بازارچه قدیمی قیدار به حال خود رها شده!

بازارچه قدیمی شهر قیدار النبی چندین سال است که به حال خود رها شده است این در حالی است که این بازارچه که در خیابان اصلی شهر پشت بانک کشاورزی واقع شده است قرار بود محلی برای داد و ستد باشد.

به گزارش نسیم اشراق بازارچه قدیمی شهر قیدار النبی چندین سال است که به حال خود رها شده است این در حالی است که این بازارچه که در خیابان اصلی شهر پشت بانک کشاورزی واقع شده است قرار بود محلی برای داد و ستد باشد و بازاریان و کسبه در آن مستقر و به خرید و فروش و کاسبی خود بپردازند اما متاسفانه با عدم استقبال مردم و بازاریان مواجه شد و خیلی وقت است که دارد خاک می‌خورد.

هرچند تعدادی از شهروندان (بانوان) مغازه‌هایی را برای کسب و کار خود در آنجا راه‌اندازی کرده‌اند و در حال خرید و فروش کسب خود هستند اما این مسئله باید مورد توجه مسئولان بویژه شهرداری و مدیریت شهری و فرمانداری و غیره قرار بگیرد.

امید است با پی گیری‌های مسئولان ذیربط شاید بتوان یک محل کسب و کار مناسب در شان همشهریان قیداری بشود زیرا که موقعیت و ظرفیت این مکان قدیمی بسیار خوب و ویژه است.

از آن جا که هزینه مغازه‌ها در همان اطراف خیابان اصلی بسیار بالاست می‌توان این بازارچه را نوسازی و در اختیار بازاریان قرار داد تا به آن دسته از همشهریان که توان مالی مناسبی ندارند به قیمت مناسب و پایین ارائه خدمت کنند و مشاغل در آن‌جا مستقر و شروع به فعالیت کنند.

این امر مستلزم همکاری و هم‌یاری مسئولان و تصمیم‌گیری جدی آن‌ها است زیرا که قابلیت بالایی برای اشتغالزایی جوانان و بانوان و مردم دارد.

این بازارچه قدیمی زمانی توسط شهرداری قیدار جهت بهره‌گیری و ایجاد اشتغال و محل فعالیت کسب و کار بازاریان و کاسبان به‌جهت قیمت مناسب و موقعیت آن آماده‌سازی شد و البته مغازه‌های آن قدری کوچک بود ولی می‌توانست خدماتی ارائه کند.

این بازارچه می‌تواند در طول سال بویژه در روزهای پایانی سال ارزاق مردم را عرضه کند و خرید عید با قیمت بسیار مناسب انجام شود.

در پایان از مسئولان و مدیریت شهری و شورای شهر قیدار در خواست می‌شود که نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و اقدامات لازم را در جهت اشتغالزایی و ایجاد بسترهای لازم برای راه اندازی مجدد این بازارچه قدیمی انجام دهند تا علاقه‌مندان ایجاد کسب و کار بویژه بانوان و جوانان بتوانند در آنجا فعالیت کنند.

امید است با تلاش و همکاری و هم‎یاری مسئولان و مردم در جهت رشد و شکوفایی و ایجاد اشتغال و رفع موانع قدم‌های مستحکم‌تری در شهر قیدار برداشته شود.