باید مسئولیت برگزاری حج از عربستان سلب شود /پرونده سیاه اسرائیل،ننگ ابدی برای دنیای استکبار است

امام جمعه قیدار گفت: با توجه به اثبات بی کفایتی این شجره خبیثه و ملعونه در بر گزاری حج  باید مسئولیت برگزاری حج از عربستان سلب شود و به یک سازمان بی‏طرف متشکل از تمام کشورهای اسلامی و حاضر در حج واگذار شود. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی،امام جمعه قیدار با بیان اینکه فاجعه منا […]

۲۵۹۵۵۶امام جمعه قیدار گفت: با توجه به اثبات بی کفایتی این شجره خبیثه و ملعونه در بر گزاری حج  باید مسئولیت برگزاری حج از عربستان سلب شود و به یک سازمان بی‏طرف متشکل از تمام کشورهای اسلامی و حاضر در حج واگذار شود.

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی،امام جمعه قیدار با بیان اینکه فاجعه منا بار دیگر کوتاهی و بی‌کفایتی آل‌سعود در این حادثه، بی‌لیاقتی این شجره خبیثه‌ ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین اثبات کرد، گفت: طبق فرمایش امام مسلمین، آل‏‌سعود، باید مسؤولیت فاجعه منا را بپذیرد و از جهان اسلام و کشورهایی که حجاج و خانواده‏‌هایشان در این فاجعه جان باخته و آسیب‏‌های جسمی و روحی دیدند عذر خواهی کند.

وی با تأکید بر تشکیل کمیته بین‌المللی حقیقت‏ یاب برای بررسی ابعاد و زوایای پنهان و پیدای فاجعه منا با حضور کشورهای اسلامی بیان کرد: باید قصور و ناکارآمدی غیر منطقی مقامات سعودی در فاجعه منا افشاگری شود.

امام جمعه قیدار ،ادامه داد: باید در خصوص دست داشتن حکام سعودی در سلب امنیت از جهان اسلام و کشتار و خونریزی از طریق عوامل و عناصر وابسته به عربستان در منطقه و سازماندهی جنگ‏های نیابتی و تجهیز گروه‏ های تکفیری و تروریستی در سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای اسلامی روشنگری شود.

حجت الاسلام طالبی افزود: با توجه به اثبات بی کفایتی این شجره خبیثه و ملعونه در بر گزاری حج  باید مسئولیت برگزاری حج از عربستان سلب شود و به یک سازمان بی‏طرف متشکل از تمام کشورهای اسلامی و حاضر در حج واگذار شود.

وی تصریح کرد: باید جنایات آل‏ سعود در حج به‏ خصوص در حق حجاج ایرانی که نخستین‏ بار از سال ۱۳۶۶ کلید خورد و در حج ۱۳۹۴ با شهادت حجاج ایرانی ادامه یافت و در سال ۱۳۹۵ با مانع ‏تراشی و کارشکنی موجب ممنوعیت حضور حجاج ایرانی در حج شد بازخوانی شود.

امام جمعه قیدار، متذکر شد: برخی افراد از راه امام خمینی(ره) خارج شده ‏اند و نه آمریکا را شیطان بزرگ می‏ دانند و نه برایشان مهم است که حاکمان سفاک سعودی در خون ملت یمن و کودکان یمن و بحرین شنا می ‏کنند و برایشان مهم نیست که با این سخنان خود زمینه تقویت جریان‏ های ضدمردمی در کشور و بر هم خوردن امنیت داخلی را فراهم و زمینه تضعیف امنیتی کشور را ایجاد می کنند.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به  ۲۵شهریور، اشغال بیروت توسط صهیونیست های متجاوز (۱۹۸۲ م) کشتار فلسطینیان در اردوگاه های صبرا و شتیلا توسط صهیونیستها (۱۹۸۲ م) گفت: رژیم غاصب صهیونیستی از ۶۸ سال گذشته تاکنون وحشی‌گری‌ها و آدم‌کشی‌های فراوانی علیه مردم فلسطین انجام داده است و روی همه ظالمان و جنایتکاران تاریخ را سفید کردند.

امام جمعه قیدار،افزود: رژیم صهیونیستی تا توانسته وحشی‌گری کرده و رفتارهای فوق تصور بشری در جنایت‌های خود انجام داده است و پرونده سیاه پر از جرم و جنایت و خونریزی و خون آشامی اسرائیل،ننگ ابدی برای دنیای استکبار است.

طالبی افزود: امروزه این رژیم بیش از هر روز دیگر به عجز و استیصال افتاده است و راهی جز نابودی ندارد  و امروز خوش‌بین‌ترین افراد در بین صهیونیست‌ها نیز می دانند دیگر فرصتی برای بقا و ادامه حیات اسرائیل وجود ندارد.