماندارخدابنده افزود:سرمایه و منشاء تحول هر جامعه ای انسانها هستند و بهترین سرمایه های یک کشور جوانان آن هستند و خیرین در این راه با ایجاد زمینه های دانش ،علم و تفکر بزرگترین نقش را در تربیت نیروی انسانی ایفا می کنند.

وی در ادامه با اشاره به  این فرمایش امام خمینی (ره) که مردم بدانند که کمک به مدارس کمک به خودشان و فرزندانشان و به این کشور و ملت است اظهارکرد: در شرایطی کنونی نه تنها توسعه ،پیشرفت و استدلال کشور ها ،بلکه حفظ هویت فرهنگی ملتها در گرو دستیابی به بالاترین سطح از علم و دانش است  و مدرسه نخستین مکان برای رسیدن به این جایگاه می باشد ،انسانهای  نیکوکردار که به این امر خطیر مدرسه سازی همت نموده اند ،پیش گامان عرصه علم و آگاهی و پیشتازان مبارزه برای جهل و گمراهی می باشند و نام نیکشان برای همواره بر پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران باقی خواهد ماند .

شایان ذکراست،اختصاص 47 میلیارد ریال پول نقد برای ساخت مدرسه در این شهرستان و یک میلیارد و 200 میلیون ریال کمک غیر نقدی از جمله اقدامات این خیرین در شهرستان بوده است.

گفتنی‌ است، این هزینه‌ها صرف تعمیرات جزئی و کلی مدارس، هوشمندسازی و احداث نمازخانه در مدارس بوده است.

در ادامه از نیاز این شهرستان به ایجاد 69 باب مدرسه یاد شد که شامل 276 کلاس درس است.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم 300 میلیون ریال توسط خیرین جمع‌آوری شد و یک خیر ساخت یک آموزشگاه شش کلاسه و یک خیر نیز ساخت نمازخانه یک مدرسه را برعهده گرفت.