برای رضای خدا کار می کنم/کار جهادی خستگی ناپذیر است/مسئولین از کارآموزان کارگاههای آموزشی حمایت کنند

مربی مرکز فنی و حرفه ای کوثر و استاد دانشگاه علمی کاربردی شهرستان خدابنده گفت: برای رضای خدا کار می کنم و کار جهادی خستگی ناپذیر است و مسئولین از کارآموزان کارگاههای آموزشی حمایت کنند. الهه قاسمی مربی کارگاه آموزشی پرده دوزی شهر سجاس شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: […]

DSCN6636DSCN6632DSCN6627DSCN6622مربی مرکز فنی و حرفه ای کوثر و استاد دانشگاه علمی کاربردی شهرستان خدابنده گفت: برای رضای خدا کار می کنم و کار جهادی خستگی ناپذیر است و مسئولین از کارآموزان کارگاههای آموزشی حمایت کنند.

الهه قاسمی مربی کارگاه آموزشی پرده دوزی شهر سجاس شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: این کارگاه آموزشی در منزل مادر شهیدان امیر الله و اسد اله گنج خانلو جهت آموزش به خواهران شهر سجاس به همت سپاه شهرستان خدابنده برپا شده است.

وی افزود: مربی مرکز فنی و حرفه ای کوثر و استاد دانشگاه علمی کاربردی شهرستان خدابنده هستم و هر روز بجز پنج شنبه ها در صبح ها در آن مرکز مشغول به آموزش پرده دوزی به کار آموزان هستم و بعداز ظهرها از ساعت یک تا چهار بعد از ظهر نیز در شهر سجاس کلاس دارم.

مربی کارگاه آموزشی پرده دوزی خدابنده ای ادامه داد: در حال حاضر 15 نفر در این کارگاه حضور دارند و در کنار پرده دوزی آموزش هایی را هم در مورد لحاف دوزی،رو تختی،رو بالشتی و رو مبلی داده می شود و استقبال از آنها بسیار خوب است.

قاسمی اضافه کرد: در این کلاس 250ساعت آموزش داده می شود که 180 ساعت آن به صورت تئوری و بقیه آن به صورت عملی است و به مدت دو و نیم ماه هم طول می کشد.

وی افزود: پس از برگزاری کلاس آموزشی کارآموزان به صورت هم زمان با کل کشور در مرکز فنی و حرفه ای سهروردی خدابنده برای امتحان تئوری حاضر می شوند و پس از قبولی در آن باید امتحان عملی بدهند و در پایان پس از قبولی در هر دو آزمون به آنها مدرک  فنی و حرفه ای که بین المللی هم هست اعطاء می شود.

قاسمی ادامه داد: از مادر دو شهید که این منزل را به صورت رایگان در اختیارما قرار داده است و همچنین بسیج سازندگی شهرستان خدابنده که در راه اندازی این چنین کلاس های آموزشی که به واقع یک کار جهادی است و خبرنگار اشراق24 که کار انعکاس خبری آن را بر عهده دارد تشکر می کنم.

وی درباره مشکلات خود گفت: اکثر خانم هایی که در این کلاس ها حضور دارند چرخ خیاطی ساده دارند و اگر مسئولین حمایت کنند و تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار دهند هر کارآموز می تواند با چرخ صنعتی که گلدوزی هم می کند در خانه برای خود و حتی افراد دیگر خانواده که به آنها هم آموزش می دهد اشتغالزایی کند و علوه بر این که از بیکاری رهایی پیدا می کند بلکه با راه اندازی مشاغل خانگی سهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و در تامین هزینه های اقتصادی خانواده مشارکت دارد.

قاسمی ادامه داد: با این که در دو نوبت کصبح و بعد از ظهر کار می کنم ولی اصلا خسته نمی شوم چون معتقدم کارم جهادی است و برای خدا است و اگر دیدگاه  همه افراد به این صورت باشد دیگر کسی از پر مشغله بودن کاری گلایه نمی کند.