برپایی ۴۰ غرفه محصولات محلی در خدابنده

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خدابنده با بیان برپایی ۴۰ غرفه محصولات محلی و صنایع دستی و تولیدات مشاغل خانگی در شهر سجاس گفت: ۱۵ مورد غرفه آشپزی و ۶ مورد غرفه قصابان در جشنواره سرآشپزان، گوشت و کباب در این شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش نسیم اشراق؛ معصومه شیری از برگزاری نخستین جشنواره سرآشپزان، گوشت و کباب در شهر سجاس شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: با توجه به حرفه بسیاری از اهالی سجاس در حوزه آشپزی و قصابی، اولین جشنواره سرآشپزان، گوشت و کباب سجاس روز ۲۹ شهریور ساعت ۱۰ صبح در پارک ملت شهر سجاس افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال فعالان در این حوزه ۴۰ غرفه محصولات محلی و صنایع دستی و تولیدات مشاغل خانگی، ۱۵ مورد غرفه آشپزی، ۶مورد غرفه قصابان در این جشنواره برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خدابنده ادامه داد: در این جشنواره سرآشپزان ممتاز بخش و شهر سجاس و قصابان مشهور بخش و شهر سجاس، فعالان بخش کشاورزی و استادکاران و صنعت‌گران صنایع دستی حضور خواهند دشت.

شیری گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر سجاس و شهرستان خدابنده را به نمایش بگذاریم و قطعاً این جشنواره در کسب و کار و رونق شهرستان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خدابنده افزود: این جشنواره در راستای شور و نشاط اجتماعی شهروندان با برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر اجرای موسیقی سنتی انجام خواهد شد.