انهدام نهاد خانواده از مهمترین آثار فقدان حجاب است

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده گفت:‌ انهدام نهاد خانواده از مهمترین آثار فقدان حجاب در جامعه محسوب می شود که باید به این مقوله توجه شود.  اشراق آنلاین به نقل ازموج رسا،حجت الاسلام بیگدلواظهار کرد: در دو آیه ۵۹ سوره احزاب و ۳۱ سوره نور به صورت صریح به بحث حجاب اشاره شده است. وی […]

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده گفت:‌ انهدام نهاد خانواده از مهمترین آثار فقدان حجاب در جامعه محسوب می شود که باید به این مقوله توجه شود.67

 اشراق آنلاین به نقل ازموج رسا،حجت الاسلام بیگدلواظهار کرد: در دو آیه ۵۹ سوره احزاب و ۳۱ سوره نور به صورت صریح به بحث حجاب اشاره شده است.

وی حجاب چشم، حجاب در گفتار و حجاب رفتاري را انواع حجاب در قرآن برشمرد و گفت: نوع ديگر حجاب و پوشش قرآني، حجاب رفتاري زنان در مقابل نامحرم است و به زنان دستور داده شده به گونه اي راه نروند که با نشان دادن زينت هاي خود باعث جلب توجه نامحرم شوند.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: از مجموع اين مباحث، به روشني استنباط مي شود که مراد از حجاب اسلامي، پوشش و حريم قايل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم و در خلال رفتارهاي مختلف آنها، مثل نحوه پوشش، نگاه، حرف زدن و راه رفتن است.
وی حجاب و پوشش زن را به منزله يک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم معرفی کرد و افزود: حجاب مانع ورود نامحرمان به حريم ديگران می شود.

حجت الاسلام بیگدلو در بخش دیگری از سخنان خود به شرح آثار و نتایج حجاب پرداخت و تصریح کرد: حجاب در بُعد فردي، احترام به شخصيت زن، به واسطه رعايت حجاب، مصونيت ارتباطات زن با مردان غريبه، حفظ اعتقادات مذهبي براي افراد، حفظ عفت زن و جلوگيري از فساد و ناهنجاری و موجب ايجاد آرامش رواني بين افراد جامعه می شود.

وی سلامت نسل جديد جامعه، پيشگيري از فساد اخلاقي، مبارزه با مظاهر بي ديني، حفظ کيان و استحكام بيشتر كانون خانواده را از فواید حجاب در بُعد اجتماعي اعلام کرد.

این مسئول انهدام نهاد خانواده را از مهمترین آثار فقدان حجاب دانست و یادآور شد: اسلام مي‎خواهد با رعايت حجاب و پوشش، محيط اجتماع پاك شده، و لذت‎هاي روحی و روانی، فقط در کانون خانواده و با ازدواج مشروع انجام شود.

وی همچنین بیان احادیث و روایات مختلفی از پیامبر (ص) وائمه اطهار (ع) درمورد رعايت حجاب پرداخت.